/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se nsa310 på Win10
Fra : k_m_s
Vist : 257 gange
300 point
Dato : 24-09-16 20:22

God aften

På min kones ny pc (Win 10 home) kan jeg ikke se vores NSA 310 under netværk?

Nsa'en kommer ind under Medieenheder, men kan ikke bruge det til så meget da jeg skal ind og hente nogle filer på den.

Hvordan får jeg forbindelse til netværksdrevet på pcen??

Det er koblet på vores netværk.

Hilsen
Kim

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 310 point
Dato : 24-09-16 20:28

Brug softwaren der fulgte med - så får du adgang.
Har selv haft en Zyxel og det er den eneste måde - har du ikke software, mener jeg du kan hente det på deres hjemmeside, ellers har jeg (tror jeg) noget du kan få, du kan også bruge det der hører til 330.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-16 20:43

Kom lige til at tænke tilbage?? prøv at luk for din Firewall, så burde der være hul til NAS - men om det er med eller uden software programmet kan jeg ikke lige huske mere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-16 21:38

Nu skriver du ikke hvad det er du helt præcis vil, du vil bare tilgå den.

I stifinder kan du prøve og skrive \\NSA IP ADRESSE så kan du se alle de shares der er på den.

Hvis du vil ind og rode med konfigurationen så skal du skrive http://NSA IP ADRESE i en hvilken som helst browser.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 24-09-16 22:43

Prøv at give din NSA310 en fast IP-adresse og gør som webnoot skriver. Sådan gør jeg med min egen NSA310. Jeg har faktisk lavet en login i vbscript hvor der automatisk opretter dervbogstaver til NAS'en.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 25-09-16 17:41

Tak for svaret mig-selv.

Ja, den ville ha softwaren installeret, også selvom jeg lukkede firewallen.

Mange tak for hjælpen
Kim

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-16 23:33

Var så lidt, har selv haft både 310 og 330 og noget af det bedste/ nemmeste jeg har oplevet.