/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vaskemaskine Hvilke maling/produkt egnet
Fra : boyelauritzen
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 04-10-16 07:30

Ved skift af varmelegeme i vaskemaskinen - for 4 mdr. siden - havde jeg desværre monteret det så tæt på tromlen, at tromlen ved en centrifugering kunne ramme i varmelegemet.

Og givet slidmærker store nok til at fugtgennemtrængning kunne få HFI relæ til at slå fra.

Jeg forventer at male lidt zink maling (eller andet, hvis zink er for allergifremkaldende?) i spids af varmelegeme, så det igen bliver vandtæt?

NB: Sod farvning af spids på varmeelementet må betyde at det har været over vandstanden, og jeg må være mere omhyggelig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-16 10:46

Tror ikke almindelig maling kan holde til varmen - ovn/motor maling er nok bedre
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Maling-og-lak/Varmebestandig-maling-2000023755/

Accepteret svar
Fra : liteon114

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-16 16:33

Nyt varmelegeme. Du får ikke noget til at holde på det varmelegeme.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 05-10-16 08:33

Tak for råd.

Prøver alligevel om det er muligt - med extrem lim - ved det først om år.

Hvis man ikke giver sig selv chancen for at være heldig, er man aldrig heldig.

Er mit motto.

www.flickr.com/photos/28886776@N02/29830478790/in/dateposted/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-16 15:40

Når varmelegemet blot holdes undeer vand, kan overfladen kun blive lidt over 100° C.

Men jeg tror ikke på at noget malingsprodukt kan gøre det vandtæt i længden.

Du har Slaglodning vol kunne holde . Araldit måske også.

Næste gang skal du vende varmelegemet rigtigt så det peger nedad i stedet for opad.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 05-10-16 19:24

Tak Transor.

Ja, du havde ret, blot en enkel 60 grade C vask, og limmen havde løsnet sig, så vand i varmelegemet, igen slog HFI relæ.

Jeg kigger forbi mit autoværksted i morgen, de har måske et produkt, hvis ikke andet ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-16 08:33
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 06-10-16 12:13

Tak Mig-selv.

Læser at Vulktape typisk tåler -40 til +90 °C.
eller temp. fra -40 til +145 grader fra http://www.cano.no/

Men hvad gør sæben ved "lim".

Fået anden idé, at svejse staniol (alu folie) på med gasbrænder ?

Smeltepunkt burde enkelt kunne nås med gasbrænder.

Og forventer et forsøg om 1 time

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-16 12:53
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 07-10-16 07:25

Tak Mig-selv for råd om vulktape.

Vulktape til 140 grader, eller lign. har min autoforhandleren måske.

Svejsning på rustfri stål er ikke mulig.

Og har derfor ikke forsøgt om lodning skulle virke?

Har i stedet limet staniol på varmelegemet - af rustfri stål - med vandglas!

https://www.flickr.com/photos/28886776@N02/29869225090/in/dateposted/

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 07-10-16 11:29

Tak for svaret liteon114.
"Nyt varmelegeme. Du får ikke noget til at holde på det varmelegeme."
Måske - men staniol limet med vandglas burde have øget tiden fra start - til HFI relæ slog i forhold til før rep!
Så jeg tror isolering er defekt efter vandindtrængning, således at det er ligegyldig om varmelegeme er tæt nu eller ej!

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 08-10-16 09:40

Har købt et nyt varmelement, der burde være 2 cm kortere end gamle, muligvis årsagen til at tromle ramte varmelegeme.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 14-11-16 07:38

Leverandør har holdt mig skadesfri, med hensyn til pris på det forlange varmelegeme, købt på basis af forkert oplysninger på deres hjemmeside.