/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Verdens lykkeligste land.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 1104 gange
300 point
Dato : 25-10-16 23:01

Verdens lykkeligste land er som bekendt Danmark.

Lad "os" da lave et lille udpluk af disse lykkelige mennesker.

460.000 er på lykkepiller.
8.400 danske børn anvender sovepiller.
24.743 anvender ADHD-medicin (2009 tal - så tallet er sikkert meget højere her i okt. 20016)
585.000 har et skadeligt alkoholforbrug.
140.00 kan ikke stoppe deres alkoholmisbrug uden professionel hjælp.
33.000 har et stofmisbrug der medfører fysiske, psykiske og sociale skader.

Endvidere har Danmark Europas højeste skattetryk. Samlet set - skatter og afgifter udgør i %:

1. Danmark 48,6 af BNP (OECD's tal er 50,9) Så, der er åbenbart flere udregnings-metoder...?)

2. Frankrig 45
3. Belgien 44,6

26 Schweiz 27,1

Hvad mon så, der gør dansken så lykkelige..? En af grundene kunne måske være, hvis du ikke gider at uddanne dig til noget som helst, kan du via "sjasen" hente økonomisk hjælp som udgør stort set det samme, som det en ufaglært tjener i sit ansigt sved på en arbejdsplads 37 timer om ugen.
Det bliver personer kun åndelig fattig af......Altså, ifølge mig.

Eller, er dansken verdens lykkeligste fordi Moskeerne udklækker Sosu-assistenter, taxachauffører, ingeniører, overlæger, hjernekirurger, matematikere, og andet højtuddannet menneskelig materiel til gavn for Danmark ?

Tjaaaaa.............?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-16 09:17

Danskeres lykke afhænger helt af HVEM du spørger viser en nyere undersøgelse.

Jo mere du har ejer/tjener? Jo lykkeligere. Kigger man den anden vej? Så er det sådan at jo mindre du ejer/tjener? Jo mindre tilfreds er du med livet.

1.) http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE2501185/danskernes-lykke-dykker-drastisk/

2.) http://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/ECE3308581/nyt-lykkebarometer-sender-danmark-langt-ned-ad-listen/

3.) http://politiken.dk/oekonomi/ECE2738879/danskernes-verdensberoemte-lykke-er-blevet-mere-skaevt-fordelt/

Læs en rapport:

http://www.lykkeforskning.dk/download/i/mark_dl/u/4013115365/4620768731/DER%20ER%20ET%20LYKKELIGT%20LAND.pdf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-16 09:18

Danskeres lykke afhænger helt af HVEM du spørger viser en nyere undersøgelse.

Jo mere du har ejer/tjener? Jo lykkeligere. Kigger man den anden vej? Så er det sådan at jo mindre du ejer/tjener? Jo mindre tilfreds er du med livet.

1.) http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE2501185/danskernes-lykke-dykker-drastisk/

2.) http://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/ECE3308581/nyt-lykkebarometer-sender-danmark-langt-ned-ad-listen/

3.) http://politiken.dk/oekonomi/ECE2738879/danskernes-verdensberoemte-lykke-er-blevet-mere-skaevt-fordelt/

Læs en rapport:

http://www.lykkeforskning.dk/download/i/mark_dl/u/4013115365/4620768731/DER%20ER%20ET%20LYKKELIGT%20LAND.pdf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-16 09:20

Samme indlæg 2 gange? Så har man da en chance for ikke at overset det
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-16 10:43

Vi tror vi er verdens lykkeligste fordi vi er så navlebeskuende.
Realiteterne er helt anderledes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-16 12:47

Hvorfor bor i her i landet hvis tror i kunne blive lykkeligere i et andet land?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-10-16 13:55

På Indre Nørrebro har en gruppe børn i alderen 7-13 år været uroskabende. Gruppen har udøvet hærværk, kastet med sten og haft en konfliktfyldt adfærd.

Sådan lyder det i en ny rapport fra SSP sekretariatet, som er et lokalt samarbejde mellem en række forvaltninger, kriminalforsorgen og Københavns Politi. http://www.mx.dk/nyheder/kobenhavn/story/24440250

Ovenstående melding er sikkert også med til at gøre dansken lykkelige - altså det, at ungdommen har noget at beskæftige sig med.

Eller måske meldinger som denne. http://ekstrabladet.dk/112/truede-med-selvmordsbombe-paa-bus/6360643
Det viser i det mindste, at disse perkerknægte interesserer sig for kemi......Hmmmm.....mulig fremtid som Kemiingeniører..? Selvom jeg gætter på, at knægtene kommer til at ride på ryggen af danske skatteydere med snablen langt nede i de offentlige pengekasser......Det forlanger en eller anden Konvention jo....ellers dør baby eller noget...!

Jow! Dansken er et lykkeligt folkefærd.......Ja ja, alle med et rødbedefarvet pas har skam lov til - eller ligefrem en pligt til at kalde sig danske - uanset, om vedkommende sværger til Sharia, ikke taler det danske sprog, eller kender en lille bitte smule til dansk historie. Hvis gammeldanskerne øffer over det, får de en Stand Up komiker på nakken.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-10-16 14:04

Citat
Hvorfor bor i her i landet hvis tror i kunne blive lykkeligere i et andet land?
Jeg er skam også smuttet tilbage til Schweiz.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-16 14:31

SMART træk Tommy
...så kan du måske også bekymre dig mindre om Indre Nørrebro ..hvor jeg gætter på du aldrig har boet, sat dine ben ..eller har haft ophold, som varede længere end en bajers tid? Evt. på:

På 'Det Rene Glas', 'Elmekroen', 'Trafikken' eller 'Cafe´Louise' ..sidstnævnte tvivler jeg nu stærkt på?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-10-16 14:44

Alt imens DR lige nu er i gang med at fjerne tæppet under såvel Underholdningsorkester som medarbejdere, er der tilsyneladende ingen smalle steder i øverste del af licensbetalernes mediekompagni.

Således kan Ekstra Bladet i dag afsløre, at Ulrik Haagerup, der er nyhedsdirektør i DR, på tre år har brugt571.841 af licensbetalernes kroner på at blive fløjet mellem sit hjem i Ry, der ligger ved Skanderborg, og DR Byen i København og hjem igen http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/drs-topchef-ok-at-flyve-paa-arbejde/5330236

Jamen Licens er jo noget vi giver hinanden

Ulrik Haagerup er en af de lykkelige danskere.
Oveni transportvederlaget modtager Ulrik Den Lykkelige 1,7 mill. i gage. Og vi husker stadig på, Licens er noget vi giver til hinanden.

Advarsel.
Husk, at holde godt fast i tegnebogen på lørdag.....?
Jo, Kræftens Bekæmpelse sammen med TV2 i programmet "Knæk Cancer" skal samle penge ind fra de lykkelige danskere.

Spændende er: Hvor stort honorar skal TV2 mon ha' ?
Hvor mange penge vil Kræftens Bekæmpelse donere til egenlig kræftforskning .................Og, hvor mange penge af de indsamlede, vil Kræften Bekæmpelse bruge, f.eks. til opkøb af aktier i tobaksindustrien, medicinalindustrien, opkøb af ejendomme, forhøjelse af deres egne lønninger osv, osv...

Der findes et meget seriøst alternativ til "Kræftens Bekæmpelse", nemlig http://www.dansk-kraeftforsknings-fond.dk/
Støt dem i stedet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-10-16 17:23

De absolut lykkeligste mennesker i verden, må være dem der er Perker-frie. Og ikke som her i Europa, hvor dette mareridt, mere eller mindre tvinger samfundene i knæ.

Jeg har bemærket, når vi f. eks. ser "Kurs mod fjerne kyster" med Mikkel Beha sønnerne, at de fleste mennesker er glade og tilfredse, med deres liv, uanset hror primitivt de lever.

Det mener jeg vi kunne lære noget af herhjemme. Hvorfor ikke prøve at stille sig lidt tilfreds, med det liv man nu har. Alle higer efter mere og mere. Og det uanset, om man er på offentlig ydelser, eller multi millionær. Jeg tror ikke det er tilfældigt, at der er store problemer med stress og psykiske sygdomme.

Jeg er faktisk taknemmeligt over, at have oplevet den "spartanske" tid, op gennem halvtredserne. Hvor man lærte at sætte "tæring efter næring". Og i kan bande på, jeg har haft et godt liv.

Derfor er jeg også træt af at høre det evindelige omkvæd af "Vi må øge væksten". Jamen, for f....., det må da stoppe på et tidspunkt. Er vækst det eneste saliggørende. Hvad med lidt tilfredshed, i stedet....finde sig selv, der hvor man nu er sat. Jeg vil stadigvæk påstå, det gode ved vort samfund, er at stort set alle har de samme muligheder. Forskellen er at nogle vælger bajerne, og andre arbejdshandskerne.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-10-16 18:20

Citat
Forskellen er at nogle vælger bajerne, og andre arbejdshandskerne.

For ikke at fremstå som hellig, må jeg lige supplere mig selv. Jeg har skam ikke haft "handskerne på", hele tiden.

Stod ikke i bagerste række, når der skulle uddeles en kop øl. Jeg mener en vis blanding af begge dele, må være det ideelle.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-10-16 18:49

Citat
Jeg er faktisk taknemmeligt over, at have oplevet den "spartanske" tid, op gennem halvtredserne. Hvor man lærte at sætte "tæring efter næring". Og i kan bande på, jeg har haft et godt liv.
Egentligt sjovt du skriver det, Mosebaek. Jeg hører det igen og igen fra mennesker som var barn/ungt menneske på dette tidspunkt - selv mine forældre udtrykker noget lignende om deres barndom og ungdom i Østrig.

Nu kommer der en hardliner til Molo; Penge og lykke går sjældent hånd i hånd, men ro i sjælen og ren samvittighed hjælper kolo-enormt på det, som kaldes lykke.

Citat
hvor jeg gætter på du aldrig har boet, sat dine ben ..eller har haft ophold, som varede længere end en bajers tid? Evt. på:

På 'Det Rene Glas', 'Elmekroen', 'Trafikken' eller 'Cafe´Louise' ..sidstnævnte tvivler jeg nu stærkt på?
Aaaarhhhh, en 3 - 4 bajers tid godt og vel har jeg da ophold mig på Nørrebro, dog ikke på omtalte Caféer/beverdinger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-16 18:53

Citat
De absolut lykkeligste mennesker i verden,

Det må så afgjort være islamisk stat...
Det er jo et land med ´mælk og honning´.

Ellers har Danskere altid kunne finde ud af at brokke sig, over alt.
https://www.youtube.com/watch?v=CCbT0GqwBrw

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-16 19:41

>Realiteterne er helt anderledes.

Eksempelvis sundhed, vi har hele tre familie medlemmer, der er blevet opereret i udlandet,
alle med en bedre behandling end man får herhjemme, trods vort ekstremt dyre sundhedsvæsen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-10-16 19:53

Citat
De absolut lykkeligste mennesker i verden,

Det må så afgjort være islamisk stat...
Det er jo et land med ´mælk og honning´
Åh, jeg elsker den form for ironi.
Vi ser det igen og igen, alle de steder hvor islams tapre sønner opholder sig er der fred og fordragelighed. Ingen krig og ufred - og trunterne holder kæft indtil de bliver spurgt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-16 20:37

Jeg aner ikke hvad lykke er, og ved derfor ikke om jeg er lykkelig.

