/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win7 til usb
Fra : for_lækker
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 06-10-16 19:14

Jeg har lavet en ISO-fil af min windows 7 og vil nu have lavet en USB som jeg kan installere windows 7 fra.
Hvordan???? Ingen henvisninger til engelske sider, tak.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 06-10-16 19:18

Jeg ved ikke med Win 7, men med Win 10 skal man vælge, om man vil lave en iso eller en USB.
Jeg tror, det er det samme med 7eren.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 06-10-16 19:52

Du kunne prøve med Rufus!

Opret startbare USB-drev på den nemme måde
---
Rufus er et værktøj, der hjælper med at formatere og skabe startbare USB-flashdrev, såsom USB-nøgler/USB-pinde, USB-stik, etc.

Det kan især være brugbart i tilfælde, hvor:

du skal til at oprette USB-installationsmedie fra startbare ISO'er (Windows, Linux, UEFI, etc.)
du skal til at arbejde på et system der ikke har et operativsystem installeret
du skal opdatere en BIOS eller anden firmware fra DOS
du ønsker at køre et low-level værktøj
Trods sin lille størrelse, leverer Rufus alt hvad du behøver!
https://rufus.akeo.ie/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-16 22:46

Pak ISO filen ud med 7ZIP / WinRar og læg den på USB - Genstart PC og TRYK F12 og vælg Boot Device.
Mange af de Win7 jeg har haft kendskab til kan KUN installeres ved at starte selv INSTALL (som ligger i den udpakkede ISO/IMAGE mappe) fra en kørende PC - og så vælger du bare SETUP filen og det hele starter op = men den skal ikke hedde ISO/IMAGE - men være udpakket og ikke ligge på drev C:

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-16 22:48

Citat
Jeg har lavet en ISO-fil af min windows 7

Hvorfor dog det ? du kan ALDRIG få et BUNDKORT til at læse den slags filer..?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-16 18:16

Med dette program kan du lave en boot CD/DVD fra en isofil
https://cdburnerxp.se/
Du starter programmet når det er installeret.
Vælg brænd isofil
find din isofil
læg en skive i drevet
start
Så laver den en boot CD/DVD lige til at installere win7

Jeg bruger det selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-16 18:21

øh nu så jeg lige at det er en usb boot du vil lave.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 08-10-16 18:50
Godkendelse af svar
Fra : for_lækker

Dato : 09-10-16 00:42

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-16 08:57

velbekomme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-16 18:30

Tak Klaudi - den rufus vil jeg prøve en dag.
Der er jo efterhånden mange comp. uden et CD/DVD drev.