/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Teoretisk spørgsmål om udlevering af log
Fra : molokyle
Vist : 408 gange
200 point
Dato : 21-10-16 19:13

Hvis nu... og i så frem og så fald jeg ville have en kopi af alle mine kommentarer på Dagbladet Politikens Debat sider ..eller evt. alle Kommentarer skrevet hér på Kandu, Eksperten, Netcoders osv. ..men disse sidstnævnte kan jeg jo selv nemt finde /kopierer ..i modsætning til de mangedebatindlæg på Politiken. De fra Dagbladet Politiken 'forvinder' med 'tiden'/efterhånden
..med mindre man aktivt gemmer link'ene i browseren ..eller 'andre' steder
Kan jeg bede Politikens Hus om at få al indsendt materiale (Debat indlæg/Læserbreve) fra undertegnede (gen-)tilsendt/udleveret?

...eller er det Politikens ejendom?

Jeg beder ikke om at få noget slettet. Kun udleveret = aktindsigt.

..og kan de tage gebyr/betaling derfor? I givet fald? Hvor meget?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 200 point
Dato : 21-10-16 20:18

Hvis de gør det, sker det næppe uden ar de kræver betaling for det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-10-16 00:21

Alt hvad der skrives er aviserne ejendom, der kan så være betaling til jounalister og freelance journalister samt forfattere, men det er en engangsforestilling.

Kandu er også ansvarshavende for hvad der skrives, det indebærer pligt til at redigere og slette tekster der overtræde lovgivningen, men vi er jo flinke her.........for det meste, der er nedlagt flere fora som startede seriøst men endte i ren mudderkastning hvor så ejerne simpelthen lagde dem ned og undlader at starte op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-16 10:06

Mit 'problem' er, at på selve Politikens: SEKTIONER -> "Debat" ..er mulighed for at scrolle ned på siden til et punkt der hedder: Flere debatartikler.

..men historikken går ikke særlig langt tilbage. Højst en 14 dages tid.

Det er et 'helvede' at Google sig tilbage ...da jeg naturligvis ikke kan huske overskriften/emnet for alle debatter jeg har deltaget og skrevet indlæg til. De ville nu ellers være 'rare' at have lige ved hånden, når der f.eks. debatteres politik hér på sitet.

Eneste alternativ er at jeg hvergang jeg deltager i 'noget' enten gemmer artiklen under mine favoritter på selve Politikens side (..kræver abonnement) eller gemmer linket i min browser f.eks. under en mappe: Politik.

Dette har jeg naturligvis IKKE gjort. Jeg er sgu for doven
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-10-16 14:21

Du er eneansvarlig for at lave sikkerhedskopier og genskabe brugerindhold, det kan da ikke være avisens problem

De gamle aviser ligger jo trods alt på nettet http://www.kb.dk/da/materialer/kulturarv/institutioner/Andre/Politiken.html

Du kan prøve at forelægge problemet eller foreligge ideen om nemt at kunne finde ens indlæg,
du har en e-mail adresse her http://politiken.dk/debat/fakta/ECE311979/debatregler-paa-politikendk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-16 08:52

katekismus ->
Citat
Du er eneansvarlig for at lave sikkerhedskopier og genskabe brugerindhold, det kan da ikke være avisens problem

Ja ..og vi taler den digitale udgave ...ikke den trykte avis.

Avisen har jo intet 'problem': De tilbyder jo netop at man kan gemme sine yndlings sider under punkterne:
Citat
Din strøm
Alle Anbefalinger
Du følger
Mest læste lige nu

..hvis man altså er abonnent på avisen. Det har jeg ikke råd til. Derimod har jeg været lidt 'dum' at jeg ikke har gemt de relevante link på min egen PC. Derfor spørger jeg nu om muligheden for at 'købe' disse indlæg 'tilbage'. Jeg er da villig til at betale 500 kr. for hele baduljen, hvis det skulle komme dertil? Jeg taler ikke om hele artikler ...kun om egne skriblerier

Jeg kan selvfølgelig ringe eller maile redaktionen, men det kunne jo være at en eller anden Kandu'er havde erfaring hermed?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-16 09:50

Hvis ikke du kan lave et lille rutine-gemme program til din læsning.............hvem kan så.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-16 14:02

Eyvind ->

Citat
Hvis ikke du kan lave et lille rutine-gemme program til din læsning.............hvem kan så?

UHADADA..
Så skal jeg jo ind i maskinekode og dermed i ASM IDE og skrive 'omveje' ..linket via kald fra *.sys og *.bat filer ved opstart til de redigerede: *.com eller *.exe filer i CPU'ens Protected Mode!
..efter BIOS start og dermed: DIREKTE hardware tilgang inden Windows starter!

...ellers; når jeg aldrig de Kernel 'traps' eller 'calls', som kan gøre dette muligt
...og så 'ryger': Garantien samtidig på min Win 10 installation!

Desuden skal jeg også kunne læse kildekoden til 'FIRMWARE" i de berørte FYSISKE enheder : Bundkort, BIOS, Disk's og tilhørende hardware-drivere, DMA chip, mv.

Dvs. Jeg skal ind og pille i HD'drivere, hvor koden ikke er 'Open Source'
Ergo skal jeg først lave 'Reverse engineering': https://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_engineering ..DIREKTE på den rå bitstrøm i den interne kommunikationen mellem div. fysiske enheder tilsluttet PC'en. (= BIOS Basic Ind Out System)

Eks:

GLEM DET!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-16 14:15

I får også lige denne:

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-16 14:03

Tak for svaret Bille1948.
Du har RET !!!
</MOLOKYLE>