Jeg kunne ikke li' at vaske op. (øh vi har ingen opvaskemaskine)
så skvattede jeg om med et par blodpropper, og kunne ikke stå op ret længe ad gangen.
Nu hvor jeg får medicin så jeg kan stå og gå som det behager mig...................................elsker jeg at kunne stå og vaske op.

Er det mon lykke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-10-16 21:11

Citat
Nu hvor jeg får medicin så jeg kan stå og gå som det behager mig...................................elsker jeg at kunne stå og vaske op.

Det er jo ren skinbarlig uforfalsket lykke.

Selv bevæger jeg mig kun ved hjælp af Rulle-Marie (rollator) og krykker.
Men jeg har da lige fået kørekortet forlænget med tre år. Et år mere, end jeg havde regnet med.
Så jo, lykken tilsmiler da èn stadigvæk. Med mellemrum.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-16 21:23

For mange i vor alder er det, at kunne sove, tisse eller bare trække vejret, uden at det gør ondt,
lykke, men det gælder jo ikke kun her i verdens såkaldt lykkeligste land.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-16 21:32

Citat
Et år mere, end jeg havde regnet med.

Ned efter ´lykkepiller´... og blive overrasket, igen.
Citat
Åh, jeg elsker den form for ironi.

Ingen IRONI - de har det jo godt og følger ´LOVEN´ eller dør = alt i Herrens navn.
Men som du selv skriver
Citat
islams tapre sønner

TJA? de sidder der hjemme og smider ? hvad man kalder det på HA/ rocker sprog?/ til eller anhængerne ud og laver deres MØJBESKIDTE arbejde, mens de volds bøffer deres nærmeste, bare fordi man SE lidt hud eller øjne = FØJ.

Nu ved jeg ikke om du / andre så en Hollandsk? Fransk Dukomentar film om deres måde at ??? henrette vantro mennesker på.
Der var børn med Kalasnikov og andet der blev sendt på ´jagt´ efter ? gæt selv, de var lænket = noget med en moderne islamsk for for fangerne på fortet - samt de medvirkende var ikke klar over at de nu skulle trække vejret for sidste gang - og en person blev overhældt af benzin og futtet af......STORE KRIGERE, de var træt af at se Arabere på gamle film nedværdiget - som Ben Hur osv..
Ikke mere øl den mig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-10-16 23:40

Nu husker vi sloganet, "Licens er noget vi giver hinanden"

For lidt over to år siden, i september 2013, drog hele den samlede direktion i DR på seminar. Turen gik til Frankrig, nærmere bestemt en af verdens førende business skoler Insead i Paris. Her deltog direktionen anført af generaldirektør Maria Rørbye Rønn i to dage, 22. og 23. september, i et seminar på den velansete skole, som igennem årene har tiltrukket topledere fra hele verden. I alt deltog ni personer fra DR's daværende topledelse.

Regningen fra Insead lød på 91.613,51 euro - eller knapt 684.000 kr. Oven i det kom udgifter til direktionens flybilletter, overnatning, transport og en mountainbiketur. Det gav en samlet pris på 734.213 kr., viser en aktindsigt, som MediaWatch har fået i udgifterne til seminaret.

http://mediawatch.dk/Medienyt/article8115831.ece

Sikke en masse kursuspenge at betale, bare for at genudsende genudsendelser.
Nu tror I, kære venner, at det er DR der hænger på regningen ? Næ, det er skam Jer, kære tvangsindlagte licens-danskere, der via tvangsopkrævet "Licens er noget vi giver hinanden" som skal betale for alle de fester DR nu finder betimeligt.

Jeg ser nu frem til, at DR bliver betalingskanal -og ophæver tvangslicensen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-16 07:14

Jeg tror godt vi kan blive enige om at der ikke kan sættes lighedstegn mellem økonomi og lykke.

Jeg er ikke særlig velhavende, men jeg føler mig højt oppe på lykkeskalaen. På en skala fra 1- 10 ligger jeg vel på en 8'er

Et af de vigtigere faktorer omkring lykkefølelse tror jeg bl.a. hænger sammen med, hvordan man bliver betragtet/set på og omtalt af sine med mennesker.

Nu er de mindst bemidlede i årevis blevet talt ned til, sanktioneret/staffet og svinet til med nedsættende betegnelser af magthavere og meningsdannere i div. medier. gennem årtier.

Den almindelige arbejder der står op om morgenen og smører madpakke og går på arbejde er blevet sat på en pidestal ift. dagpenge- eller kontanthjælpsmodtageren, som står op om morgenen, smører madpakke og tager på aktiveringsjob. Den ene er et forbillede. Den anden er et dovent svin.

Marodørene i finansverdenen er blevet friholdt for kritik og blev holdt fri af regningen, medens de som uden skyld i 'krisen' oplevede konsekvenserne af finansgeniernes handlinger blev anført som den direkte årsag til finanskolapset ...og fik endda lov til efterfølgende at betale gildet over skatten, samtidig med de mistede jobbet, fik nedsat dagpengeperiode, indført kontanthjælpsloft, gennemført en førtidspensionsreform og en skolereformer mm.

Ikke ligefrem befordrende for lykkefølelsen hos den hårdtarbejdende dagpenge- /kontanthjælpsmogtager, hvis eneste brøde er at han/hun er blev ramt af den såkaldte globalisering, konkurrencestat, udefra kommende strukturelle faktorer, nødvendighedens politik ...og hvad man ellers er kommet med af bortforklaringer i neo-liberalisternes favør. Virkeligheden hedder: Politiske prioriteringer.

Når man vælger at indføre et klassesamfund? Så får man et klassesamfund. Klassesamfundets indbyggere har aldrig været så lykkelige som velfærdsstaternes.

Der kan man sikkert finde en del af forklaringen på den dalende lykkefølelse hos den gennemsnitlige Dansker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-10-16 08:50

I det hele taget er DR en rejselysten flåde. Der er nærmest ingen ende på opfindsomheden, når
det handler om, at komme ud og rejse på de tvangsudskrevne licensmidler.

Jacob Riising inviterer mor ud på eksotiske eventyr langt fra de hjemlige himmelstrøg. Går ud fra,
at Jakob Riising modtager fuld honorar under hele seancen, gælder det mon osse for mor?.

Puk Elgaard rejser med mand og søn langt ud på prærien i seks udsendelser.

Camilla Ottesen udlever sin store drøm om storvildtjagt i det sydafrikanske med mand og to børn.
Alt bliver selvfølgelig behørigt dokumenteret på TV3, som vel også betaler gildet.

Og ikke mindst the never ending story om familien Kløvedal. Troels har i årtier hentet en del af indtægten til sit driverliv fra TV indtægter. Gamle fætter Havskum er gået på land pga sygdom. Sønnen Mikkel Beha har heldigvis overtaget, og med stort udbytte, manden er millionær ligesom faderen.

Disse fire familier er sandsynligvis meget lykkelige. De udlever deres drømme, for vores penge.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-16 11:05

Lige min tankegang, Reset. Der er vist ikke mange "dødelige", der lige kan rive to - tre år ud af kalenderen, for at sejle jordkloden rundt. Mad, brændstof, og lige fjorten dage på bedding med båden. Nå ja, vi får lige fabrikeret et nyt sejl, og fragtet den om på den anden side af kloden. Men det er da nogle sympatiske unge mennesker.

Vi kan såmænd også godt nævne "Bonderøven". Hvis jeg skulle bygge et hus, på samme manèr som ham, ville den nok ende i mindst 10 mill. kr. Han benytter store entreprenør maskiner. Farer rundt på diverse special værksteder, for at få fabrikeret mere eller mindre finurlige ting. "Inviterer" håndværkere hjem fra Frankrig, Norge og Sverige.
Mon alle arbejder gratis for ham?? Jeg tvivler. Mon ikke regningen ender på licens kontoret.

I 2012, traf jeg ham helt tilfældigt på Djursland. Han var meget kort for hovedet. Jeg spurgte om jeg måtte ta`et billede af ham. Fik et rungende NEJ!!!!!!! Sneg mig til at gøre det alligevel, tilbage i bilen. Jeg tænkte på, om det var "stjernenykker", eller om DR har copyright på ham.

http://peecee.dk/upload/view/462827

M.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 27-10-16 20:03

Det er for fristende ikke at citere Hermann Hesse her:

Citat
GLÜCK

Solang du nach dem Glücke jagst,
Bist du nicht reif zum Glücklichsein,
Und wäre alles Liebste dein.

Solang du um Verlornes klagst
Und Ziele hast und rastlos bist,
Weißt Du noch nicht, was Friede ist.

Erst wenn du jedem Wunsch entsagst,
Nicht Ziel mehr noch Begehren kennst,
Das Glück nicht mehr mit Namen nennst,

Dann reicht dir des Geschehens Flut
Nicht mehr ans Herz, und deine Seele ruht.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-16 20:19

Jeg er ikke enig med Hesse, og er du sikker på alle her i kandu forstår tysk?

Så kan jeg også komme med den jeg hørte her syd for grænsen, lige da muren var faldet:

Ved du hvorfor kineserne er så lykkelige?
Ja, de her endnu deres mur.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 27-10-16 21:29

Citat
er du sikker på alle her i kandu forstår tysk?

nej, men de, der forstår, skal da ikke snydes for originaldigtet i sin fulde skønhed - andre herinde er jeg overbevist om nemt googler sig til en oversættelse -

noget andet er om mit indlæg er OT (= off topic, som også kan googles)

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 28-10-16 10:59

Lykken er en ny bil.
Det lykkeligste folk er det folk, der har flest nye biler ...
Indtil man opdager at luften er så forurenet, at det er farligt, at gå tur i naturen.

Der er ”Løgn” og så er der fejl konklusioner på Statistiske forsøg: "Danmark er det mest lykkelige folk".

Statistik indikere også at Danmark ikke er korrupt.

Når man definere korruption som skrevet på Wikipedia: "Misbrug af betroet magt for egen vindings skyld" eller "misbrug af offentligt embede til privat vinding", er Danmark mellem de mindst korrupte lande i verden.

Men hvis man indbefatter ”Kammerateri” (kollektiv korruption) i definitionen på korruption: Hvor en institution/etat dækker over/hjælper anden – er det mit indtryk - at Danmark er frygtelig korrupt.

F.eks. Finans krisen hvor Banker, Ejendomsmæglere, Ejendomsfirmaer, … en stor del af Etaten bliver enige om, grisk at tage af kassen - udnytte de muligheder lovgivning giver for ”lovlig” svindel.

Jeg kalder det kammerateri = "Korruption", når Folketinget opretter udvalg og nedlægger dem igen før de er færdige med rapport, undersøgelse af de reelle årsager til f.eks. Bankkrisen, at vi deltog i Irak Krigen, At ministeriet solgte danskernes fælles DONG aktier til skattely,…

https://da.wikipedia.org/wiki/Korruption#/media/File:World_Map_Index_of_perception_of_corruption_2009.svg

LYKKE forsøgt oversat med Google oversættelse:

Så længe du jage efter lykke,
Er du ikke klar til at være glad,
Og hvis alt kæreste din.

