/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Korklook vinyl
Fra : klemme2006
Vist : 240 gange
100 point
Dato : 22-10-16 22:29

Kan det virkelig passe st man ikke kan få vinylgulve, der ligner kork?

Alle mulige træsorter, Strandstræde og klinker kan jeg finde spm vinyl, 'men ikke korkfliser. Det kan da ikke passe!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-10-16 22:42

Det har været på markedet, men ægte korkkulve er også gledet ud.

Har du spurgt en tæppeforhandler om hans leverandører har noget endnu........du skal nok påregne et pristillæg hvis det skal skaffes hjem efter mål.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-16 22:44

Måske ikke, men du skal jo også lige huske på miljøet, indeklimaet.

Vinyl er et usundt plast produkt, mens kork er et rigtigt sundt træ produkt.

Der hvor jeg boede før ud skiftede vi gamle plastprodukter med nye kork fliser,
her hvor jeg bor nu, har vi kun natur træ, smukke fyrre planker og intet plast.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-10-16 22:46
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-10-16 22:51
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-16 23:03

Som du ser på katekismus fine links , kan du sagtens få vinyl, der ligner kork,
men betal nu lidt mere og få den rigtige vare, natur træ der kan ånde...

Og du vil vel heller ikke trække en god vin op, med en plastik kapsel?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-16 07:18

Citat
her hvor jeg bor nu, har vi kun natur træ, smukke fyrre planker og intet plast.

Og lerpudsede vægge ligesom i "Bonderøven" .............
Spøg til side, der var engang hvor man også beklædte badeværelser med vinyl, det var sgu svært at holde pænt

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-10-16 16:09

Vinyl er ellers fortræffeligt til badeværelser, især i træhuse, der rører sig lidt med årstiderne. derudover vil jeg give Svend ret i, at træ er nummer 1. I vores byhus har vi teak på badeværelsesgulvet. Men kork er også uhyre sympatisk!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-10-16 16:45
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-16 16:53

Nu er badeværelset det eneste rum, hvor vi ikke har træ gulv,
her kan der være problematisk med træ, der kan ånde og indtage fugt.

I stedet har vi stift mosaik, hvidt med blå søheste langs kanten,
som min kunstner kone selv har lavet.

Lettere at holde end træ og keramisk, også et naturprodukt, ikke plast.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-10-16 00:16

Vi fik lagt WICANDERS korkfliser i ludbleget på vores køkkengulv i 1981! Det har jeg aldrig fortrudt. De er ikke helt billige, men isolerer godt og er behagelige at gå på. Selvfølgelig har de en eller anden slidstærk overfladebehandling. Da den var lidt nedslidt for 5-6 år siden, sleb jeg helt ned med håndkraft og gav gulvet 2 lag vandbaseret gulvlak. Det er stadigvæk et flot gulv!
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-16 08:19

Citat
Vi fik lagt WICANDERS korkfliser

Jeg mener at de ved fremstillingen enten fik enten en klar vinylbelægning eller et godt lag 2-komponent (syrehærdende) lak som er noget af det hårdeste lak på markedet.