/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Spejlrefleks kamera + objektiv ?
Fra : return
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 29-09-16 16:25

Hej nogen der ved hvad man virkelig skal kigge efter når man køber et spejlrefleks kamera Er på udkig efter et hvor kamera huset bliver købt for sig og så skal der vælges et objektiv som skal bruges til at tage billeder af ting i bevægelse feks en hund der bader i havet så man kan tage billede af vandråberne som hunden ryster af sig Er på udkig efter et Kamera af mærket Canon eller Nikon. Og det samme med objektiverne men hvad skal man Kigge efter .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-16 19:22

Du har valgt de to førende Kameraer,
min bror har et Nikon, men selv ville jeg foretrække: http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_700d/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-16 19:31

Alternativet er:
https://www.komplett.dk/product/835546/digital-foto-video/spejlreflekskameraer-slr/kameraer/nikon-d5500-hus-spejlrefleks#

og så må du jo sammenligne antal pixel og hvor hurtigt de genopfrisker...

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-16 20:47

Begge mærker er top kvalitet, men husk lige reglen inden for foto:

Et godt billede består af:
Kamera 10%
Motiv 50%
Fotograf 40 %

Der er nogle fotografer der mener, at de 2 nederste skal byttes.

For at få et billede af feks våndråber i luften, skal du have en hurtig lukketid (mindst 1/2000 sek, men gerne hurtigere), men det er ikke noget problem med de kameraer vi har i dag.
Objektivet er vigtigere !
Både Nikon og Canon har feks. fast (prime) 50 mm med en blænde på 1,8 eller 1,4 til under Kr. 2000,00 hvilken næsten er "standardudstyr" i enhver fotografs samling af objektiver. Denne linse er også god til portrætfoto, samt at tage billeder med i svagt lys. Største minus er den manglende zoom = du bliver nødt til at flytte dig, for at komponere billedet (ikke altid muligt).

Jeg ved at Nikon (har selv) sælger "kits" dvs kamera+linse sammen i flere udgaver. Den mest alm. medfølgende linse er 18-55 mm. men det kan også fås med 18-105 mm (blænde 3,5 - 5,6) til ca. Kr. 400,00 mere, end en 18-55mm. Den lidt dyrere pris er alle pengene værd. Jeg vil tro at Canon har noget tilsvarende (dog uden jeg ved det).

Ved den slags billeder du selv omtaler, er det også godt at kameraret bliver ved med at tage billeder, så længe du holder udløseren nedtrykket. Det kan alle kameraer også i dag, men den store forskel er hvor mange billeder de kan tage i sekundet. jo flere de kan tage i sekundet, jo dyrere er de som regel også. Jeg vil tro at du skal gå efter Ca. 5 billeder i sekundet.
Hertil skal du også gerne have et hurtigt memorycard. Jeg vil anbefale at købe et SanDisk Extreme Pro (95mb/s), som regel billigst hos Proshop.

Her var lidt info, spørg endelig løs, hvis du vil vide mere.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 14-10-16 07:36

Tak for svaret viskinge.