Sålænge du klager over tabet af sin
Og har mål og urolig er,
Ved du ikke, hvad der er fred.

Først når du giver afkald på ethvert ønske
Ikke-target mere stadig gøre begær,
Den heldige ikke kalde ved navn,

Så er du nok af hengivenhed oversvømmelse
Ikke længere hans hjerte, og din sjæl hviler.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-10-16 16:03

Vi har jo også lykke sange på dansk,
lykke er at se Ingelise tisse for en ...

http://usablog.blogs.berlingske.dk/2008/02/25/lykke-er-at-i-dag-bliver-som-i-gar/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-16 17:08

At man stemmer på : https://da.wikipedia.org/wiki/Lars_Løkke_Rasmussen

..eller NB: http://nyeborgerlige.dk/

Som påstår at være garant for:

Det skal kunne betale sig at arbejde (LØGN) og samtidig giver garanti for:

Total 'Lykke' til alle Borgere i Danmark! (..bare de 'arbejder' UDEN at være arbejdsløse . på ntegrationsydelse, i virskomhedsprakik, nyttejob ..eller andet ulønnet arbejdsmarkedsviksomhed (Praktik/Nyttejob) på alm. en 'normqal' arbejdsplads? mv. ..i en 'normal' arbejdsmarkedsfunkition?)

Så er det nødvendigvis ikke 'noget' som automask vil resultere i; at: Alle bliver lykkeligere!

TVÆRTOM I min optik: DE rige bliver rigere, samtidig med at ...de 'fattige' bliver fattigere!

Dette give hverken de: 'RIGE' eller de 'FATTIGE' nødvendigvis den omtalte 'LYKKEFØLELSE'.

Samfundets´sammenhængskrafnt' bør ses i et andet og større perspektiv!

RETFÆRDIGHED !!!
^IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-16 17:44

Citat
Verdens lykkeligste land er som bekendt Danmark.

Hm..... har lige været ude i min have, har ligget på knæ og har spurgt om jorden/landet var lykkeligt? ....... intet svar, bortset fra en tavs regnorm, der stak hovedet --eller enden op.

Om menneskene så er lykkelige? Det kræver at man har evnen til at være lykkelig i NUET og med det man har. Det er fint at stræbe efter mere eller andet, men så er man jo aldrig tilfreds. Jeg har kunnet forudse mange skilsmisser i omgangskreds, hos naboer og arbejdskollegaer. Et sikkert tegn er folk, der ikke kan være hjemme hos sig selv, men konstant skal være på farten, enten alene eller med hinanden. Udlandsrejser, Cafe'besøg, biograf, og al anden underholdning, fordi man ikke kan hvile i sig selv og i hinanden. Lykken venter om hjørnet ----- tror nogle.

Som krigsbarn i Flensborg har jeg oplevet at gå sulten i seng og mangle både tøj og sko. Blev som 3-årig sendt til plejeforældre i DK. Derfor er jeg taknemmelig og lykkelig i dag og tænker med gru på hvordan det vil blive, hvis unge forkælede mennesker skulle opleve den nød og elendighed, som vi gjorde i vores barndom. Vi kendte ikke til andet, modsat dagens forkælede ungdom. Når jeg får ønskesedler fra mine børnebørn, skulle man tro vi var Rockefeller.
Glæde og lykke kommer af det man skaber med sine egne hænder. Mere vil have mere.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-10-16 18:22

Vi havde det ikke helt så slemt under krigen, vi havde en gård med egne dyr og mad nok,
men jeg fik undertøj, som min farmor selv havde klippet, kartet, spundet og strikket,
og det kradsede ad h til. Selv i dag, over 70 år efter, kan jeg ikke tåle uld direkte mod huden.
Dengang var lykken at få undertøj i bomuld, der ikke kradsede.

>Glæde og lykke kommer af det man skaber med sine egne hænder...

I dag, alternativt, er lykke at få noget forærende,
som ens kære har skabt med sine egne hænder for at glæde dig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-10-16 19:03

Atter engang, er jeg så enig med ingelein, så det er næsten helt absurd.
Men jeg tror vores tankegang, ligger rimeligt tæt.

Min mor fik, tilbage i 40`erne, givet tøj. Tit nogle kraftige frakker, som hun pillede foret af, vendte det, og syede f.eks bukser af det, til os to knægte. (Da var vi kun to. Senere kom der seks mere).

Citat
>Glæde og lykke kommer af det man skaber med sine egne hænder...

Lige netop. Her er vi også rørende enig. Jeg er så gammel, har set det masser af gange, at rigdom alene ikke gør lykke.

Det kan selvfølgeligt, være en lidt mere behageligt måde, at være ulykkeligt på.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-16 22:33

ingelein og Mosebaek :

Så gammel behøver man ikke at være for at huske afsavn og alligevel stille sig tilfreds med det liv og levned, man nu engang havde/har/får eller bliver stillet i udsigt!

Jeg er født i 1960 og husker tydeligt; hvordan jeg frøs om vinteren ...i jakker/bukser, syet af farmor. Opskåren og syet af farfar's gamle aflagte orlogsbukser fra Matekranen på 'Holmen' ,undertøj i billigste kvalitet fra 'Dalle-Valle', hjemmestrikkede vinter luffer i 'Kradsuld'; optrævlet fra aflagte Sweaters mv..

Fattigdom og armod fandtes ikke kun i 50'erne. Den findes den dag idag!

Som pedel på en folkeskole på Indre Nørrebro for få år siden; bemærkede jeg tydeligt forskellen på de med iPad og mobil, som gik ned og købte Pizza i spisefrikvarteret og de 'andre' klassekammerater med 'hjemmesmurte' klemmer på rugbrød fra Netto: Chokolademad, agurk og leverpostej, med seddel med hjemmefra; når der skulle gives beskeder frem/tilbage fra skolen i Husumgade: Havremarkens Skole. Telefon i hjemmet var der nemlig ikke råd til.

Joeh... der er skam stadig STOR forskel på Kong Hans og Jørgen Hattemager's sønner og døtre!

I 1952 eller 2016 !!! No fucking forskel!

Som jeg har påpeget tidligere: Økonomi og lykke ....er IKKE 2 sammenlignelige størrelser!

...taler vi livskvalitet? Så er det en HELT anden diskussion og den må vi tage en anden go' gang!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-10-16 22:37

Jeg forøger lige.....Tænk, hvis jeg kan gøre nogen lykkelige når svaret bliver accepteret

God weekend!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-16 22:38

En iPhone er ikke ensbetydende med 'lykke':

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-16 00:03

Her er lidt eksempler.
http://www.mytrendyphone.dk/shop/iphone-5s-hoejtalere-217587c1.html

Ps. Jeg har købt lidt i det firma, og har været tilfreds.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 08:50

Eyvind -> Hvilken model gør dig mest lykkelig? Den billigste eller den dyreste?

Lige meget hvilken model telefon eller højttaler man vælger? Ændrer det ikke stort på lykkefølelsen, hvis man ikke har nogen at ringe til! ..og ingen ringer til dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 09:01

Endnu en sang om lykke:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 10:18

En lykkelig dag i mit liv: At se vores barnebarn ved vagtskiftet på Fredensborg Slot . PFG ved indgangen til slottet. Og en lykkelig dag, da jeg fik skruet min første video sammen, sådan nogenlunde.

https://m.youtube.com/watch?v=yQr3eguQnKQ

Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 11:24

Jeg må skrive et lille ps til mit indlæg:
Hvordan og hvorfra ved unge mennesker at de har det godt og er forkælede, når de aldrig har prøvet andet?
Det er forældregenerationen, måske også bedsteforældregenerationen det er galt med. Når man aldrig har prøvet modgang, kan man vel slet ikke få øje på medgang.

Jo, der findes også mange unge, såvel som gamle, der har det svært, fordi økonomien ikke tillader mere end det nødvendige. Derfor behøver man nu ikke at være ulykkelig. Penge beroliger, men gør jo ikke lykkelig. Når så mange ikke føler sig lykkelige bunder det mest i misundelse, fordi medierne kaster så meget i hovedet på een, som for de fleste er uopnåelige. Sært med alle de unge, som tror de er noget, fordi de deltager i shows, hvor de blotter sig totalt og endnu værre, dem der gider se på det. De må virkelig være ude i hampen.

Jeg fatter ikke, hvordan man kan være ulykkelig fordi man har små bryster, i stedet for at glæde sig over at man ikke har brystkræft..... hele skønhedscirkusset er jo skrupskørt og gør mange mere ulykkelige end lykkelige.
Lykkelig er den, som ........er glad for det han/hun har.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 11:36

...... og så har vi alle svaret på noget, som slet ikke er aktuelt mere. Kaptajn-Tommy skal have revideret sin hukommelse. Det vil nok gøre ham lykkeligere, fordi vi så kunne have sparet dette indlæghttp://nyheder.tv2.dk/2015-04-23-ny-fn-rapport-danskerne-er-ikke-laengere-verdens-lykkeligste
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-10-16 12:57

Det med forkælede børnebørn kan jeg nikke genkende til, vi måtte cykle,
mens nutidens børn bliver kørt, enten af trafikale grunde eller af overdreven omsorg,
og det gør dem næppe lykkeligere.

Og det undrer mig ikke, at vi er gledet ned ad listen,
som tidligere nævnt >Realiteterne er helt anderledes.

At Island ligger så højt forstår jeg godt, de har overskud af energi,
og indtægterne på aluminium produktionen overhaler nu den fra fiskeriet,
i et land med verdens aller bedste fisk.
Men så undrer det mig at et protest parti snart får 30% af stemmerne?

Det undrer mig også, at Norge ikke er nævnt i toppen, de har jo også overskud,
og da vi deroppe, var de alle glade, tilfredse og stolte af deres land.

Der er Schweitz selvfølgelig også, et fantastisk, natur skønt land,
der har undgået alle krige, vist stadig med lang militærtjeneste hvert år??
Men jeg kender ikke så meget til Schweitz, ud over at man ikke må vaske bil om søndagen.
En af de skønneste ture jeg har været på der, var en sejltur på hele fire smukke søer
med 3-4 forskellige sprog...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-16 14:06

At et land regnes for at være rigt, betyder jo ikke absolut, at mange indbyggere også er rige.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 14:34

ingelein -> Kan du med dit syn på livet ..og de 'forkælede' unge på uddannelse eller ungdomsydelse (..for de under 30 år), som ikke kan finde sig en kæreste at dele lykke og sorger med? Døjer med kronisk sygdom. Ikke har råd til andet end huslejen. Mad må de 'skralde' sig til. Tøj 'tigges' i frivillige organisationers lagre af brugt tøj/sko ...som måske ikke lige passer? ...men da kan bruges til at holde varmen på kroppen.

Natur er der masser af på Vestengen mellem Ishøj og Brøndby-Øster ...men man må gå hele vejen, da der ikke er råd til hverken cykel, Tog- eller Busbillet?

Uddannelse uden for lokalområdets tilbud er NO-GO; fordi der ikke er råd til at flytte hjemmefra?

Penge 'beroliger' ikke kun ...de giver FRIHED og VALGMULIGHEDER!

