/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Indsætte JPG i en videofilm (MPG4)
Fra : ingelein
Vist : 184 gange
100 point
Dato : 19-10-16 19:12

Hej
Jeg vil gerne indsætte et stillbillede i en video. Mit program nægter at indsætte et billede. Hvordan får jeg enkelte billeder konverteret til et format, som mit videoprogram vil godtage?
Moviemaker i Win vil ikke. iMovie på min Mac vil gerne, men jeg vil helst arbejde med et helt 3. program, nemlig ACDsee Video Studio. Den gider imidlertid heller ikke JPG billeder.
Hvilket program kan konvertere JPEG til et brugbart videoformat?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-16 09:04
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-10-16 09:16

@mig-selv
Læg mærke til , hvad jeg spørger om, nemlig hvilket program der kan konvertere en JPG fil til et videoformat. Det er hverken Movie Maker eller IMovie jeg lige nu skal bruge det til.
Du har ret i at Movie Maker kan håndtere det.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-16 09:27

Du kan mig bekendt ikke lave en billedfil om til video - da der ikke er bevægelse i et billede.
Men du kan omdøbe billedet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-10-16 10:00

Der MÅ være en mulighed, når de to nævnte programmer kan håndtere det. Der er jo også mange andre måder man kan få et billede til at blive Levende, f. Eks. Med Ken burns effekten. Jeg forstår så heller ikke helt, hvordan f. Eks. Movie Maker programmet opfatter jpg filer som sættes ind i videoen.

De videoredigeringsprogrammer, som jeg har nævnt, kan allesammen noget forskelligt. IMovie har de fleste faciliteter, men da output fra mit Canon powershot Gx I er i et format = MVI, skal alt først konverteres. Dernæst skal jeg tage lydfilen fra, fjerne vindstøj fra den og lægge den nye lyd på videoen.

Jeg har nogle steder med rystelser, hvor jeg vil lave en overgang med et stillbillede, som toner ind. Til det formål er iMovie bedst. Så rent faktisk bør jeg først redigere min film i et program og derefter justere i et andet program, som er bedre til lydhåndtering. (Denne tanke er lige opstået nu). Det er underordnet, hvor lang tid redigeringen vil tage, bare resultatet bliver fint.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-16 10:15

Citat
Jeg har nogle steder med rystelser

Det kan meget nemt fjernes, bruger selv dette:
https://www.youtube.com/watch?v=IJcj93f0P5w
Og i gratis udgaver:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=deshaker%20mp4
Citat
Der MÅ være en mulighed, når de to nævnte programmer kan håndtere det.

Det er der så også med andre programmer, igen - men du skrev hvordan du lavede et billede om til en video

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-16 10:19
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-16 10:22

Citat
How to stabilize video using Windows Movie Maker:

Navigate through the Video editor's tabs to reach the Edit tab.
Click on the Video Stabilization drop down.
Select from Anti Shake, Anti Shake and Wobble Correction (low), and Anti Shake and Wobble Correction (High).
If you are not sure, you can apply each setting at a time to see the results. You may also Preview, or Undo the processed video after applying stabilization setting.
Save your video as a project, or a video format in any format you like.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-10-16 22:28

Nu har jeg langt om længe fundet ud af, hvordan man kan lave et Jpg billede om til en...... Film.
Jeg ved godt, at imovie kan snuppe en jpeg med trækog slip metoden, men nu ville jeg gerne bruge billedet i Acdsee Video Studio ( købeprogram ) til Win og her kan man ikke indsætte Jpg'er. Nu har jeg på YouTube fundet en video, der forklarer, hvordan man kan konvertere en jpg fil til en . Mov fil
https://m.youtube.com/watch?v=R1n0D6f3pIc
Jeg forstår så ikke helt, hvorfor manden gør sig den ulejlighed, når han bare kunne importere eller trække filen.
Jeg har prøvet metoden og det eneste jeg gjorde forkert, var at jeg ikke lavede "filmen" lang nok, når jeg også vil zoome ind på det eller fade ud og ind.
Det kræver selvfølgelig at man har en Mac og iMovie. Måske kan man også gøre det i Movie Maker?
Hvilken version Movie Maker er den bedste? Jeg kører med Win7 - 64.
Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 08-11-16 17:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål