/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
What????????
Fra : Tonganeseren
Vist : 573 gange
500 point
Dato : 19-10-16 20:14

Sydøstjyllands Politi efterlyser ejeren til en herreløs kænguru. Det fortæller vagtchef Jørgen Lindhardt til BT onsdag aften.

Kænguruen hopper rundt ved Ølsted rundkørsel ved Hedensted i Østjylland.

- Den er ikke til fare for trafikken, hvor den hopper nu, men det kan den jo komme, lyder det fra Jørgen Lindhardt.

LÆS OGSÅ: Se billedet: Politi jagte

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-16 21:02

Nu har vi jo ikke så mange kænguruer i Danmark,
det må være let at finde hvem der ejer den og bede ham/hun hente den.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-10-16 21:16

Det plejer da vist at være ham ovre i Bjerre der slipper kænguroer løs!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-10-16 22:13
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-10-16 07:07

EB siger slagteren har talt hans, så det er ikke en af hans!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-16 07:24

Mageløst !!! Forfatteren fra rundkørslen i Bottrup ved Løsning, hartravelt i øjeblikket !! Man ser ham ofte spankulere rundt i garage-anlægget/kontoret, højt klynkende med fråden omkring de mange hager ! Forleden blev han set på vej ind til naboen - bedemanden/stenhuggeriet med en motorsav i hånden !! Nogle mente at bedemanden ved en fejl hade fået lavet en kiste for kort og derfor havde hidkaldt "eksperthjælp" !! Forfatteren ville skære lidt af liget, men her sagde bedemanden sgu' stop og jog forfatteren på porten, med det resultat at forfatteren fyrede bedemanden (i hans eget firma !!!) Derfor går Knudsen rundt og skumler !!
Den forvirrede kænguru havde han forsøgt at fange med en lasso overskrævs på en lånt atv'er - resultatat: en tur i (mudder)grøften !!!
Hans jagt går heller ikke for godt - hunden er ubrugelig grundet en forkert opdragelse, kassefuglene han "udsætter" vil ikke flyve - ja der er meget i vejen !

ØV4

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-16 10:03

Nå den er fanget.

Jeg havde ellers et lille trick:
Man siger jo "Kip Kip", når man vil fange en kalv,
og man siger "Hip Hip", ikke "Hop Hop", når man vil fange en kænguru.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-16 12:14

Er det denne kænguru, der er tale om?
Hvis ja, så er den blevet skudt af en " schweisshundefører"

http://www.bt.dk/krimi/kaenguru-hoppede-rundt-ved-rundkoersel-nu-er-den-blevet-skudt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-10-16 13:20

Så godt nogen havde ombragt Kængu....Det er jo også det nemmeste!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-16 13:53

>BJERRE - Efter en uge, hvor den hvide albino-kænguru Hiphop har været på springtur fra sit hjem hos Bjerre Kød, er det nu lykkes at få det sjældne og elskede kæledyr hjem igen.

>Og Hiphop har det efter omstændighederne godt, fortæller kænguru-mor Linda Kjerkegaard, der sammen med sin mand driver Bjerre Kød.

Og Hvem har så ret, Horsens Folkeblad eller BT?

Den skudte i BT er ikke albino, og der er vel ikke tale om to så sjældne dyr??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-16 15:29

svendgiversen

Artiklen fra Horsens Folkeblad er fra den "Publiceret: 28.04.2016 10:52 | Senest opdateret: 28.04.2016 10:56"

Artiklen i BT er fra d.d. Tonganeseren har da heller ikke nævnt, at der denne gang skulle være tale om en hvid kænguru.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-10-16 15:35

Det er nemlig rigtigt - kære ans. Har hørt, at den måske havde et hvidt øre og slap løs fra en ejer, som ikke bor langt fra rundkørslen. Sådan en fætter må kunne bruges til jagt på fasaner. Man kunne binde et par bjælder fast om halsen på vores hoppende ven. Genialt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-16 17:30

Nu var det ikke mig der kom med det forældede link.

