/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Ferie i Frankrig
Fra : ara
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 11-10-16 17:06

Hej.

Vi sidder og er ved at planlægge sommeren 2017.

Vi er lidt i tvivl om det skal være Costa brava i Spanien, eller sydfrankrig.

Det eneste vi ved er at det skal være i en mobilhome på en campingplads.

Spanien kender jeg en del til så vel egenligt gerne vide lidt om Frankrig.

1. Hvor er vejret generelt bedst om sommeren i sydfrankrig. Er det i Øst (nice området) eller Vest (mod Spanien). Mener at have hørt at der er tendens til flere skyer i den ene del fremfor den anden.

Vi vil gerne have en sandstrand og hvor findes de.

Håber i har lidt at byde ind med

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-16 17:57

Det bedste er en tur med ad Rhone dalen fra Lyon til Marseilles,
og helst på cykel, modsat autobanen.

Herefter øst på, langs Rivieraen til den Italienske grænse.
Her er der også fine sandstrande, men vi var på cykel og meget trætte.

Tag ikke til de vestlige vinegne ved Bordout, her regner det mere.

Og hvis I er mere til hvidvin, selvfølgelig vinvejen i Alsass.

Og vi taler af erfaring, har prøvet alle fire steder...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 11-10-16 18:13

@svendegrisen.

Vil det sige at jo længere mod øst jo bedre mht. vejrstabiliteten?

Vi er mest til bedeferie, derfor skal standen være med fin strandsand.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-16 18:20

Ja, kysten øst for Marseilles, jeg kender et par strande der, som jeg prøver at finde...
Måske også syd for, men den kender jeg ikke; ikke den syd for Bordeout, der regner ofte...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-16 19:05
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-16 10:48

Så fik jeg talt med vore venner, der camperede der,
det bedste sted hedder St. Claire, vi var der senere på cykel:

her roser en anden familie stedet:
http://www.familien-harkjaer.dk/9710/2005%20Syd%20Frankrig

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-16 11:24

Her finder i det ved le Lavandou:

http://www.lelavandou.eu/deplages/plage3.htm

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 19-10-16 17:15

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-16 17:56

Selv tak og god tur til St. Claire.

Hvis I er lige så tilfredse, kan i jo også anbefale stedet her på kandu,
måske som tips og I får maks stjerner fra os...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-10-17 08:40

Vi har været i Maury 2 gange i August 30 km vest for perpignan, her har været fint vejr og bjerge men ingen strand.
Strandene nord for Perpignan er fine. 20 30 km.

Kommentar
Fra : Bcoach

Dato : 28-07-21 17:09

Hvis I en dag overvejer at flytte til Sydfrankrig tjek den her side ud:
https://andersenestate.com/da/