/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Micro SIM kort
Fra : o.v.n.
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 07-10-16 19:35

En af vennerne har en gammel Nokia som bliver skiftet ud, den nye telefon skal bruge micro SIM kort og den gamle har et større kort uden mulighed for at trykke micro kort ud, jeg vil godt beskære det gamle kort men er i tvivl om plastikken revner, hvad vil i anbefale, saks eller kniv ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-10-16 19:37

Få et nyt sim kort...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-10-16 19:42

Jeg vil også klart anbefale at i kontakter mobilselskabet, fortæller dem at din ven har skiftet til en nyere telefon, og beder om et nyt SIM-kort. Det gjore jeg selv i sin tid, så vidt jeg husker kostede det 50 kroner. Det andet går bare galt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-10-16 19:54

Alt efter hvilket selskab - koster i reglen intet...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-16 23:03

Hos Yousee koster et nyt SIM kort 99 kr.
Det gamle kort kan ikke bruges som det er så jeg vil godt prøve at klippe eller skære, der skal alligevel bestilles et nyt kort, så jeg kan lige så godt forsøge at tilpasse kortet før jeg bestiller, måske lykkes det og manden sparer de 99 kr.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-10-16 23:12

Klart nok - intet forgjort i det...

God held med det og god held med YouSee (hvem der så kan forstå det valg...)

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-10-16 23:19

Hvor lang er leveringstiden så? Hvis det mislykkes med at tilpasse det kan han jo ikke brige hverken den nye eller den gamle telefon før det nye SIM-kort er kommet. Og Postdanmark er jo ikke ligefrem blevet bedre på det sidste.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-16 23:25

Den gamle telefon er gået til evige komponent marker og leveringstiden på et nyt kort er på mandag, da kører vi til nærmeste Yousee butik og får et nyt kort eller spørger om PUK og PIN koder til det gamle kort, dem kan manden nemlig ikke huske og kan ikke finde de oprindelige papirer fra dengang han fik sit abonnement

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-10-16 08:34

Du kan slibe det ned til rette størrelse med et stykke sandpapir/sten hvis du ikke vil klippe, micro chippen kan altid limes på igen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-10-16 08:39

https://www.youtube.com/watch?v=YSFWKYHohU8

Vedkommende har sorte fingre.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-16 09:32

Du kan besøge en tele butik, hvis der er en i nærheden, de har som regel en standse maskine hvor de kan klare problemet!

Ellers lav en skabelon og klip/skær efter

Det kunne være fra denne side...
http://scio.anandweb.com/2015/09/diy-nano-sim-to-regular-size-sim-adapter.html

Lidt flere at vælge mellem
https://www.google.dk/search?q=normal+sim+to+nano+micro+sim+template&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj5qvSB2MrPAhXFJ5oKHVeZBP4QsAQIJQ&biw=1590&bih=944

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-10-16 23:09

Citat
god held med YouSee (hvem der så kan forstå det valg...)

De er hverken værre eller bedre end de andre.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-10-16 23:23

Citat
De er hverken værre eller bedre end de andre.

Næh i hvert fald ikke bedre...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-10-16 15:29

Hos 3 går man bare ind i butikken og får et nyt.
Det koster ikke noget

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-16 10:44

Tak for svaret Klaudi. det blev et nyt SIM kort hentet i Yousee butikken , først ringede jeg til kundeservice hvor supporteren fortalte at det nemmeste og billiste var at få et nyt kort i butikken i stedet for at de skulle sende et nyt SIM kort med gebyr.
Det blev en køretur på 35 km. hver vej men oplevelsen værd, meget flinke medarbejdere som på få minutter fik fundet et nyt kort til telefonen gratis og jeg havde ikke købt telefonen hos Yousee

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-10-16 11:55

Tja... som tidligere nævnt - Alt efter hvilket selskab - koster i reglen intet...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-16 18:19

velbekomme