Kun undrer det mig at to så sjældne dyr er sluppet ud fra samme egn med et halvt års mellemrum.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-10-16 18:04

Og synd at skyde et uskyldigt dyr,
den kunne jo være fanget med lasso,
bedøvet som sin hvide forgænger,
eller lokket væk fra vejen med "Hip Hip" plus godbidder.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-16 23:36

Citat
Hans jagt går heller ikke for godt - hunden er ubrugelig grundet en forkert opdragelse,
Jeg troede hans hund altid var i.....æhæm....i stødet.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-10-16 07:36

Der er en forklaring på alt i denne verden !!!
Grunden til forfatterens ubrugelige hund er ganske enkelt, at den er blevet brugt i avlen af kænguruer !! Derfor fremkommer der et hvidt øre på kænguruen, da Knudsens køter jo er bærer af denne genetiske fejl !!!! I øvrigt skulle Knudsen have tilbudt at dressere hip-hop - mon ikke det er dømt til at mislykkes ???
Tommy har helt ret i, at Knudsens hund altid er i stødet, blot ikke til brug som jagthund, men som bedækker !!!? Desuden som præcisions-skider på førerens støvler(

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-10-16 10:10

Mon ikke BB skulle bruge Hip Hop til at samle tomme øldåser med, ad gode grunde "hopper" BB jo altid over hvor gærdet er lavest, her har han da en fætter som ikke har den begrænsning.
De lokale har flere gange taget BB, med hovedet i pungen på Hip Hop drengen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-16 17:54

svendgiversen, det har jeg heller ikke påstået

Citat
Nu var det ikke mig der kom med det forældede link.

men når du skriver

Citat
Og Hvem har så ret, Horsens Folkeblad eller BT?

Den skudte i BT er ikke albino, og der er vel ikke tale om to så sjældne dyr??

Så viser det jo tydeligt, at du ikke lægger mærke til datoerne i artiklerne

3773 har jo heller ikke påstået, at der skulle være tale om den samme kænguru, men henviste til en tidligere artikel (Det plejer da vist at være ham ovre i Bjerre der slipper kænguroer løs!)

Hvorfor melder du dig ikke som kængurufanger Det må være et syn for guderne at se dig løbe rundt med en lasso og råbe hip hip og have godbidder med

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-16 19:25

Tak ans, fordi du altid roser mit talent,
jeg var lige ved at tro at du tilhørte jagt mafiaen,
der glædeligt dræber uskyldige dyr, kun for jagtens skyld.

Tilfældigvis har jeg arbejdet sammen med en gammel dansker,
der i mange år arbejdede i Australien, og han vilde ikke spise kænguru kød.
Så ikke for at købe en special menu i Bjerre.

Men nu er jeg blevet lidt inspireret til den kænguru farm,
hvor ejeren efter Hip Hop sagde at de vilde hæve gærdet.
Og det gjorde de tilsyneladende ikke??

http://www.bt.dk/krimi/kaenguruen-hiphop-nyder-friheden-i-hornsyld

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-16 20:17

>fortæller Linda Kjerkegaard glad.

Hun lyder da meget glad, så det er vel ikke hende, der er gift med den famøse EB eller BB,
der hverken kan opdrage hunde eller styre kænguruer.

Jeg prøver forgæves at finde frem til den uheldige jæger,
der, uvist af hvilken grund, er kommet i miskredit her i kandu.

Jeg husker en vits, hvor en jæger havde en hund med, der gik på vandet hen til byttet.
Reaktion, der østpå var: Nå, du har en hund der ikke kan svømme...

Og helt sikker, jeg køber ikke kød hos ham, kødslagteren i Bjerre.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-16 14:08

Ejer af Bjerre Kød: Lars B Kjerkegaard

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-16 21:12

Sådan som jeg ser det, er Linda Kjerkegaard og hendes mand Lars B Kjerkegaard
et relativt ungt ægtepar, med en fin slagterforretning i Bjerre, og kun sidst i 30 erne.

Så jeg forstår ikke det med EB eller BB, måske Lars´ far?
(Han er jo så næppe 90 år, så ikke ham der kørte rundt i rundkørselen),
og slet ikke det med Knudsen??