Husk nu svendgiversen og ingelein at ikke ALLE børn vokser op under trygge vilkår som i 50'erne.

Tjek lige skilmisseprocenter, personer med kun een forældre, anbringelse uden for hjem, personer underlagt tvungen økonomisk administration, antallet af fængslede personer, længden af køen ved uddeling af 'julekurve' f.eks. hos Kirkens Korshær, Jehovas Vidner, Frelsens Hær og Frimurerlogen?

Sammenlign så lige hos Dansk Statistik tallene fra f.eks. 1955 og 2015.

NEJ... det var ikke 'barskere' at være fattig i årene mellem 1945 og 1960 end mellem 2000 og 2015. Hvis 'tallene' viser noget 'andet', så tjek lige op via : http://oldmoney.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 14:49

Eyvind ->

Citat
At et land regnes for at være rigt, betyder jo ikke absolut, at mange indbyggere også er rige.

Hovedet på sømmet ..og der skal herfra lyde et: 3 point! ...for den skarpe iagttagelsesevne

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/16865437

Der findes sgu dælme også en medicinsk forklaring for det ikke skal være løgn:

a.) http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/22756594
b.) http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/17265138

ad.B :

Citat
..kigger man på svarene fra de danskere, der er blevet spurgt "hvor lykkelig var du i går?", så ligger Danmark faktisk kun nummer 102 ud af de 156.

</MOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 14:58

Som jeg har pointeret i et tidlige indlæg i tråden her:

Citat
...taler vi livskvalitet? Så er det en HELT anden diskussion og den må vi tage en anden go' gang!

Affødt af udsagnet her:

Citat
Danmark er helt i top med hensyn til livstilfredshed, men danskerne rangerer sig selv noget lavere, når det kommer til, hvor lykkelige de er, siger John Helliwell til Detektor.

Jeg kan læse at der hersker noget af en begrebsforvirring blandt skribenterne i denne tråd!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 15:32

Hvis jeg skal genskabe mit 'lykkebarometer' udfra ovenstående kriterier, så vil jeg påstå:

Livskvalitet : Et rent 8 tal!

Lykke? Så svinger med 'humøret'; nogen dage max. 10% ..andre dage er jeg helt oppe at ringe omkring på de omkring 99%.

Tænker jeg på mine fugle? Min lejlighed (boligforhold)? Min 'gældfrihed'? Mine venner? Min økonomiske formåen (Tæring efter Næring)?

..så er jeg helt sikkert i 'Top of the Pops'!

Gælder det lykkefølelse på daglig basis?
Tjaeh... når jeg tænker tilbage på min elskede nyligt afdøde bror? ..så daler lykkefølelsen til noget nær 0%.

Det er bare sådan jeg føler det

Idag er det en 60'er

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 16:00

I aften står den på Spejlæg oven på hjemmebagt rugbrød, Heinz Økologiske Ketchup, HP & Engelsk sovs ..og masser af stegt bacon ...i svinefedt selvfølgelig, samt en sval alm. pilsner til at skylle ganen ..hva' ellers?

Se dét er lykkefølelse ..især, når der ikke sidder en møgsur (U-)mage og skriger på kogt Broccoli og Speltboller med stegte Græshopper i chia- eller amarantmel ( http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/Sundmad/Artikler/2012/0418133935_1_1.htm ) , selvfølgelig med Soya- eller Rismælk til at fylde glasset, så man ka' få sunket og nedsvælget 'skidtet'!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-10-16 16:13

Nå, Norge er på fjerdepladsen, jeg forstår ikke helt de 6 kriterier,
men tror at Norge snart overhaler Danmark.

Det med nøden i 50 erne husker jeg ikke, da boede jeg stadig hjemme og fik mad nok.
For mig var det værre i 60 erne, hvor jeg studerede i hovedstaden,
og i 70 erne begyndte jeg at tjene penge.
Siden har jeg ikke manglet noget materielt, heller ikke i fattig 80 erne.

Men vi har jo alle haft op og nedture...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 16:25

Ok MOLOKYLE......
SÅ KAN VI JO KOGE DET HELE NED TIL: LYKKELIG ER DEN, SOM HAR EN MAGE, SOM GØR SIG UMAGE! Og den, der ikke gør sig umage, har sikkert heller ikke fortjent andet.
Selvfølgelig er der mange enlige forsørgere, der ikke lever på den grønne gren, men mange af dem har jo selv valgt det. Det er simpelthen for nemt i dag og mange har ikke fattet at at det er de forkerte valg her i livet der giver stærke efterveer. Der er dog også nogle få, der bliver stærkere. Jeg har så uendelig ondt af de børn, som ikke kan konkurrere med deres kammeraters iphones og gud ved hvad. Der burde opfindes en "folketelefon" og andet grej som var tvunget indtil man selv kunne tjene til andet.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-10-16 16:44

Enig med ingelein,

jeg var alene et år og det kunne jeg slet ikke klare,
nu har jeg igen en mage, som gør sig umage til fælles bedste.
Det er lykke..

Og jeg har til gengæld hjulpet nogle af hendes børnebørn,
hvor forældrene ikke havde råd til iphone, efterskole, mm.
Det er også lykke at se dem glade...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 16:58

Sikke noget snot:
Citat
...mange enlige forsørgere, der ikke lever på den grønne gren, men mange af dem har jo selv valgt det.

Hvem taler om 'forsørgere'?

Man vælger sgu da ikke selv en partner. Der er ikke frit valg på alle hylder. Det er et 2 mands(kvinde)projekt ...medmindre vi taler prostitution!

Det er dobbelt så dyrt at være enlig, som det er at leve i parforhold. Tænk før du skriver!

Hvem vil du dele huslejen med? Hvem betaler halvdelen af licensen, el/gasregningen? Hvem skal gå ned med 'skraldet'? Tage opvasken? Støvsuge osv. Hvor meget billigere er det at lave mad til een person istedet for 2? Tror du at du får alt til den ½ pris fordi du ingen partner har?

..men du har måske aldrig prøvet at leve alene ...ingelein?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 29-10-16 17:03

...........hvorfor mon spm ikke længere findes under Seneste indlæg - en slags JP/Flemming Rose fra redakteurens side?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 17:05

Når der så heller ikke er bortgåede venner eller familie tilbage at læne sig opad?

Hvem står så tilbage med HELE manageriet?

Det gør DU!

ALENE!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 17:10

lgs -> Påængårnø er bare blevet 'forhøjet' til 300 fuldfede Kandu mønter.

Spørgmålet står der skam stadig i seneste indlæg: http://kandu.dk/LastX.aspx

Her: http://kandu.dk/spg177007.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 17:17

Hej MOLOKYLE
Jeg har endnu ikke hørt om tvangsægteskaber mellem almindelige danskere -- (i højere kredse kan det måske nok forekomme af diverse grunde).

Som udgangspunkt vælger vi vel selv vores partner, medmindre en brandert slår dømmekraften fra.
, men der kommer jo også en dag/nat efter denne. Vælger man så partneren fra - eller bliver fravalgt, står man selv med hele molevitten. Hvem kan være i tvivl om det?

Pas på at du ikke glider i snottet! Du lyder ikke til at være lykkelig med de valg du har gjort

Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 17:23

@MOLOKYLE
Hvis du modtager folkepension, vil du være klar over at der er en betydelig forskel mellem 2 x enlig pension og 1 gang ægtefælle/gift pension.
Så det har selv politikerne fundet ud af at det er billigere at være 2/gift.
Ingelein

Ps. hvor har du lært det uhøviske sprog? Ikke underligt, hvis du er enlig. Her burde du sætte alvorligt ind, medmindre du leder efter en partner på samme niveau.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 17:24

ingelein ->
Citat
Som udgangspunkt vælger vi vel selv vores partner

Dette er IKKE korrekt!

Du kan ikke tvinge et andet menneske til at synes om dig og indgå et partnerforhold.

Hvis man er udstyret med et tilstrækkeligt 'lækkert' udseende, 'udstråling', 'begavelse' ..eller rigelige 'midler', så kan man muligvis vælge og vrage blandt mulige pertnere, som både mand og kvinde, men vi er ikke alle udstyret lige fra naturens hånd.

Selv langt de fleste vilde dyr går til grunde, hvis ikke de finder en partner.

Med andre ord: Du vrøvler.

Valg findes KUN; hvis de er tilstede. Resten er 'lykketræf' !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 17:31

Ok. så hiver vi kontanthjælps reglerne frem for at belyse skismaet.

2 kontanthjælpsmodtagere der bor sammen ..gift eller ej? Så modtager de hver een gang social grundydelse. Om det er ungehjælp eller den fulde ydelse for de over 30? Så er det stadig 2 indtægter til een husholdning. Uanset boligtilskud og anden 'ekstraydelse' ..som nu er bortfaldet, men det er STADIG 2 indkomster til samme udgift: Husleje, el/gas osv.

Jeg gad godt se dit regnskab for en sådan 'familie' sat op imod en enlig med den ½ husstandsindkomst.

Kan du nu heller ikke regne?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-10-16 17:34

Spørgsmålet er da stadig med under seneste indlæg, efterhånden lidt for langt.

Og du har stadig ret molo, det er næsten lige så dyrt at bo og leve alene, end som et par,
og bortset fra at man selv kan vælge, uden modsigelser, er det ikke nær så sjovt.

Vi skal ikke have spejlæg, med sønderjyske kålpølser og grønlang kål,
noget du sikkert ikke kan få på Amager?`

Og jeg har prøvet at spise alene, det er bedre når man er i godt selskab.
Lykke er også at få god mad serveret fra en mage, der har gjort sig umage,
og jeg roser hende gerne og serverer en god vin for hende.

Har iøvrigt lavet telte, fiskegrej, drager og sidst, udhulet græskar for min kones børnebørn,
Ikke national lykke, som dette spørgsmål handler om, men stor personlig lykke for mig.

Og Tommy hvis du stadig følger med i dit spørgsmål,
vi sejlede fra Biel først 70 erne, min første tur som ung ingeniør,
hvis de stadig har den tur, gennem fire søer vil jeg gerne gentage den.
Det var en meget lykkelig tur...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 17:43

Apropos sprogbrug: Jeg var igår til samtale med en 'ny' sagsbehandler. Hun lagde ud med at sige:

Jeg er fra Jylland. Jeg har været fængselsbetjent i 10 år i et lukket fængsel, så du kommer ikke langt med 'frækheder'. Jeg havde endnu ikke åbnet munden, men så kom det:

FUCK dig Bitch ....jeg er fra Ama'r ..og så var tonen lagt.

Vi havde en lang, meget god, intelligent og udviklende dialog. Tjaeh... hun gav mig ligefrem håndkys og et: På gensyn 'Søde'. Jeg håber vi ses: Din 'normale' sagbehandler er langtidssygemeldt.

Mit sprog er som det er, men jeg prøver da ikke at bruge sproget værste og latrinære gloser, som jeg har for vane at omformulere en smule så ikke folk føler sig totalt svinet til. Det gælder faktisk også min dialog med dig. Undskyld; hvis jeg har trådt på et par af dine ømme ligtorne.

