/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Trin for trin vejledning Aomei
Fra : o.v.n.
Vist : 318 gange
300 point
Dato : 15-10-16 01:45

Nu vil jeg lære at kopiere en hel harddisk med styresystem, programmer og filer, Aomei Bakupper er valgt som program, i har i et tidligere spørgsmål lovet at lære mig at clone med Aomei.
Jeg har oprettet en start CD med Aomei og computeren kan starte fra denne CD
Nu er det så at jeg behøver hjælp, er det Backup eller Clone jeg skal klikke på?
Den nye SSD disk sidder i en ekstern harddisk boks klar til at slutte til computeren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-16 05:58

Citat
er det Backup eller Clone jeg skal klikke på?

??????
System backup... det står på deres ´HJÆLPE´ vejledninger.
Og ellers se deres fremragende video´r
Men ´gamle´ Acronis´ kan sikkert noget der er gået i glemme bogen ? ellers kender ? eyvind ( sikkert stavet forkert) sikkert meget til Acronis....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-16 14:01

Citat
System backup... det står på deres ´HJÆLPE´ vejledninger.
det gør der så ikke, se selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-16 14:02

Men jeg er villig til at bruge System backup hvis det er i mener er den bedste

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-16 14:08

En film mere hvor det kun er styresystemet med programmer der skal over på en SSD men det er sikkert heller den i anbefaler.
Nu stopper jeg med selv at søge og venter på en trin fir trin vejledning på dansk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-16 14:16

Jeg klikker på backup fanen
så partition backup
vælger C: drevet ( evt de andre drev som skal gemmes med.)
accepterer at det er en system partition
finder et sted hvor den skal ligge.

lige inden jeg vælger hvad der skal laves tilslutter jeg eksterne USB HD
og klikker oppe på reload så programmet kan finde harddisken

(Det er lidt efter hukommelsen, for jeg har ikke nogen Aomei lige ved hånden)

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 300 point
Dato : 15-10-16 14:43

Hvis du skal bruge den nye disk i stedet for den gamle, Altså udskifte disk, Så skal du clone. Dvs at du laver en ny disk magen til den gamle, når cloning er færdig, kan du udskifte diske i din pc, og alt virker som normalt, Husk lige inden du cloner at formatere den nye disk så den er helt ren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-16 14:56

Jeg hopper ud af snakken, om det skal være den ene eller den anden metode.
Det skaber bare forvirring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-16 14:58

Edisom: skal jeg følge den første video som jeg lagde ind længere oppe i tråden for clone?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-10-16 04:40

ja det skal du, og du kan ikke ødelægge noget, for din gamle harddisk bliver ikke slettet. men når du har clonet, skifter du harddisk, men lad lige vær med at slette den gamle indtil at du ved om den nye køre som den skal.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-16 12:52

Tak for svaret edison. Det lykkedes for et par uger siden forsøgte jeg første gang med Acronis som der fulgte en licens med da jeg købte SSD disken, jeg fik clonet men computeren kunne ikke bruges selv om den startede hurtigt med den nye disk så frøs den fast og slukke tvangslukkes.
Det er den samme SSD disk jeg brugte i aftes og med Aomei lykkedes det, computeren kører og reagerer hurtigt når der skal åbnes programmer eller vises filer, jeg fulgte fremgangsmåden fra den første video jeg lagde ind længere oppe, den gamle harddisk er lagt i en ekstern boks men jeg sletter ikke Windows foreløbig, rart bare at kunne skifte harddisk hvis der skulle ske noget

Kommentar
Fra : edison

Dato : 17-10-16 14:58

Tak du. Og husk lige, at du må ikke diskdefragmetere en ssd disk, det bliver den ødelagt af.
god fornøjelse.