/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Pakningsskærer
Fra : Eyvind
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 29-09-16 12:07

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-16 13:49
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-09-16 13:56

Det kommer an på, hvor svært materiale, du skal skære i. Op til svær karton og svær tegnefolie kan du bruge en passerlignende sag, som du kan købe i en butik med teknisk tegnegrej, Butikken på en teknisk skole, konstruktørskole eller arkitektskole, en butik med tegnegrej (i København Barfod/ICP og Tutein og Koch, tjek selv i telefonbogen eller på eniro.dk)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-16 13:59

Jo tak, men den eneste der ser ud til at kunne klare opgaven............er faktisk dyrere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-16 14:40

Da du jo kender radius, den behøver jo ikke være variabel, kan du hurtigt lave den selv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-16 19:20

Ja jeg kan tegne og klippe - men det bliver noget biks når materialet er 2 mm gummi eller klingerit pakning...............så er det bedst med en pakningsskærer. Men det kan da godt være at det ender med klipning ved hjælp af en pladesaks.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-16 19:46

Denne var til mig-selv
Citat
Jo tak, men den eneste der ser ud til at kunne klare opgaven............er faktisk dyrere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-16 20:54

Du skal jo ikke klippe,
du borer 2 huller i en solid træliste med radius afstand.

I den ene, lig centrum, sætter du en pinol skrue, et rundt søm eller hvad du ellers har.
i det andet sætter du en lille spids skarp kniv, sådan en som du sikkert har i et hobby sæt.

Og så drejer du stille og roligt din liste med fast holdt centrum rundt,
og den lille skarpe kniv ud skærer din pakning...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-16 10:51

Ja ja Svend giversen................teorien er god nok, men i praksis bliver det hurtigt noget kluns.
Jeg har gennem tiden skåret en del pakninger - både klingerit og gummi/lærred.

Men spørgsmålet er nu også mere om der findes et billigere sted at handle.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-16 11:13
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-16 11:28

Nåe ja - den ser da ud til at være billigere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-16 15:12

Nej, det var mere ment som en tegning, opskrift, til en hjemmelavet,
du kan jo evt. nøjes med at købe kniven...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-16 19:03

Ok - men jeg har faktisk en rimelig god model - nemlig en skiveskærer som jeg selv har lavet for en del år siden (1964)
http://peecee.dk/upload/view/462270
Den har af gode grunde aldrig været afprøvet i stål, som den ellers er bygget til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-09-16 21:29

Køb en æwle-skræller...

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-16 16:05

Tak for svaret mig-selv. Men det ender med, at jeg køber den dyre udgave hos Carl Ras.