Det er/var bestemt ikke min mening at vi skal være uvenner over sådanne bagateller? Både du og jeg har vel lov til bramfrit at fremsætte vor mening i det sprog som nu engang falder os naturligt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-16 17:43

Èn af de største dilemaer, i dagens Danmark, bortset fra den arabiske invasion, er den høje skilsmisse rate. Det gør i alt fald meget få lykkeligere, efter min mening. Det koster kassen, både for den enkelte og samfundet. Dobbelt boligbehov, dobbelt husførelse. + Masser af andre udgifter, bl. a. befodring.

Har det selv inde på livet. To af vore børn er skilt. Den ene kasseret, den anden kasserede. Heldigvis sket uden de store sværdslag. Har børnene ligeligt. Den ene hold er ved at være voksne nu. Men det er og bliver en falliterklæring. Derfor er jeg også meget enig med Molo her:
Citat
Man vælger sgu da ikke selv en partner. Der er ikke frit valg på alle hylder. Det er et 2 mands(kvinde)projekt ...medmindre vi taler prostitution!

Det er dobbelt så dyrt at være enlig, som det er at leve i parforhold. Tænk før du skriver!

Hvem vil du dele huslejen med? Hvem betaler halvdelen af licensen, el/gasregningen? Hvem skal gå ned med 'skraldet'? Tage opvasken? Støvsuge osv. Hvor meget billigere er det at lave mad til een person istedet for 2? Tror du at du får alt til den ½ pris fordi du ingen partner har?

Vores tredje, en søn har, måske klog af skade, valgt at være ungkarl, indtil videre.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 17:49

Jeg valgte min partner da jeg var 15 et halvt - han var 21. Og det blev ved den eneste ene.

Citat
Som udgangspunkt vælger vi vel selv vores partner

Dette er IKKE korrekt!

Du kan ikke tvinge et andet menneske til at synes om dig og indgå et partnerforhold.

Næh, med tvang opnår man nu ikke ret meget selvom man hedder Trumph eller MOLOKYLE.
Nu føler jeg mig ikke særlig lykkelig over at have ladet mig provokere af sådan en som dig. Jeg kender typen på lang afstand. Vi to var aldrig blevet et par ....... Amen

Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 17:58

ingelein -> Godt det samme. Vi har tilsyneladende et divergerende menneskesyn. Du har en åbenbart en besiddertrang over andre individer, deres gøren og laden. Jeg prøver at klare mine egne sager. På min egen måde. Hvis bare du passer dit, så passer jeg mit. Jeg dømmer dig ikke. Det klarer du fint selv ..medens du samtidig dømmer mig og mine motiver

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-10-16 18:31

Nu drejer spørgsmålet sig jo ikke om jeres personlige meningsforskelle,
men om vor nationale lykke, nu reduceret til 3. pladsen.

>- Ensomhed blandt danskerne er et problem, vi skal tage meget alvorligt, fordi kvaliteten af vores sociale liv er én af de faktorer, der er mest afgørende for vores livstilfredshed, og hvor lykkelige vi er. Social isolation er på tværs af aldersgrupper præget af at være tabu, og vi trænger til større åbenhed om social isolation, så det bliver nemmere at bede om hjælp, lyder det fra Meik...

Altså bør vi undgå at isolere os og tale åbent om problemerne ved at være alene.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 19:06

@svendgiversen
At være alene behøver jo ikke at betyde at man er ensom.
Men jeg tror at det er sværere at være alene for en mand end for en kvinde. Det er nok et faktum man ikke må
Undervurdere. Måske er det kønsbestemt at der er langt flere kvindelige frivillige i mange organisationer? Der er jo også nogle, der vælger singlelivet fordi de har det godt med at være alene uden at føle sig ensomme?
Ak ja, tider og sæder skifter. Mange TV programmer ville være kriminelle for bare 50 år siden. Er " gift ved første blik" eller hvad det nu hedder ikke rufferi? Heldigvis er mit TV kiggeri på ca 2 timer om ugen, så jeg aner ikke, hvad folk snakker om, når de diskuterer personer fra diverse shows osv. Det anser JEG ikke for at være en brist i min ud/DANNELSE.
Jeg vil hellere rode rundt i haven eller smatte med ler, strikke på maskine og i hånden, male, lave hjemmesider, få Pc' en til at gøre de ting jeg ønsker, mens andre ser TV. (Der er alt for meget håndbold!+ alle de ting, der aldrig er tid nok til. For filen da, denne tråd giver intet, ren tidsspilde, hvor jeg i stedet for kunne have tømt regnvandstønder osv.
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-16 19:41

Lykke er jo noget fkygtigt noget, der kommer og går. Nu lå jeg nok lige på 50 til 60, på lykko-metret. Så ringede sønneke lige fra Nordsøen. Og lød glad og tilfreds. Så røg jeg nok op på 80 til 90.
Lykke er jo også, når jeg vælter ud af sengen, ved 8:30 tiden, og hele huset dufter af kaffe. Og får dagens første hiv i majspiben.

Bare roligt, jeg står også somme tider først op, og laver kaffe.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 19:54

Ingelein -> God fornøjelse med DINE projekter:

Citat
Jeg vil hellere rode rundt i haven eller smatte med ler, strikke på maskine og i hånden, male, lave hjemmesider, få Pc' en til at gøre de ting jeg ønsker, mens andre ser TV. (Der er alt for meget håndbold!Blink+ alle de ting, der aldrig er tid nok til. For filen da, denne tråd giver intet, ren tidsspilde, hvor jeg i stedet for kunne have tømt regnvandstønder osv.

Vi er altså bare et par stykker, som tænker på andet end vores EGET liv og levned!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 20:08

ingelein ->
Citat
At være alene behøver jo ikke at betyde at man er ensom.

..er korrekt observeret og formuleret!

Alenesomhed/kedsomhed og decideret ensomhed bør du dog vide ikke er at sidestille med 'Single-liv'.

Det er altså 2 forskellige størrelser! Den ene er 'sammenliv/sammenhold' ..den anden er 'økonomisk'!
Økonomisk er det en svær 'nedtur' der ikke ændre sig!
Følelsesmæssigt kommer man nok over det ..som tiden går ..og 'nye' muligheder åbner sig.

Ps. Jeg ser ALDRIG TV ...medmindre der er en go' kamp mellem Fremad Amager og FCM som i Torsdags på TV3+ Sport: En kamp som 'vi' tabte 1-3 på hjemmebane. Bedre end sidst; hvor vi tabte 1-5 !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-10-16 20:27

Ja, det er jo sikkert sværere for en mand at være alene,
min nye kone klarede sig længere og bedre end jeg, og godt det samme,
kvinder er jo som regel yngre end deres mænd og lever normalt længere.

Tænk at opleve en juleaften, hvor man ikke har nogen at købe julegaver til.
Lykke er at glæde andre, man holder af...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-16 20:30

Nu er jeg jo nok, berygtet for at skeje ud, i de forskellige tråde.

Men....snakker vi lykke, må man jo nødvendigvis også have det modsatte med. Begge dele er jo beslægtede. Her tænker jeg på "Emilie Meng sagen".

Det må være forældrenes ultimative mareridt: ET FORSVUNDET DATTER. UVIS SKÆBNE GENNEM FLERE MÅNEDER.

Alt andet bliver uden betydning. Håber de får noget hjælp og støtte. Men den ubændige smerte, kan nok ingen lindre.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 20:35

svendgiversen ->

Citat
Lykke er at glæde andre, man holder af...

..så kan det ikke formuleres mere præcist!

[tilllykke] Hér er vi HELT enige.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 20:52

Mosebaek -> Her ser jeg lidt 'andeledes' på spørgmålet om 'LYKKE'.

ULYKKE og LYKKE er ikke hinandens modsætninger. Man kan sagtens (have) været udsat for en ULYKKE ...og alligevel føle sig lykkelig. Det gjorde jeg f.eks, da jeg overlevede en livstruende ULYKKE (trafikuheld) for mere end 10 år siden; med genoplivning, lægeambulance og flere dages dyb koma i respirator på Traume-centret i øverste etage af 'Riget'.

Jeg blev på 'forhånd' af læge 'eksperticen' dømt hjerneskadet og blind. Vågnede op med 'optegninger' til fjernelse af organer (JA; Jeg ER tilmeldt organdonor-ordningen!)

Jeg er nu ingen af delene! Hverken hjernedød, blind eller immobil. Tværtom!

Jeg har en fantastisk sund fysik ...af en 56 årig! ..påstår min praktiserende læge.

..men jeg passer nu også godt på mig selv; sund kost, motion og søvn. ..og en enkelt pilsner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 21:08

..og så kan jeg godt sidde alene og blive lidt harm over 225 timers reglen, som jeg er blevet 'belært' om ikke hører under 'Kontanthjælpsloftet, men er en sidestillet betingelse i sociallovgivningen vdr ledige på kontanthjælp!

Ikke for mit eget vedkommende, men for alle de som er 'tilkendt' Flexjobordningen.

Hvilken arbejdsgiver vil have en 'syg' flexjob'er ansat i 225 timer om året?
Når man kan få en 'frisk' ledig til at udføre samme arbejde ..til samme pris?

Jeg fatter ikke en meter af den 'moderne' beskæftigelsespolitik. Men beskæftigelsesministeren er jo heller ikke folkevalgt. Han er hentet ind fra DA af Venstreregeringen:

http://bm.dk/da/Ministeriet/Om%20ministeren.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-16 21:15

Nu er vi så nået til et punkt der SÆLGER BLADE: Jeg har arbejdet på Gutenberghusbladene, kendt for HJEMMET, HENDES VERDEN, ALT FOR DAMERNE osv. (største indtjeningskilde var dog Anders And bladene). Den berømt/berygtede chefredaktør Kaj Dorp Pedersen havde tæft for at lave blade ud fra devisen: Om halvdelen af bladets indhold skal folk sige: BARE DET VAR MIG, om den anden halvdel: GODT DET IKKE ER MIG.
Derfor historierne om de vundne penge, fundne kærester osv. og historierne om de "brækkede ben" og det der er værre.
Er det mon opskriften på LYKKE? Det er i hvert tilfælde opskriften på hvordan man laver blade, der sælges i hundredtusindvis.

@Molokyle - hvad har du en sagsbehandler til, troede at du med din strålende fysik selv klarede ærterne......... Klynke klynke????? Og næh, jeg tænker faktisk mere på at glæde andre end mig selv med det jeg fornøjer mig med at producere.

Og nu må du gerne bruge alle de ukvemsord og sjofle bemærkninger du har lyst til. Jeg er ked af at jeg har nedladt mig til at tage til genmæle overhovedet.
Lykkelige Ingelein - gift med den eneste ene i 56 år og tænk, han har holdt mig ud så længe!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 21:29

ingelein -> Jeg klynker skam ikke og vil hjertens gerne arbejde fuld tid ..som jeg har gjort før.

Men så vil jeg nu altså også gerne; som alle andre arbejdstagere, have fuld overenskomstmæssig løn, feriepenge og pensionsindbetaling, arbejdmarkeds personfradrag, overarbejdspenge/-afspadsering ... istedet for 225 timers regel, nyttejob, jobpraktik for kontanthjælpen!

