/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overføre lydbog fra download-mp3 til CD
Fra : Oldboston
Vist : 291 gange
100 point
Dato : 01-10-16 22:46

Der er så ange forskellige lydprogrammer så jeg beder om et godt råd.
Jeg vil downloade en lydbog fra nettet, men den kan kun købes i mp3 format. Jeg vil gerne
høre den i bilen, hvor jeg kun kan bruge CD'er. Hvad er den bedste fremgangsmåde, hvilke
programmer kan anbefales. Jeg har tidligere været så glad for Windows Media, men er blevet
skuffet de senere år, for jeg synes den er blevet alt for besværlig og begrænset. Så gerne
et andet system, hvor jeg er sikker på at det, jeg jar kopieret over, kan spilles i bilen senere på
en ganske almindelig bilrtadio med CD-afspiller.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-10-16 22:58

Nu er det jo ikke godt at vide ,hvad du mener med en ganske almindelig bilradio. De sidste ca. 10 år har det været almindelig at cd spillerne til bilradio også kan spille mp3 filer.

Men der findes oldsager, som ikke kan , og endda nogle, som ikke kan spille hjemmebrændte cd, selv om de er i det gamle standardformat for lyd cd.

prøv at brænde mp3 filerne på en cd og se om det ikke går. Elles skal du have er program som laver dem til vaw og placerer efter standarden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-10-16 23:21

Windows Media player er på alle Windows computere og den er fin til at brænde lyd CDer

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 02-10-16 07:37

Ellers kan du jo låne en CD med lydbogen på biblioteket, så slipper du for alt besværet.
Men lydbøger i vore dage er altid MP3 eller MP4. I dette forman kan der ligge en hel bog på en enkelt CD, hvor man tidligere skulle bruge 8-10 CD'er til den samme tekst.
Jeg hører altid lydbøger på min smartphone. Man behøver ikke øretelefoner, men kan sagtens høre oplæsningen, selvom man har telefonen i lommen. Og bogen kan overføres direkte fra computeren - eller endnu nemmere via e-reolen, men det er ikke alle bøger, der ligger dér.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 02-10-16 07:38
Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 05-11-16 09:35

Tak for svaret mig-selv.