/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kan man optage en lyd fra Pc direkte?
Fra : ingelein
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 10-10-16 21:11

Hej
Jeg arbejder med at redigere en video fra Vagtparaden på Fredensborg. Jeg vil gerne afslutte filmen med 2 klokkeslag fra Fredensborg slot. Desværre er der et barn der begejstret snakker ind over min lyd og det kan jeg ikke fjerne med Audacity. Men der findes en film på YouTube hvor man kan høre slotsuret slå.
Kan jeg på nogen måde kopiere den lyd?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-16 21:54

Start - tilbehør = lydoptager

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-10-16 22:08

Den nemmeste måde er nok ved at hente videoen og konverter den til mp3 direkte på computeren. Derefter klipper den lyd-bid ud, du skal bruge.

http://www.youtube-mp3.org/

Find og kopier adressen på youtube videoen/ tryk: convert video/Download filen

McBobo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-16 22:49

Citat
completely free.

Det skriver de også om YTD som indeholder en masse fis og ballade.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-16 01:06

Audacity er fin som lydoptager og så kan du passende redigere lydklippet med samme program bagefter

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-10-16 09:47

Mener du at Audacity også fungerer som lydoptager. Jeg har i så fald ikke været opmærksom på muligheden. Nu har jeg downloadet den ønskede fil. Mon det i grunden er lovligt? Derefter hsr jeg skilt video fra audio , klippet klokkeslagene ud og sat dem ind i min video.
Desværre har jeg stadigvæk noget snurren på en sekvens. Det overlapper desværre en anden lyd, som jeg gerne vil beholde. Det har jeg ikke forstand på at fjerne.
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-16 10:36

Har du muted lyden på videoen? Du burde ikke kunne høre noget som helst andet end den lydfil du lægger over.
Citat
Mener du at Audacity også fungerer som lydoptager.
ja det er den vi bruger når gamle kassetebånd og plader skal digitaliseres

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-10-16 10:53

Jeg har vist forklaret mig dårligt. Alt fungerer nu som det skal og den nye lydfil er lagt sammen med billederne. Det jeg mener er at jeg ikke har kunet støjreducere en bid af lydfilen. Et enkelt sted er der et barn, der siger lidt i baggrunden. Det er fint nok, fordi man skal opleve vagtparaden som tilskuer. Men der er et sted, hvor der høres en snurrende lyd. Måske kameraets motor. På filmen kan jeg se at jeg har drejet kameraet i en anden retning. Det blæste ret meget den dag. Jeg må overveje at fjerne dette lydafsnit helt, eller sætte en tilsvarende lyd uden støj ind. Det er lidt svært, når det er støvletramp i takt til musik .
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-16 17:26

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-11-16 11:11

Tak men jeg har senere fundet ud af at Audacity ikke har stereo mix indbygget mere der skal et lille stump kabel til før den kan optage