Ps. Dit eget sprog styrer du selv. Jeg skal nok gøre mig umage for at styre mit! ...ellers var jeg som nok blevet 'smidt på porten', som det er sket for en hel del andre brugere siden jeg 'blev medlem' af debatkoret på kand.dk:

Citat
Medlemsdato : 25-05-2003

*IMHO*

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-10-16 21:40

Citat
Kaptajn-Tommy skal have revideret sin hukommelse. Det vil nok gøre ham lykkeligere, fordi vi så kunne have sparet dette indlæghttp://nyheder.tv2.dk/2015-04-23-ny-fn-rapport-danskerne-er-ikke-laengere-verdens-lykkeligste
Ingelein
Nææææh, det skal Kaptajn Tommy vidst ikke.
Hvis du læser mit "spørgsmål" igen - hvor jeg netop pointerer dem, der skal ha' lykkepiller, børn på sovemedicin, alkoholisme skattetrykket osv......så tror jeg godt at du, Ingelein, kan få øje på ironien. idet dette folk (danskerne) næppe kan være lykkelige - hvis danskerne alligevel påstår at de er et lykkeligt folk, så er deres lykkefølelse falsk.

Tilgengæld tror jeg, at 60 - og 70 var en lykkelig tid.

Et folk er som fugle i haven. Desto mere du fodrer dem, desto mere afhængig bliver de af fodringsystemet - og derved lærer fuglene/folket aldrig at klare sig selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 21:42

Pps. desuden kan jeg læse mig til at du på trods af et års 'senere medlemskab' af dette forum har skrevet:

2931 kommentarer.

Jeg har trods alt lagt: 32767 ..af samme slags.

Altså har jeg haft mindst en faktor 10 større sandsynlighed for at være blevet hældt ud pga. sprogbrug ..end dig.

...så klap lige selv kaje! ..inden du kommer for godt igang!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 22:04

Kaptajn-Tommy -> Off topic /(uden for emne):

Dine gentagne postulater om fugles overlevelses evne/muligheder ved stop af 'kunstig' fodring må du altså længere ud på landet/byen med. Er det ikke mad nok at finde på 'foderstedet'?
...så finder de vilde dyr selv hurtigt andre fouragerings muligheder.

Det du fremfører er en myte/skrøne/vandrehistorie.

Dine postulater gælder muligvis dyrene i Sahara eller Gobi Ørkenen:
Giv dem vand hver dag i et år. Lad være? ...og 90% af din 'foder' betand vil dø af tørst. Korrekt!

Men den holder ikke 'vand' i den Danske natur. Det er der intet belæg for at påstå!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 22:14

Kaptajn-Tommy -> Du skal dog også vide; at mit kendskab til at du er erfaren skytte/jæger udmærket ved, at f.eks, en rå-/då-/sikka- og kronhjortebestanden, som den der lever i Dyrehaven/Jægersborg hegn ..IKKE kan bibeholdes i samme størrelse/antal ..hvis ikke man vinterfodrede ..og bortskød visse eksemplarer?
Så dum er jeg sgu heller ikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 22:39

..og til alle I andre som ikke bryder sig om hverken min profil, sprogbrug, deltagelse eller kommentarer? ...har jeg blot disse sidste ord:

Kan man ikke lide lugten i bageriet? Så find en anden bager at handle hos. De findes til overflod!

...eller også: KLAG til øverste myndighed service@kandu.dk over mig, for den fornedrende sproglige behandling og chikane man føler sig udsat for af min person! Det skal sgu nok fedt hjælpe !

Alternativet hedder i Kandu terminologi: BLACKLIST :
Citat
Blacklist bruger

Det er muligt at blackliste en person fra dine indlæg, dvs. at personen ikke kan har mulighed for at svare på dine spørgsmål eller bedømme dine tips. Dette er nyttigt hvis du mener der er en bruger som altid ødelægger dine indlæg.

Der er 2 måder at blackliste en person på.

Blacklist i et bestemt spørgsmål.

Dette betyder at brugeren ikke må skrive kommentare til et af dine specifikke spørgsmål. For at blackliste en person fra et specifik spørgsmål, kan du trykke på "Blacklist" ved den person som du ønsker udelukket fra dit spørgsmål. For at fjerne udelukkelsen igen, kan du slette personen fra din spørgsmåls blackliste nederst på siden inde under dit spørgsmål.

Blacklist af bruger for altid

Brugeren må ikke svare på nogle af dine spørgsmål eller bedømme nogle af dine tips. Dette gøres inde under den specifikke persons profil. Inde under profilen kan du trykke "Blacklist bruger". For at fjerne denne udelukkelse igen skal du gå ind under din profil og trykke på fanebladet "Blackliste", derefter kan du fjerne udelukkelsen på denne bestemte bruger.

Kilde: http://kandu.dk/faq.aspx
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 22:47

Ps. Jeg ville sådan ønske at flere brugere ville 'blackliste' mig.

Så slipper jeg nemlig for at skulle kommetere på så meget vrøvl og ævl!
</MOLOKYLE>
Pps. Dét ved I sgu godt allesammen at jeg ikke på nogen måde mener alvorligt!
</DEN RIGTIGE MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-16 22:56

OK.
Aller, aller, aller sidste kommentar for i aften:

HELE Verden ville blive meget lykkeligere ...uden en

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-16 10:10

Hvad er forskellen på Molokyle og Molekyle???

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-16 12:35

Forskellen er, at der findes mange molekyler, men kun én Molo.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-16 15:46

Mosebaek & svendgiversen -> I kender ikke åbenbart ikke historien bag mit øgenavn?

Det er skam ingen 'nyhed' her på sitet: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=32226#315722
</MOLKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-16 16:28

Nej, jeg troede du lagde navn til noget kendt børnetøj,
husk at protestere ligesom Jensens Bøfhus,
og få procenter for at de bruger dit navn.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-10-16 17:44

Kære Molo,

Citat
Mosebaek & svendgiversen -> I kender ikke åbenbart ikke historien bag mit øgenavn?

meget skal være dig tilgivet (om der nogensinde har været noget) efter at jeg har læst begrundelsen for det du - herinde ihvertfald - kalder et "øgenavn" - herefter er mystikken bag dit nom de guerre opklaret og du bør herefter slette "øge" fra din egen opfattelse af dit tilnavn og i stedet opfatte det for hvad det er, et hædersnavn -
men du er nok stadig drengen, der snakker for meget eller ihvertfald ikke kan holde op, når du har lovet at ville det.

Herefter kan du kun udmærke dig i mine øjne ved at have en svaghed for katte - og ikke mindst barokmusik.

De venligste søndagshilsener
lgs

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-16 20:47

Nå sådan, hr. Professor. Har altid syntes det lød lidt syntetisk.

Kan du forklare forskellen på dette:

5 mursten + fuge = 120 cm.
----------------------- Pille= 119 cm.
----------------------- åbning= 121 cm.

M.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 31-10-16 07:04

Spørgsmål er - som jeg ser det - problemet med antal mellemrum mellem 12 hegnspæle ?
Der ikke kan svares rigtig på uden, at vide om hegnet står i en ring eller ej.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-16 08:16

Ja, jeg vil også mene at åbningens størrelse helt afhænger af konstruktionens 3 dimensionelle udformning. Præcis som andre lign. figurer afhænger det af grundsformstallet. Som bekendt afhænger grundformstallet af hvor mange gange man kan 'overskære en figur uden den deles. En linje har grundform 0. En cirkel har grundform 1. et 8 tal grundform 2 ..og så fremdeles.

En anden faktor er 'krumningen'. Her tænker jeg f.eks. på hvorledes man forbinder et bånd med sig selv og efterfølgende kan tegne en streg som følger begge sider af båndet UDEN at man løfter pennen fra båndet. Nemt: Det er et Möbius-bånd: https://da.wikipedia.org/wiki/Möbiusbånd.

Nu er jeg hverken kunstner, arkitekt eller bygningskonstruktør, så jeg har svært ved at se figuren for mig. Jeg 'gætter' mig til at nogle/alle musten skal skråtstilles og ikke sammenføjes parallelt.

Det kunne give en ydre diameter på 'figuren' af musten, stor nok til at den indre diameter kunne blive 121 cm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-16 08:28

Interesseret i lign 'opgaver'? Tjek: http://www.cut-the-knot.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-16 08:51

Mosebaek -> Den brutale stenalderløsning er at dele murstenene på langs. Så rækker de dobbelt så langt.

Mere brutalt: Knus dem og bland pulveret i fugemassen (mørtelen), så er der nærmest frit slag for størrelsen af 'byggeprojektet'!
</Professor Vrøvl>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-16 19:30

Hold da op for en masse gode indlæg.

Jeg har desværre ikke kunne deltage så meget som jeg gerne ville - noget med at arbejde for føden

Det amerikanske valg nærmer sig, og alle har vel - mere eller mindre et håb om, hvem der vinder valget. Mit håb er, at Trump vinder valget.
Og jeg mener også, at Obama i denne grad spiller hasard med verdensfreden ved at placere amerikanske soldater i Norge.

Pia, den skælm, kalder EU for en rotterede Det er nu ikke helt rigtigt - EU er en stor
rotterede.

Kørte i bil hjem til Danmark fra Schweiz. Der var den ondehyleme meget trafik. Da vi ankom til Rødby Færge og skulle fra borde igennem grænsekontrollen, var der fyldt med Hjemmeværn og Politi til at kontrollere. Det hele gik glat og gnidningsfrit med 10 km/t.
Hvad øffer man egentligt over. En stor tak skal lyde til Hjemmeværn og Politi fordi i passer på Danmark. Tak!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-16 18:17

Da man skal være i besiddelse af et udsædvanlig skarp hjerne, for at greje denne:
Citat
5 mursten + fuge = 120 cm.
----------------------- Pille= 119 cm.
----------------------- åbning= 121 cm.

Vil jeg lige anskueliggøre det med denne:
http://peecee.dk/upload/view/462946

Har voldt mangen murerlærling kvaler. Incl. mig selv.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-11-16 19:18

Mosebaek, total sort tale for mig.
En god dygtig håndværker har altid stået som noget specielt for mig.

Tja daaaaa....... nu fører Trump i målingerne

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-11-01-ny-meningsmaaling-fra-washington-post-og-abc-trump-foerer-over-clinton

Jeg lader tråden stå åben indtil efter valget. Fyld endelig på, negativ - positivt, det bestemmer I

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-11-16 19:30

Tullebølle på Langeland har fået nyt navn.
Efter at venligsoen har guffet på kølle af nogle af de uledsagede "flygtningebørn" er Tullebølle omdøbt til.......Suttekølle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 19:42

Mosebaek -> Fjols : Du fylder jo ikke det manglende areal op med mursten ...men med selve (ende-)fugemassen. Den går altså ikke i topografisk (rumlig-/stedbeskrivende) matematik!

Det er et Østeuropæisk 'Polak-Håndværker-Trick' ..og så er fugemassen langt billigere end murstenene.
Håndværkerprisen, kvaliteten og holdbarheden ligeså
Man kunne også haver brugt soltørret havregrød støbt i mælkekortoner ..istedet for musten!
Opgaven ville da også kunne 'løses' til en 1/10 del af prisen ...mindst!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 19:58

Kaptajn-Tommy ->
Citat
Det er nu ikke helt rigtigt - EU er en stor rotterede.

