/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Slå vedligeholdelse fra Win 10
Fra : o.v.n.
Vist : 289 gange
200 point
Dato : 18-10-16 02:16

Et indlæg i mit forrige spørgsmål forklarede at jeg ikke må diskfragmentere en SSD disk, det kaldes Automatisk vedligeholdelse i Windows 10 og jeg kan ikke huske hvordan jeg fik det slået fra på min egen computer.
Er der nogen af jer der ved hvordan Automatisk vedligeholdelse deaktiveres?

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 200 point
Dato : 18-10-16 05:45

du skal ikke slå Automatisk vedligeholdelse fra, det er en vigtig funktion på ssd diske, windows opdager selv at det er en ssd der sider i din pc, og trimmer den.
du skal bare ikke bruge et gammelt defrag program der ikke kan se om det er en alm HD eller en ssd.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 18-10-16 05:48

windows 7, 8 og 10, understøtter Trim på SSD diske.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-16 08:26

Er det ikke under 'defragmentering' menuen i Windows 10, at man kan undtage diske for vedligeholdelse?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-10-16 17:43

Som før svaret; Windows detekterer selv at det er en SSD disk, og defragmenterer derfor ikke denne disk!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-16 02:00

Tak for oplysningen, jeg var ikke klar over at Windows selv slog defragmentering fra.
Svaret bliver accepteret i morgen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-16 09:39

Jeg svarer blot på spørgmålet:

Citat
..Automatisk vedligeholdelse i Windows 10 og jeg kan ikke huske hvordan jeg fik det slået fra på min egen computer.
Er der nogen af jer der ved hvordan Automatisk vedligeholdelse deaktiveres?

JA! Under 'defragmentering' vælger du nederste menupunkt om automatisk vedligeholdelse; [slå til / slå fra]. Hvis du slår vedligeholdelse af drev fra er du helt ude af 'problemet'.

Hvis du slår punktet til? Så får du muligheden for at vælge hvilke drev som skal medtages i vedligeholdelsen ..og hvilke diske der IKKE skal.

Jeg ved af gode grunde intet om SSD diske, da jeg ikke har en sådan installeret selv ...endnu

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-16 01:15

Tak for svaret edison. selv om det ikke var sådan at spørgsmålet var formuleret så er Edisons indlæg svaret på mit spørgsmål.
Tak for alle indlæg