/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
forskellig måde at notere tabs på
Fra : Sønder
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 28-09-16 11:19

Hvem kan hjælpe med en anden måde at skrive denne akkord/becifring/tab på:
Bbo ?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-09-16 11:50

- eller bare fortælle mig, hvordan den spilles?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 12:51
Kommentar
Fra : Urias

Dato : 28-09-16 17:25

Citat
Hvem kan hjælpe med en anden måde at skrive denne akkord/becifring/tab på:
Bbo ?
Der er ingen akkorder som hedder Bbo.

Er Bb akkorden du mener..?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-09-16 19:33

Du mener en Dim akkord, altså Bbdim. En sær skæv tingest

Tager du den som barre-greb hedder der: Bb E Bb C# G Bb set fra tykkeste streng og op

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 28-09-16 19:34
Kommentar
Fra : Urias

Dato : 28-09-16 20:06

-Og springer du over hvor gærdet er lavest - ej det er pjat.
Men har du en capo, kan du ved hjælp af dette skema se, hvordan du fx. tager en Bb akkord, endda, uden de store fingerakrobatiske vridninger Sæt capoen på 2. bånd tag en C akkord og vupti, en Bb'er

http://www.geneclark.com/capochordchart.html

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-09-16 20:12

Og hvad har det med en Dim akkord at gøre?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-09-16 20:15

I øvrigt spiller mine guitarer en D-dur hvis jeg sætter en Capo på andet bånd og tager en C. Men sådan er der jo så meget......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-09-16 20:16

Men jeg kunne sætte Capo'en på bånd 1 og spille en A, så var det Bb eller sætte den på 3. bånd og spille en G osv osv.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 28-09-16 21:38

Citat
Men jeg kunne sætte Capo'en på bånd 1 og spille en A, så var det Bb

Du lyder lidt overgearet Du får ikke en Bb , men en Ab.

Lad os nu ikke diskutere fakta, vel.

Slut herfra.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-09-16 21:47

Var der ikke noget med du vidste noget om musik???? A hævet en 1/2 tone kalder jeg A# som sjovt nok er det samme som H (eller B) sænket en halv tone, også kaldet Bb. Så jow da, jeg er overgearet, og du er ikke engang i nærheden af at svare bare tæt på.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 28-09-16 22:24

Bare lige for at gentage dine egne ord til mig om emnet musik:
Citat
Du vil opleve en hulens masse ligegyldige irrelevante kommentarer og en masse snakken ved siden af.

Javel ja, det har du da så evigt ret i. Dig selv fx.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-09-16 22:39

Sig mig, er du helt blank? Eller er du dum? Capo på andet bånd noget der svare til en lille C = D (igen lig ganske almindelig førsteårs nodelære). Du er da absolut og helt og ganske aldeles mere blank end selv Zenia Stampe. Intet overhovedet af det du skriver er tæt på.

Bb0 findes ikke!!! Jo vi kalder det også BbDim

C hævet en tone = Bb. Narjjjj ikke rigtigt Den bliver til D. Sænker du den en tone var det noget ganske andet.

A hævet en tone bliver til Ab!! Arhhhh Nu bliver den til Bb, Ab får du ved at sænke den en halv tone.

Hvor mange træffere synes du lige du har (udover at jeg er vrøvlet)???? Jeg kan ikke rigtig se en eneste.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-09-16 23:04

Men ellers forklarer du lige hvordan C akkord hævet to halvtoner (andet bånd) bliver til Bb, eller hvod'den A hævet en halvtone bliver til Ab. Tror de to påstande lugter af en Nobel-pris hvis de kan eftervises.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 29-09-16 11:53

Citat
Hvor mange træffere synes du lige du har (udover at jeg er vrøvlet)???? Jeg kan ikke rigtig se en eneste.
Jeg gider ikke bruge min tid på tonedøve fjolser som dig.
Hold du dig til "Tom Dooley" den kan du spille med to akkorder. Det kan du vel finde ud ad.

I øvrigt gider jeg ikke at bruge min tid på Kandu-tosser.
Jeg er hermed logget helt og aldeles ud af systemet og derved er din blackliste nr. 15 værdiløs.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-09-16 14:12

LOOOL Skvadderhovede af rang.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 29-09-16 14:27

HALLO Det var ikke meningen nogen skulle blive uvenner og komme med ukvemsord!
Min fejl var det, at jeg glemte at nævne, jeg spiller keyboard og ikke guitar.
-Og jo, Urias, der står faktisk Bbo (eller Bb nul, hvad ved jeg) i mine tabs. Derfor mener jeg, der må være en anden måde at skrive den på

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 29-09-16 14:36

Tak for svaret 3773. Jeg kunne se, jeg skulle have skrevet Bb og så et "grader"-tegn, altså et nul forhøjet en halv linje. Og det er åbenbart det samme som Bb dim.
Nu går jeg ind og hører hvordan det lyder. Tak