Næeh.... EU er IKKE en 'rotterede' ....det er en ormegård!
..for regnorme og andre bløddyr født uden rygrad
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 20:03

..og lad du bare 'debatten' køre videre så længe du lyster. Du husker nok at dit spørgsmål er lagt under "Smal-snak"

Sjovt nok Tommy: Det er faktisk også DDR (=Det Det Er)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 20:05

Citat
Tullebølle omdøbt til.......Suttekølle

De ka' dælme selv få 'kølle' ...hvis det er dét de vi ha'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 20:44

Jeg kunne egentligt tænke mig at høre, hvad du sigter til med dine insinuationer ingelein- >

Citat
ad.1 hvor har du lært det uhøviske sprog?

ad.2. Og nu må du gerne bruge alle de ukvemsord og sjofle bemærkninger du har lyst til

ad.3 MOLOKYLE. Nu føler jeg mig ikke særlig lykkelig over at have ladet mig provokere af sådan en som dig. Jeg kender typen på lang afstand

ad 1. Hjemmefra.
ad 2. Tak. (Jeg ka' næsten ik' få luft. Nogen der har et ilt-apparat ...eller en hjertestarter?)
ad 3. Din 'lykke' rager mig et vist sted!

Sjofel? Uhøvisk? ..slå lige ordene op: https://dsn.dk/

Hvor trykker skoen? Hvilken 'provokation? ..og hvilke 'typer' er det, som du kender så godt?

Ukvemsord? JA, det vedkender jeg mig. Det kommer nemlig an på hvilken side af hegnet man befinder sig og om man har 'pikhud' i ørengangene. Jeg kalder en lort for en lort ...ikke for afføring eller efterladenskaber.

I 'min verden' er det som i resten af naturen...: Enhver fugl pipper med eget næb!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-16 20:58

Citat
Mosebaek -> Fjols : Du fylder jo ikke det manglende areal op med mursten

Molo, du fatter ikke min tegning. Det kan selvfølgeligt være min skyld. Den øverste del, viser et skifte UNDER et vindue. Jeg tror da du før har set et vindue, med murværk både over og under.

Man kan måske påstå, at det forvirrer lidt, at tegningen ikke viser et sålbænk mellem vindue og løbeskiftet under vinduet.

M. Hos hvem Kandu nu kører ad H til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 21:07

ingelein -> Lad mig hjælpe dig lidt på vej;

Uhøvisk: https://dsn.dk/?retskriv=uhøvisk&ae=0

Sjofel? betyder sjovt nk: https://dsn.dk/?retskriv=sjofel&ae=0

Vi prøver lige WIKI (jeg kunne kun finde et 'mildere synonym): https://da.wikipedia.org/wiki/Lummerhed
Citat
I 2006 betegnede Helle Thorning-Schmidt Jens Rohde som et "løsgående missil" hvortil han svarede "Med et glimt i øjet kan jeg sige, at hun endnu har til gode at se mit missil, så jeg tager det roligt."[2] Denne bemærkning af nogle karakteriseret mere som sjofel end lummer.[1]

Altså det jeg blot ville kalde en 'spids' bemærkning ...med undertoner af en seksuel henvisning.

Dette har jeg til gode at lade dig beviseligt citere mig for i denne tråd! Hvor er jeg gået 'under bæltestedet' i mine kommentarer til dig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-16 22:14

Molo, nu skal du få et indblik, i en murstens forunderlige verden. (Ved du forresten hvorfor der er mørtel mellem dem ?? For at holde dem sammen ? Nejnej, for at holde dem fra hinanden).

For snart mange år siden, blev en flok kloge mænd, enige om at inddele byggematerialer i Moduler. Alt er udregnet i moduler. Døre, vinduer og hvidevarer, køkken inventar.

F.eks. en mursten, består af fire moduler à 6 cm:
Petring: Kvart sten (5 cm + fuge=6 cm.).
Halv sten: (11 cm + fuge=12 cm.)
Trekvart sten: (17 cm. + fuge= 18 cm)
Hel sten: (23 cm. + fuge= 24 cm)

Så kan du selv gange op. En meget gængs vindues størrelse er 131 cm. Så skal hul være 133 cm. Det udgør 5½ mursten. (120 + 12 + 1 (Fuge)= 133 cm.

Elementært, for enhver murer. Så du må igang med at læse videre.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 22:27

Mosebaek ->

Citat
Molo, du fatter ikke min tegning.

Korrekt. For det første er det ikke din. For det andet viser den jo ikke 'løsningen' på dit opstillede eksempel:

Citat
Kan du forklare forskellen på dette:

5 mursten + fuge = 120 cm.
----------------------- Pille= 119 cm.
----------------------- åbning= 121 cm.

Jeg ser ingen piller (..jeg troede det hed tabletter?) i omtalte tegning:

http://peecee.dk/upload/view/462946

Til gengæld ser jeg endefugen fyldt op med alt andet end noget der ligner musten for at nå op på 121 cm m. 5 mursten af 23 cm. længde

Gjorde man fugerne 'bredere' med mere mørtel mellem mustenene ville man jo opnå nøjagtig samme slutresultat ...og måske endda en mere 'holdbar' løsning på byggeprojektet?

Hva' ve' jeg? Jeg er som sagt (heller) ikke bygningshåndværker!

Jeg er Datamatiker fra Lyngby´, Datalog fra DIKU m. bifag i diskret matematik fra MIKU, Voksen(pædagogisk)/underviser fra VUC med 2 overbygninger (Dialog som udviklingsværktøj og Modstand i undervisningsøjemed), samt uddannet i en lang række AMU kurser: Postal logistik, metode og omdeling, Total Involvering i Kvalitet (TIK 1, 2 og 3), BFA (Organisering i Kultur- og Fritidsforvaltningen. Virksomhedskultur.), Handel og Markedsføring; hvilket dækker områderne: Kunde- leverandørforhold. Kvalitetstyring. Grænsefladekommunikation mellem kunde- og leverandør. Isolering og løsning af kommunikations problemer. Beskrivelse af kommunikationsstrømme i virksomheden. Informationsteknologi og andre hjælpemidler ifht. kommunikation. Værdibaseret ledelse. Interessanter. Sammenhæng mellem værdier, visioner og mål. Kultur og værdiformidling, Gruppeprocesser. Samarbejde i grupper til støtte for virksomhedens mål. Problemløsning vdr. høj service ved resourceknaphed. Konfliktløsning mellem grupper, Teambuilding. Procesanalyse, Proces-/Kvalitetsstyringsprocedurer. PGKH. Udarbejdelse af instruktion og auditering.

...det sku' vist være det hele

..og så er der alle de ting som jeg ikke har dokumenterbare papirer på i en skøn blanding af:

Cognitive Science og erkendelsesteori, Astrofysik, Retorik, Menneskelig anatomi og fysiologi, Syntaks og semantik, Maritim navigation, Algoritme analyse (Bla. Kurt Gödels teorem om matematiske bevisers ufuldstændighed), ubestemthedsrelation, Grafteori ( Kruskal, Sollin og Dijkstra's : http://algs4.cs.princeton.edu/44sp/ ) ..herunder: Directed Graphs and Spanning Trees, Software/Kode fejlfinding, akvariekulturer, opdræt af papegøjer, tank, mandskabsvogne og kampfly historie, LEAN, KAIZEN og KABAN metoder i masseproduktion, ornitologi, kystfiskeri (..herunder Surfcasting, knude- og taklebinding), erfaren finskytte og oplært i håndtering af div. håndvåben

..men med jagt aspektet til gode Tommy .

Såeh... jeg har såmen nok meget mere at lære endnu!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-16 23:12

Py ha! Så er der hul igen......så længe det varer.
Citat
Korrekt. For det første er det ikke din. For det andet viser den jo ikke 'løsningen' på dit opstillede eksempel:

Ved ikke lige, hvad du mener. Tegningen har jeg lavet på det simple program "Paint". Jeg har i mange år, fornøjet mig med at tegne mur forbanter. Som ren tidsfordriv. Jeg tegner dem i bestemt størrelses forhold, ved simpelthen at tælle pix. (Antal pix pr. cm.). De ældste tegninger er fra 1997.

Hvis det ønskes, kan du få flere prøver. Men jeg kan ikke bruge peecee, på denne her pc.
Så har du heller ikke lagt mærke til min "logo", nederst til højre, på min tegning. Det er bogstaver på for- og efternavn. Måske du kan gætte hvad jeg hedder. Jeg kan heller ikke bruge "Vis dit indlæg".
M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 23:21

Mosebaek ->

Citat
Hos hvem Kandu nu kører ad H til.

Hos alle brugere. Jeg kommer 'på' ca. hver 10 gang jeg forsøger. Oftest får jeg beskeden hos:

http://www.downforeveryoneorjustme.com/

Citat
It's not just you! http://kandu.dk looks down from here.

..og min browser (Vivaldi) fortæller mig:

Citat
Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website

kandu.dk var for lang tid om at svare.

IE 11 (64 bit) siger:

Citat
Denne side kan ikke vises

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-16 23:24

Ok. Min uforbeholdne undskyldning Mosebaek

Jeg troede det var en eller anden finurlig opgave til et svendestykke du havde fundet på nettet.

Sorry... godt ord igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-16 10:12

Her er en "frihåndstegning". Den er lidt forvansket, da den er flyttet og kopieret, et utal af gange. Lavet på 286 komputer. Så 386, Win 3.0, Win 3.1. Nu på Win XP.

http://peecee.dk/upload/view/462962

Jeg ved godt det er lidt pjattet, men det gav lidt rutine ved komputeren, for snart mange år siden, da jeg startede.

NB.: Den skarpsindige seer, vil bemærke en detalje, der vist ikke står mål med virkeligheden.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-16 10:28

Hvor kommer 'den tredie hånd' fra? ..i skødet på kortspilleren til højre i billedet?
Hans ene højrearm på bordet kunne dog være en falsk protege
..men så er der jo stadig hold i virkeligheden.
Er det denne detalje du sigter til Mosebaek?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-16 11:12

Citat
Er det denne detalje du sigter til Mosebaek?

Nemlig!!! Du har skarpe øjne, Molo. Jeg tror nu nok, tegningen i det hele taget, virker lidt overdrevet.

Jeg gi`r en Guldhalset på "Café Oven Vande", næste gang jeg kommer forbi. Har før nydt en lille een der.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-16 12:15

Er vi ikke ved at komme lidt for langt væk fra spørgsmålet,
selv om jeg nu bor i et teglværks kvarter, ser jeg ikke at murstens mål
have noget at gøre med om vi er verdens lykkeligste.

Og jeg håber da amerikanerne tager sig sammen på valgdagen,
det ville jo være en katastrofe for USA og hele den vestlige verden,
hvis Trump vinder valget. Iøvrigt har jeg besøgt hans golfbane syd for LA.

Og vi anser os stadig for verdens lykkeligste, fordi vi er så navlebeskuende...

Når Wozniacki taber er hun polak, når hun vinder er hun dansker.

