/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Stifinder kan ikke finde mobil
Fra : Lincoln1242
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 28-09-16 02:26

Jeg har utallige gange tilsluttet min mobil til min PC for at overføre billeder mv.

I dag har jeg haft mobilen tilsluttet en anden PC i mangel af en usb-stik, fordi jeg skulle flytte nogle større filer.

Nu kan min egen PC ikke længere "se" mobilen i stifinderen. Den bliver ganske vist opladet via usb indgangen, men den er ikke at finde i sitfinderen. Har genstartet utallige gange, men mobilen er og bliver væk... Rimelig typisk, første gang man bruger mobilen som storage....

Hvorfor kan jeg ikke længere se mobilen i stifinderen???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 08:14

hedder din tlf noget

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 08:23

Skift usb port eller prøv i indstillinger/indstillinger for udviklere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-16 08:26

I Android telefoner skal man, efter at have tilkoblet telefonen til pc via USB, også bede telefonen om at oprette forbindelse. Ellers lades telefonen kun over USB stikket når det tilsluttes pc'en. Ved at slå data overførsel til, lukkes der samtidig ned for for andre tjenester (App's), hvilket man skal takke [Ok] til. NU kan telefonen ses i stifinder og filer kan overføres (..begge veje).

Det varierer lidt fra android til android version, men her kan du læse hvordan:

http://www.device-recovery.com/how-to-connect-android-devices-to-pc-with-usb-mass-storage-mode

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 28-09-16 12:01

Det lykkedes langt om længe at få stifinderen til at vise telefonen (efter at have afbrudt forbindelsen mange gange og prøvet alle usb-indgange flere gange).

Men der er stadig noget galt. PCen er en evighed om at indlæse de mapper, der er på telefonen (den grønne indlæsningsbjælke i toppen bliver véd med at være der).

Når det endelig lykkes at få mapperne vist, så er det som om telefonen er skrivebeskyttet. Jeg kan ikke flytte eller kopiere noget til telefonen. Dialogboksen "Flytter" eller "Kopierer" bliver bare ved med at være der. Den grønne bjælke, der skal vise hvor langt den er nået, fremkommer ikke, så der lægges intet ind på telefonen. (og jo, der er masser af plads på telefonen).

Forsøger jeg at vælge sd-kortet, så begynder den forfra med at indlæse indholdet (det tager adskillige minutter). Og heller ikke der kan jeg lægge noget ind.

Molokyle: Telefonen er opsat til dataoverførsel.

Det er en LG G3.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 28-09-16 12:30

Jeg har nu opdateret både PC og telefon. Uden held.

Der kan stadig ikke lægges noget ind på telefonen.

Enten står dialogboksen bare og venter at overførslen starter - eller også får jeg en advarsel om at der ikke kan kopieres (der oplyses ingen årsag).

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 12:49

Prøv at sluk tlf - og når du starter den op, gå i dens Bios med Lydknappen + (måske - ) holdt inde og samtidig tryk på Start et par sekunder = der skulle gerne dukke noget op, måske noget med at bruge tlf som lager osv.
Har du noget ´sikkerhed´ på den, så prøv at sluk det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-16 12:50

Prøv også at fjern batteriet.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-16 13:51

Nu ved jeg ikke hvilken telefon / system.

Men min iphone 4 sætter jeg til og giver tilladelse til at de kan snakke sammen.

Muligvis er det nødvendigt at installere itunes programmet.

USB lagermedier skal almindeligvis tilsluttes efter opstart af computer og klikkes fra nede ved uret på USB lagersymbolet.....................eller når computer er slukket

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-16 17:41

NULSTIL din browser til standardindstillingerne! Det får som regel også Explorer (Stifinder) til at makke ret

Der er også en anden mulig fejlkilde:

Rod i din PC' registreringsdatabase.

Rens den med Ccleaner: https://www.piriform.com/ccleaner/download

Husk både at bruge menuen: [Rens] og menuen: [Register]

Tjek lige fanerne i [Rens] (Windows og Programmer) ..om der er noget som du ikke ønsker lavet om på! Fjenr evt. flueben fra disse punkter . Subsidiært: Slå flueben til ved de punkter, som du ønsker slettet/nulstillet.

I [Register] menuen kan du roligt sætte alle flueben

Finder Ccleaner 'noget' i [Register] ? Så fjern det ..og kør menuen endnu en gang.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 10-10-16 14:04

Tak for svaret Eyvind.