/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Laktosefri indkøb nær Kruså.
Fra : vedikkealt
Vist : 420 gange
300 point
Dato : 17-09-16 11:19

Måske nogen her ved noget.

Jeg har ladet mig fortælle at produkter der er laktosefri er langt billigere i tyske butikker end i danske, og om ikke så længe skal jeg over grænsen ved Kruså, og så vil jeg høre jer om der er en helse butik eller andet i det område, der har et godt udvalg i laktose fri vare.

Desværre er jeg ikke skarp til tysk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-16 11:28
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-09-16 11:33

# svendgiversen

Havd hedder laktosefri på tysk ?

Og hvad er det i typisk køber der ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-16 12:00

Laktosefrei

Selv drikker jeg ikke mælk, men jeg køber en udmærket LandOukert der.
Jeg kan også anbefale den udsøgte ostebutik, med smageprøver.

Og de fleste i City, så tæt på grænsen, forstår dansk,
tag ringvejen efter Kruså, der er lige nu lidt vejarbejde,
og drej til højre ved Exe, mod City, til venstre lidt længere fremme...

Øl og vin får du billigere i grænsekioskerne,
her bruger vi den lille gamle Fleggaard i Wassersleben,
første af kørsel efter grænsen, et par kilometer før Exe.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-09-16 12:17

Vi sidder og roder rundt i det tyske landkort.

Er der 50 km fra den første Flegggaard lige efter Kruså og så til en CITTY ?

Ved du om de har andre produkter såsom brødblandinger og andet der kunne være interessant for en 4 årig.

Ostebutikken ligger den i selve CITTY og har udvalg i Laktosefri ost.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 17-09-16 13:20

Nej, der er højest 5 km,
efter Wassersleben afkørslen, kun 2 - 3 kryds, og så er Exe centrum mod venstre,
men du skal til højre mod City.

City er et butiks centrum, men du skal ind i City Grossmarkt, og her har de alt, også brød og ost.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-09-16 15:38

Søg
laktosefreie Lebensmittel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-09-16 00:14

Det kan undre at laktosefrie produkter -og gluten frie- li den seneste tid er blevet så efterspurgte.

Der findes mennesker som dårligt kan fordøje disse stoffer og derfor får det dårligt, hvis de får for meget af dem. Men den normale nordeuropæiske befolkning har ikke det problem.
Så det synes nærmest at være en modesag, at tro på at laktose er usundt.

Noget lignende gælder rørsukker, som man tror er bedre end roesukker, selv om sukkerindholdet i de to planter er fuldstændigt ens.
Det er kun hvis man smager på den uraffinerede plantesaft, at der er forskel.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-09-16 11:19

Hej transor,

det burde ikke under nogen, for langt de fleste som tror de har gluten problemer, har det ikke hvis de bare får det fra en ordenlig kornsort så som Øland.
Ved det selv da jeg har problemer med de dårlig typer, har prøvet de fleste man kan få i Denmark, og først efter skift til øland eller ved at holde sig fra brød holdt det op.

https://jonrappoport.wordpress.com/2014/02/21/study-monsantos-roundup-causes-gluten-intolerance/

Jeg tror også de har medskyld til vores problemer med laktose, da vores naturlig nordisk bakterieflora bliver ødelagt af deres stoffer.
Hørt om folk som genskabt deres naturlig bakterieflora, som så havde det godt i en periode, hvor efter det kunne konstateres at bakterieflora igen var ødelagt. Og hørt at nogle har fået denne bakterieflora stabil ved at gå økologisk.

Beklager vedikkealt, tilbage til dine spørgsmål
Vej/Hvor & CITTI Flensborg
http://www.citti.dk/om-citti/find-vej
Nyeste tilbuds katalog
http://www.citti.dk/tilbud

Og som du kan se/læse, samt som svendgiversen skriver, så har de også et dansk katalog og mange af dem forstår dansk, ja endda taler rimeligt godt dansk.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-10-16 10:13

Tak for svaret svendgiversen.

Og så var vi der på deres lukke dag men nu ved vi hvor det er.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-16 13:27

Selv tak