Og en sejltur fra Biel på 4 søer er stadig et af mine bedste minder
fra et langt job i industrien med mange rejser og udfordringer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-16 14:00

Citat
Er vi ikke ved at komme lidt for langt væk fra spørgsmålet,

Jow såmænd, det har du ret i. Men jeg trøster mig med denne:
Citat
Jeg lader tråden stå åben indtil efter valget. Fyld endelig på, negativ - positivt, det bestemmer I

Molo mente jo jeg var en plagiat, så jeg var jo nødt til at overbevise ham, om det ikke var tilfældet.

Endelig: Vil man vejen frem, her i samfundet, må man være lidt inde i murmål.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-16 14:08

Citat
Og jeg håber da amerikanerne tager sig sammen på valgdagen,
det ville jo være en katastrofe for USA og hele den vestlige verden,
hvis Trump vinder valget.
Hvorfor skulle det være en katastrofe..? Jeg tror snarere omvendt, altså, hvis Clinton vinder valget. USA v/Obama sammen med Natos Tudeprins, Stoltenberg, er ellers godt i gang med forberedelsen til verdenskrig nr. 3 - og derved den sidste krig, der nogensinde kommer til at finde sted på denne jord.

Sjovt nok, nu fører Trump i målingerne -og TV's sjovnalister er underlige tavse. Når Clinton fører i målingerne, bliver der verbal-onaneret til den store guldmedalje.

Citat
Når Wozniacki taber er hun polak, når hun vinder er hun dansker.
Den bemærkning står du helt og aldeles selv for. Hvis du synes hun en polak fordi hun taber en kamp må det være fordi du er så navlebeskuende....

Citat
Og en sejltur fra Biel på 4 søer er stadig et af mine bedste minder
fra et langt job i industrien med mange rejser og udfordringer.
Det er så anden gang du bringer det emne på banen. Hvis der er noget du vil vide om Schweiz, skal jeg da gerne være dig behjælpelig - men, jeg ved jo ikke alt om Schweiz, jeg er heller ikke alt vidende omkring Danmark.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-16 15:27

Religion er noget bras. Kongehuset en bedaget institution, som højst kan forsvares for dets brandingværdi. Og kærlighed til fædrelandet er kun noget, Dansk Folkeparti bruger til at slå muslimer i hovedet med - og en neger er pr. automatik - ifølge venstrefløjen, et offer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-16 17:31

Tommy -> Skal vi nu også tale kærlighed? Til hvem? ...til mig?

Jeg ofrer mig gerne på sandhedens bål:
Livet er noget bras! ..og en smule opreklameret ...men med gummidutten på?
..så sker der ikke noget
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-16 19:03

Læser lige, at i Suttekølle (Tullebølle) er der blevet gået til makronerne i form af bollebevægelser og doktorlege For helvede altså, det er drenge vi taler om..!! Drenge over 15 år og i flere tilfælde, drenge med stort fuldskæg på omkring 26 - 27 år.

Små tarmturister..Måske aspiranter til Alternativet.
Der er sjovt nok ingen uledsagede pigebørn imellem.

Citat
.men med gummidutten på?
..så sker der ikke noget
Hvis du er karakterfast, tager du de sidste fire hug i luften

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-16 21:13

Hr. svendgiversen, jeg spurgte dig om noget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-16 21:35

Jeg er ikke helt klar over hvad du har spurgt mig om,

hvis det er det med Biel og turen derfra, er det kun fordi de nu er de lykkeligste i verden,
helt forståeligt og den tur glemmer jeg aldrig.

Hvis det er om Trump, kan jeg godt sige fra, han er slet ikke værdig til at blive præsident,
forhåbentlig sker det ikke.

Hvis det er om noget andet, så gerne noget med hvorfor vi tror vi er så lykkelige,
og jeg svarer gerne, men jeg gider ikke murstens gåder og gramsen på uskyldige unge.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-16 22:57

Citat
men jeg gider ikke murstens gåder

Det er der nu ikke megen "gåde" over. Disse mål fra min tegning, er indbefattet i enhver bygning i DK, der er bygget af sten med dimension 5,5 x 11 x 23. Det være sig Tegl, kalksand, Leca og cement sten. Sikkert endnu flere.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-16 08:57

Kaptajn-Tommy ->
Citat
Hvis du er karakterfast, tager du de sidste fire hug i luften

Må jeg lige minde dig om at der er noget som medicinsk kaldes: Pre-ejakulation.
Det er slet ikke noget usædvanligt fænomen (alså at der lige 'siver' et par dråber INDEN satisfaktionens højdepunkt) ...og årsagen til ganske mange ufrivillige graviditeter
..dog ikke mand til mand
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-16 10:31

Vi kommer godt ud i alle hjørner, med dette spørgsmål. Lige fra Præsidentkandidater, over mursten, og til sexualitet.

Jeg tror det bliver et meget spændende valg. Håber ikke det bliver Trump. Men jo mere støvet er hvirvlet op, håber jeg heller ikke det bliver Clinton. Så jeg har virkeligt et problem.

Ufatteligt at USA, med over 300 mill. indbyggere, absolut skal skrabe bunden, for at vælge en præsident. Der må da være "normale" mennesker imellem.

M.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 03-11-16 18:12

Emnet er : http://kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20608

Mosebaek & svnendgiversen: Husk nu hvilket; emne/kategori I deltager i!

Citat
Nu drejer spørgsmålet sig jo ikke om jeres personlige meningsforskelle..

Er vi ikke ved at komme lidt for langt væk fra spørgsmålet..

Jow såmænd, det har du ret i.,,,

Jeg er 'gammel nok' på dette site ( http://www.cando.dk/ ); til at huske:

Denne emne kategori:

SMALLTALK (..på 'Kandusk'= "smalsnak") blev af teamet bag www.kandu.dk oprettet ...FORDI ...så undgik man nemlig personlige ; 'skænderier' og 'ukvemsord' i andre mere seriøse emne-tråde. I dette emneoråde er ordet 'FRIT' !!!!

..eller kan man da bare 'klage'

HILSEN: http://kandu.dk/userprofile.aspx?uid=156897

Skulle idag ()..igen?j eg lyde lidt: Ud til bens? ..så er det fordi jeg lige har fået ryddet HELE Neger-Regimentet i øverste række! ...sammensyet og efterfølgende bedøvet med stærk medicin!

Dog med med lovning om:

Næste Onsdag bliver 'ståltråden' afløst af 4 helt andre STÅL(..næeh ..Titanium)SATTE overordnede. For fuld (i-)skrugning! Vis rolle er at holde styr på:

De flotte nye fejlfri, smukke og Skandinaviske lejetropper i øverste geled.

...med andre ord: Det går fremad med mine nye overmunds nye tandinplementater

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-16 18:40

Citat
Jeg tror det bliver et meget spændende valg. Håber ikke det bliver Trump. Men jo mere støvet er hvirvlet op, håber jeg heller ikke det bliver Clinton. Så jeg har virkeligt et problem.
Grunden til jeg håber at Trump vinder er fordi jeg orker simpelthen ikke mere politiks korrekthed. 4 år + med endnu en Clinton ville være
I øvrigt tror jeg, at en krig med Rusland er uundgåeligt, hvis Clinton sidder ved roret.

.
Citat
..med andre ord: Det går fremad med mine nye overmunds nye tandinplementater
Jeg håber da ikke der kommer mere bid i dig

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-11-16 11:07

Så' det nu, der sker.
Bliver det Billary eller Trump...?????

Det ser ud til det bliver Hillary - i følge dansk TV's sjovnalister. ....Så det er nok løgn...
Men i hvertfald, Billy Boy glæder sig allerede til igen at flytte ind i det Hvide Hus.
Foruden at være præsidentens mand, skal Billy Boy bla. oplære praktikanterne - og onde tunger påstår, at der er bestilt masser af havannacigarer fra vennerne i Cuba. Hvad disse udmærkede cigarer skal bruge til står hen i det uvisse da vi ved at Billy Boy hader tobak, i hvertfald røgen fra tobak........ Noget med allergi "Har Bill allergi - harMonika ...?

Muligvis lander der et nyt buzzword fra Amerika - såsom, "HavaneserBilldo" ?

Det mest sindssyge argument imod Trump hørte jeg igår: "Jeg kan godt sige dig do, hvis Trump vinder, går han lige direkte hen og trykker på atombombeknapperne og starter 3 verdenskrig. Og iøvrigt, kan han heller ikke lide negrene"

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-11-16 19:22

Tak for svaret molokyle.

Der har været mange gode svar. Molo har været mest energisk såååååååååååå, du får pointene for din flid, Molo.
Muligvis kan du bruge 300 point til hjælp til tandlægeregningen

Mvh.
Kaptajnen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-11-16 19:45

Molo kommer (næsten) altid med belæg for sin påstand.

At vi andre så ikke altid er enig.......men det modsatte ville jo også være mærkeligt.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-11-16 23:32

Ja, Molo og jeg står politisk meget langt fra hinanden MEGET langt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-16 06:51

Der er dog ting som Tommy og jeg kan blive enige om alligevel.
F.eks. at vi står MEGET langt fra hinanden politisk
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-11-16 11:15

Citat
F.eks. at vi står MEGET langt fra hinanden politisk
Så er der to ting vi er enige om, f.eks. Vi skal ud af EU.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-11-16 12:56

Citat
F.eks. at vi står MEGET langt fra hinanden politisk

Der er jeg så i den heldige situation, at jeg kan skele til alle sider, da jeg mener at være uden politisk ståsted.
F.eks. synes jeg det skriger til himlen, at bygge ny politiskole, til 500 mill., (endelig pris bliver så nok 750 mill.) når der står tomme bygninger, der kan overtages for en brøkdel af ovenstående pris.

Stadigvæk bliver jeg fuldstændig rundforvirret, når der snakkes statsfinanser. Der skal spares og skrabes, for at hente nogle få mill. på finansloven. Samtidig øser man med let hånd, mia. af kroner ud på nogle mærkelige (Læs: Prestige) projekter.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-16 17:56

Mosebaek-> Rolig nu:
Citat
..jeg mener at være uden politisk ståsted.

Dét er der vist heller ikke nogen brugere/profiler i dette forum som har påstået, at du nogensinde har været ..hverken nu ..eller 'fremadrettet' (BULLSHIDO)' er/var intellektuelt i stand til at håndtere ..endsige besidde! </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-16 17:58

PUTIN for President !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-16 18:10

Tommy -> EU skal deles i første omgang mellem ENGLAND/USA og Rusland. Grænsen trækkes vest for Polen i lige linje ned til grækenland!

USA : Trump trækker styrker 'hjem' fra den 'gamle' Østblok, hvor de bliver erstattet af Putins 'sikkerhedsstyrker'.
Hvor svært kan det være?
Næste skridt: Nationalstaten og statsforbund som f.eks. de 5-10 Nordiske og Baltiske lande, træder i 'karakter' og selv tager magten over deres territorium og produktionsapparat ..samt økonomi og møntfod selvfølgelig = NORDIC DOLLAR $$$
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-16 18:18

Et forenet Norden!

En gigantisk selv (selv-)producerende millitærmagt, som man garanteret ville tænke sig mindst en 2-3-4 gange om..? ...det vil kunne 'betale sig at arbejde' for at angribe?

..om så man hed: Kina, Tyrkiet, Rusland, Tyskland, Iran, Pakistan eller USA !
De ka' bare komme an ..ka' de ...slapsvansene
</MOLOKYLE>