Hvad har den stakkels mand gjort, ud over ikke at have styr på sin hund og sine kænguruer???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-16 19:50

svendgiversen

Citat
Sådan som jeg ser det, er Linda Kjerkegaard og hendes mand Lars B Kjerkegaard
et relativt ungt ægtepar, med en fin slagterforretning i Bjerre, og kun sidst i 30 erne.

Så jeg forstår ikke det med EB eller BB, måske Lars´ far?

Ring og spørg slagteren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-10-16 20:40

Øhhh!

Jeg føler mig en smule desorienteret. Har Bent Ballegaard skudt en kænguru i den rundkørsel, som han selv mener tilhører ham?? Altså i rundkørslen i Ølsted, hvor KnaldBalle har sit "gods"???

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-10-16 07:29

øhhh Svend hvad fejler kødet fra slagteren. Han har kænguruer som KÆLEDYR og ikke til at æde! Har du helt tabt sutten.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 500 point
Dato : 24-10-16 13:50

Hej Tonganeser !!

Vores allesammens Knaldballe, BB1, Knudsen, forfatteren, Bent Ballegaard, Ballehof, Balleyard, den danske Münchhausen mv., har forsøgt at skyde en kænguru i rundkørslen nær hjemmet, men dyret blev sgu' så rundforvirret af turen rundt i "manegen", at den stak af til bedre pladser, hvorhen vides ikke !!! Det er, efter hvad jeg har hørt fra gode venner i det jyske, sandheden !
Hvorfor den sagesløse slagter og hans hustru fra landsbyen Bjerre skal indblandes i historien, er ikke til at finde nogen fornuftig forklaring på, udover det er deres albino-kænguru som var på springtur, men som skulle være hjemkommet i god behold til sine artsfæller, til glæde for slagterparrets børn som holder dem som kæledyr !!!

I øvrigt synes jeg det er synd for svendgiversen, at han ikke kan lide kød der stammer fra dyr der er slået ihjel !!!???

ØV4

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-16 19:42
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-10-16 20:54

Citat
I øvrigt synes jeg det er synd for svendgiversen, at han ikke kan lide kød der stammer fra dyr der er slået ihjel !!!???
Nej svendgiversen spiser ikke ihjel slået uskyldige dyr - han spiser kun brutale grisebasser og brutale køer.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-10-16 00:21

Jamen så kan de velsagtens konkluderes, at det var KnaldBalles kænguru som stak af. Og det forstår jeg DenOndeHylemeMig godt. Knaldballes garage er alt for lille til at rumme undulater, hvidøret hund, en ( eller flere) kænguruer og Hans Højhed selv.
Derfor er det forståeligt, at kænguruen hoppede rundt i rundkørselen, fordi det netop er i den, at KnaldBalle lufter husdyr og andet.
Jeg finder det dog en smule kritisabelt, at han forsøger at nedlægge en kænguru " i hop og spring" - en en stærkt befærdet rundkørsel. Hvad kunne det hele være endt med.
Men nu regner vi alle med, at KnaldBalle gør krav på den nedlagte kænguru, hvorefter der kommer gang i pølsemaskinen. Man kan forresten altid se om der er kængurukød i en pølse.

Tak - kære ØV4 for at have bragt klarhed over sagen.

Mvh.

Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-10-16 16:01

Tak for svaret Øjenvidnet4. Håber ikke, at Knaldballe nu forsyner sin hvidørede hund med kængurustylter.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-10-16 19:08

Det er egenligt underligt, at alle trådene i jagt drejes over på ham vi alle elsker at hade.

Man burde slet ikke beskæftige sig med ham, da han absolut ikke er værd at beskæftige sig med

Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-10-16 07:26

Hej Tonganeser !

Mange tak for de mange poings

Tommy !

Det er sgu' da ikke så underligt at snakken altid drejes hen på bb1 !!! Det er jo netop tegn på at vi elsker ham !!!???
Vi savner ham en smule med de fantastiske syn han har på mangt og meget - desuden mangler vi en prügelknabe, ikk' ??

ØV4