/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Undtagelse fra digital post skal fornyes
Fra : vagnr
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 17-10-16 22:28

Personligt har jeg det fint med digital post mv, men da jeg så denne artikel

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/fritaget-fra-digital-post-mange-risikerer-misse-vigtige-breve?utm_campaign=171016&utm_medium=&utm_source=newsletter

ringede jeg til de to jeg kender, der vil have rigtige breve, og ikke har PC eller lign!

Begge var glade for at jeg ringede, men meget overraskede, for det havde de ikke fået at vide, fx kunne man have sendt dem et brev om at de nu skulle ansøge igen, de opdager det nok ikke på det internet, de hverken forstår eller bruger

Jeg vil opfordre jer til at kontakte dem I kender der ikke er på nettet, men også høre hvad I mener om "systemets" evner til at oplyse borgerne om samfundet, også kendt som OBS?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-10-16 23:21

Min bror fik brev om, at det skulle fornyes.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-16 02:01

En gammel ven blev ringet op af kommunen og spurgt om han regnede med at få NemId inden for de næste 2 år som er terminen mellem hver gang undtagelsen skal fornys, han svarede NEJ og fik at vide at han for altid er fritaget for digital post

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-10-16 09:03

Citat
han svarede NEJ og fik at vide at han for altid er fritaget for digital post

Da jeg afleverede for min bror, med en særlig fuldmagt til formålet, fik jeg også at vide, at han nu er fritaget for digital post for altid.

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 18-10-16 09:38

Tak for svaret o.v.n..

Det lyder fornuftigt at man kan blive fritaget for altid, det er jo ikke så sandsynligt at man pludselig bliver IT-nørd som ældre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-16 11:05

Tak vagnr for påmindelsen..............jeg vil lige holde øje med dem jeg kender.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-16 02:18

Ældre medborgere som ikke er blevet digitale de seneste 2 år bliver det med garanti aldrig, så jeg synes det er en positiv historie at give videre, det er i Thisted kommune servicen blev udført.
Tak for accept af mit indlæg