/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ulovlig download Popcorn Time?
Fra : cristian2
Vist : 479 gange
40 point
Dato : 28-09-16 09:59

Vi er lige blevet stævnet i husstanden, da et advokatfirma beskylder os for at have downloaded ulovlige film fra noget der hedder Popcorn Time. Jeg har spurgt alle i husstanden og de siger, at det ikke er noget de kender til. (Men ... vi har hjemmeboende teenagere som ofte har venner på besøg, som går på vores wifi ...). Jeg er gået på myip.dk, hvor man tjekker sin egen IP adresse. Og ifølge dette site har alle vores pc'ere og smartphones i husstanden den samme IP-adresse - som ikke stemmer overens med den IP adresse som advokatfirmaet henviser til. Jeg er imidlertid meget usikker på dét med IP adresserne - jeg forstår ikke at hvert apparat ikke har sin egen IP adresse (måske har jeg ikke søgt rigtigt for at finde frem til adresserne?).
1. Hvis hver device har sin egen adresse - hvordan finder jeg den så?
2. Hvordan kan jeg tjekke om den IP Adresse, advokatfirmaet henviser til, er en af vores devices?
Det vil jeg meget gerne have afklaret, inden jeg går videre med sagen.
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-09-16 10:13

Den ip adresse du finder på myip er din routers og det er den korrekte.

Så tildeler din router ip adresser til hver enkelt enhed. De er uinteressante i denne forbindelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 10:14

Citat
som ikke stemmer overens med den IP adresse som advokatfirmaet henviser til

Sikkert fordi du ikke har FAST IP adresse (koster penge), normale IP adresser skifter normalt hver gang du tænder pc/modem.
Og selv en gammel IP adresse kan spores tilbage i tiden, da teleselskaberne har pligt til at gemme den slags.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 10:17

Men nægt at betale den, da du jo ikke ved hvem i familie/venner der er den ´skyldige´ der er mange der ´frikendt´ på samme grundlag, og da det er sagsøger der skal bevise hvem det er, kan det blive sbært.
Søg selv på det firma der sagsøger - og der er mange eksempler.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 28-09-16 10:22
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-16 10:35

Måske det er samme fidusmager!?

Citat
Jeg har i sidste uge modtaget et brev fra røver-advokaten Niels Dahl-Nielsen fra advokatfirmaet OPUS. Han beskylder mig for ulovligt at have downloadet filmen "Dumb and Dumber 2". Han tilbyder at afslutte sagen ved forlig mod indbetaling af 2.200 kr.
Jeg har sendt ham en mail om at jeg intet kender til anklagen og derfor stiller mig uforstående overfor forligstilbudet. Allerede dagen efter får jeg mail fra firmaet, at der ikke vil ske yderligere i sagen, med mindre der sker flere krænkelser.
Røver-firmaet sender hundrede af disse breve ud, og skraber åbenbart penge ind på folks frygt og uvidenhed.

Lad være med at betale, hvis I får et lignende brev, men svar at I intet kender til anklagen!
Det mindste han kunne gøre, var sgu da at beskylde mig for at se en ordentlig film.

Hvis du er på Facebook kan du se indlæg her:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209468957715124&set=a.3420460564548.145218.1661203753&type=3&theater

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-09-16 19:49
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 21:30

I gamle dage? var der en hjemmeside for ´Pirater´ som hjalp dem der var kommet i konflikt med ´Rettighedshaverne´ og netop DEN side blev blev nedlagt da der ikke var behov for den mere = netop fordi en IP adresse ikke kunne bruges til noget som helst = samt modparten (Sagsøgerne) Antipiraterne (kan ikke huske siderne) fik nederlag i næsten hver eneste sag de førte og derfor opgav at retsforfølge ?? dig og mig.. samt den gang var den gængse Straf/ Tarif/ bøde oppe på flere 100000.- af kroner
Men alt hvad der går over TORRENT er farligt at bruge, da ALLE kan se IP adresse på dem der er forbundet/ downloader.

Nu smider de sagerne over til SMÅ OG LUSKEDE advokat firmaer, der tror de kan gøre det bedre/værre når Domstolene IKKE kan anerkende en IP adresse som bevis, da alle kan hacke sig ind på samme eller WiFi bare står åbent ?? dårlig undskyldning MEN GOD NOK FOR RETTEN

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 21:31
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 21:41

Det minder mig om Parkerings bøder/ ANDET, alt skal ´kradses´ ind, hvis det kan lade sig gøre.

Og altid den LILLE mand til stor gene og ulempe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 21:45

Og så undskyld jeg blande ´Pirater´ og andet sammen = modstanderen er:
http://www.rettighedsalliancen.dk/

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 29-09-16 08:12
Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 29-09-16 10:19

Det er netop 2.200 kr fra advokatfirmaet Opus!

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 29-09-16 22:25
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-09-16 21:56

De har KUN en sag - hvis du ikke svarer på deres tiltale
IP adresser kan IKKE bruges som bevis - i den slags sager.

Jeg henter MEGET ned ved at sidde et offentligt sted hvor der er FRI benyttelse af Internet (DSB/Bibliotek = andet) og sikke mange sager de kunne få.........og ikke kunne bevise hvem = det kan de godt, men så er det sikker Terror? mennesker de? (PET/Forsvarets Efterretningstjeneste) vil ofre en FORMUE for at finde - ikke en stakkel der har hentet en film.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 16-11-16 15:51

Tak for svaret mig-selv.