/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Strøm på USB-porte, når PC er slukket
Fra : bigfool
Vist : 328 gange
200 point
Dato : 29-09-16 17:13

Jeg har tidligere haft det problem, at når jeg slukkede for min stationære PC med Windows 10 var der stadig strøm på USB-portene. Dette finder jeg ikke så smart, da såvel printer, aktiv højttalersystem, mus og en bordlampe er forbundet til 230V via en USB strømspareskinne, som også er forbundet til PC'en.

Jeg fik det i sin tid til at funke efter hensigten, men efter en større automatisk Windows 10 opdatering her forleden, er jeg nu tilbage igen, hvor det ikke virker. I bios til mit Asus motherboard er "ErP" sat til "enabled", som det hele tiden har været, så jeg resonerer, at Windows selv har ændret på et eller flere parametre.

Jeg har læst på nettet at man bare kan hold shift-tasten nede, når man lukker computeren - og det virker faktisk, men det kan jo ikke være rigtigt, når det tidligere har fungeret inden den seneste opdatering.

Nogle gode råd fra jer?

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 110 point
Dato : 29-09-16 17:22

Tjek om du rent faktisk slukker for pc'en. Hvis den går i slumretilstand, forbliver der strøm på USB - indgangene.
Se evt i kontrolpanel under strømstyring

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-16 17:49

har du slået wake on lan fra

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 29-09-16 17:49

Det lys, der normalt er på, på kabinettet, når PC'en er tændt, slukker helt, når jeg lukker ned, hvorimod når den selv går i slumre/dvale-tilstand efter nogle timers inaktivitet, plejer at blinke, så jeg går stærkt ud fra, at den er lukket helt ned ...

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 29-09-16 18:18

"wake on lan" ... Hvor tjekker jeg lige det henne?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-16 18:42

I Bios? mener jeg.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-16 18:43
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-16 17:10

På vægen sidder der et strømudtag. Det kaldes en 'stikkontakt. Hvis du enten slukker for dette ..eller simpelthen tager stikket ud af kontakten? SÅ ..er problemet løst

Jeg selv 'slukker' altid for den strømførende ledning/-er via vægkontakten/-erne

..efter at have 'Lukket' for min PC via standard menuen "Luk Computreren".

Jeg har en ASUS computer m. Windows 10 og diverse periferærer enheder:

2 Externe diske (..med extern strømforsyning) og 1 Samsung 1TB Disk uden, Scanner/Printer m. direkte stræmstik, Stereo anlæg også med strøm 'udefra' , Væg-projector Ditto, USB strømskinne m. omformer fra lednngsnettet..og så er der vist ikke mere tilsluttet? ..altså udover SMART Mobiltelefon over USB, Ditto Ladestationer og Bluetooth Højttalere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-16 17:18

..og trådløst tastatur/mus, Extra Sidehæjttalere (JBL) via. omformer tilsluttet elnettet og så nogen gange et par extra USB gadgets; Solpanel, Lampe, Ventilator, ..og hvad man eller kan få af underlige 'dinges' på CoolStuff: http://www.coolstuff.dk/

..og nej ovenstående link er IKKE en reklame. Det er en SYGDOM
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 30-09-16 18:39

Tak for svaret ThomasCSR, om end det ikke løste noget. Det samme gælder de øvrige venlige sjæle, der har haft nogle kreative forslag, selvom det heller ikke hjalp en dyt. Løsningen, på kort sigt var, at sætte PC'en til at gendanne sig i forhold til den seneste Windows 10 opdatering, og det hjalp, så du virker det igen

Ergo: Windows opdatering ændrer virkelig ved nogle af dine "personlige" indstillinger, hvilket jeg finder p... irriterende, men endnu engang; mange tak for jeres input

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-10-16 21:27

Det ændre du under Avanceret Strøm Stryring & USB

Kommentar
Fra : JegErHer