/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virus
Fra : yearhouse
Vist : 400 gange
500 point
Dato : 23-09-16 15:04

Så var jeg lige dum og klikkede på en vwshæftet fil i min spampost. <<<<<<<<<<<<<s¨dukkede denne remse op, og nu kan jeg ikke læse mine dokumenter:
_vigtig information !!!!
Alle dine filer er blevet krypteret med rsa-2048 og aes-128.
DEKRYPTERING AF DINE FILER ER KUN MULIGTved brug af nøgle og dekryptweingsprogrammet, som findes på vor hemmelige server....

jeg har så fået et par link, som skal anvendes i en TOR BROWSER, men jeg får intet ud af det.
Er der en lettere vej til dekryptering

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-09-16 15:15

http://alkomat.dk/guide/locky/

Håber det lykkes. God weekend

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-09-16 15:18

Desværre nej.
Og erfaringen er, at du heller ikke får dine mails igen, delv om du betaler.
Politiets afdeling for IT-kriminalitet fraråder på det kraftigste, at man ikke betaler!
Torbrowseren gør det muligt for afsenderen at være anonym, så afsenderen ikke kan spores.
Det er nok ikke andet at gøre, end at vinke farvel til dine mails.

For at undgå sådan noget, har jeg opsat min mailkonto sådan, at alt automatisk sendes til en anden mailkonto, så jeg har alle mails to steder.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 510 point
Dato : 23-09-16 15:35

Som allerede skrevet, de filer der er ramt, kan du godt glemme at få noget ud af.
Og at forsøge at betale sig fra det er penge ud af lommen.
Har selv haft den slags, og har du ikke lavet backup, så er det bare ærgeligt.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-09-16 15:39

Jeg Jeg har endda været ude for at skulle smide en tablet ud. Heldigvis var det en billig ting, jeg havde købt for at lege lidt

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-09-16 16:18

Tak skal i have. STOUBERG, Jeg vil prøve at læse siden hrundigt, men dom Thomas skriver, skal jeg nok vinke farvel til mine dokumenter ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-16 18:53
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-09-16 21:03
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-16 08:42

Hvis ikke det er virusen du er ramt af? Så er det sandsynligvis denne:

http://www.malwarerid.dk/cbt-locker-ransomware-eller-hvordan-man-dekrypterer-krypterede-filer/

Du kan fjerne virus'en, men du får som med virus ikke dine filer igen!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-16 10:47

mener du ZZZ eller er du bare blevet søvnig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-16 10:55

Håber du har en Backup af dine filer eller penge du ikke ved hvad du skal bruge på.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-09-16 14:41

nej. jeg havde intet backup

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-16 16:52

Citat
nej. jeg havde intet backup

Du kan gå samtlige billeder efter - eller lave store `mappe´ ikoner af dem, det er sikkert ikke alle?? der har lidt lige stor skade, jeg havde nogle hvor de kun delvist var ødelagt, dem kan du så tage et screen billed af, men aldrig samme kvalitet.
Husk også at se dine filmklip efter, mange kan måske reddes ved at omkode/ konvertere dem, men de vil pixelere helt vildt og lyd/billede er helt ved siden af.

Og ellers slet alle med det samme, ellers kan det gøre ondt at se det hele ødelagt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-16 16:59

NB film kan du bare køre musen langsomt hen over, hvis de har taget skade dukker der en besked op med ´surrogate´ er holdt op med at virke - kan ikke huske om samme besked kommer frem ved billeder.
Jeg mistede omkring 2TB data og fik reddet ca 100mb (film og enkelte billeder) - så nu har jeg backup af backup, ønsker ikke det sker igen

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-09-16 18:06

Nu drejer det her sig åbenbart om mails, så...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-16 20:40

Citat
Nu drejer det her sig åbenbart om mails, så...

Hvor læser du det henne..bortset fra at spørger har åbnet for et virus angreb på sin PC og har fået krypteret sine filer og andet, samt svaret er givet flere gange.

Citat
Er der en lettere vej til dekryptering

Og her skriver jeg så om mine erfaringer, om de kan bruges eller ej = det var den eneste måde JEG kunne redde noget som helst, og tvivler på andre kan gøre det anderledes.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-16 21:32

De kan kun dekrypteres ved at du betaler.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 05-10-16 16:51

Jeg må jo bare rekonstruere-
Tak for svaret mig-selv.