/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tulle agurk
Fra : svendgiversen
Vist : 459 gange
140 point
Dato : 16-09-16 21:39

For 5. gang forsøger jeg at undre mig over Tøse Tulles flirten med de røde lejesvende.
Der var også ris til andre, men jeg kom ikke igennem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-09-16 22:15

Igennem nu 2 valgperioder har DF solgt de ledige og svage for et par grænsebomme.
Det værste er at de har stemt for at integrationsbestemmelserne med lav ydelse også går ud over danskere som har gjort den "forbrydelse" at studere eller tage arbejde i udlandet i blot et par år, det har indtil videre ramt 1100 pæredanske personer, men dæleme også nogle folkepensionister.
Den "sjoveste" hørte jeg på DR2 i går, der er jo en del subsistensløse i København som bor på herberger og hos venner da de ikke kan tilpasse sig et liv i små lejligheder som kommunen har fundet til dem, derved har de ingen folkeregisteradresse i et stykke tid, og nu har kommunen sat flere på integrationsydelse selv om de er pæredanske, aldrig har været i udlandet og heller ikke kommer der.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-16 08:23

De røde Tulle vil samarbejde med har for længst mistet farven og er nu nærmest himmelblå. Så træk du bare vejret roligt svendgiversen og hiv dynen op over hovedet igen eller stik hovedet i busken og en finger i jorden:

Den udenrigs-, indenrigs-, arbejdsmarkeds-, miljø-, omfordelings- og socialpolitik og det nedladende menneskesyn som har været fremherskende i Dansk politik siden AFR, lever i bedste velgående og vil fortsat gøre det under en såkaldt centrum-regering.

Der kommer ikke nye boller på suppen af den grund.

Du behøver heller ikke frygte et folkeligt oprør. Et sådant vil blive slået ned med hård hånd af kampklædt politi, hjemmeværn og militær, udgangsforbud og undtagelsestilstand

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-09-16 09:12

Citat
Du behøver heller ikke frygte et folkeligt oprør.

Befolkningen er splittet både i EU, indvandrerspørgsmålet og østeuropæere, det er ting vi overhovedet ikke skulle tænke på for 30 år siden.
Og oprøret foregår på de sociale medier, hvor længe siden er det at vi har set demoer med tusinder på gaden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-16 10:22

Ja, DF er ikke populær i mange kredse, men nu læser jeg, at de har lavet en kolbøtte?
i modsætning til LA, der holder fast ved reducering af topskatten også for vore aller rigeste.

Men Hvordan skal Tulle blive enige med Mette, og umuligt med Skipper??

Og jeg forstår godt at Pape, tæt på spærregrænsen med Schlüters gamle parti, gerne vil udskyde
et valg. Hvor har konservative ledere dummet sig på det sidste, nu med dette lavpunkt.

Det kan også blive enden for Samuelsen og hans lille hjælper???

De der vinder ved et snart kommende valg vil være alternativerne, som vi så det i Pommern.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-09-16 13:04

Citat
Det kan også blive enden for Samuelsen og hans lille hjælper???

Hvis du mener Joachim B er han altså ikke helt dum, han var med i pågældende udsendelse hvor han påpegede at den sociale indsats kostede 49 milliarder, men kontanthjælp kun 17 milliarder.
Det uddybede han så ikke........som sædvanlig afbrudt af Clement........men jeg og sikkert mange andre har konkluderet ud fra den udtalelse at kommunerne og deres jobcentre IKKE er gode til det de har påtaget sig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-16 16:06

Ja LuffeA: Administrationen/kontrollen af kontanthjælpsmodtagere er altså ca. to firefemtedele gange større en udgift end selv kontanthjælpsudbetalingen til borgerne ...som man vel at mærke betaler gennemsnitlig 37% tilbage i statskassen af via skatten på overførselsindkomst. Det bliver dog nok en smule billige at brødføde selve bistandsklienterne (ca. 1 milliard) nu når reformen for alvor implementeres. Jeg gætter dog på at administrationsudgifterne stiger i takt med reduktionen af udbetalingerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-16 16:24

Iøvrigt ville det undre mig en meter hvis ikke der bliver bagt en rævekage som holder blå blok med magten medens S ..igen; bliver rent til grin for sine egne penge:

Lykke har lige drukket kaffe med udlandsmilliardæren, så mon ikke man er blevet om et udspil allá dette scenarie:

LA får sin vilje om topskattelettelse på 5% , men KUN for de som tjener MERE end en million. Den anden (..nu nederste) indkomstgruppe af topskatteydere skal istedet betale en nyindført 'velfærdsskat', som er præcis det samme som den tidligere topskat. Så er der firet og givet lidt til både slappere (DF) og strammere (LA) i blå fløj og socialdemokratiet behøver man slet ikke spørge.

Tulle kan sige: LA fik ikke sit ultimative krav om 5% skattelettelser i topskatten hele vejen op.

Anders (..nu; Simon) kan sige: Vi fik topskattelettelser til alle som betaler topskat.

Kompromiet er i hus ...og resten af Danmark er ...endnu en gang, blevet taget ved næsen!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-16 16:43

Efter det Tulle sagde på partimødet, tror jeg ikke på dette kompromis?
Mon ikke vi snart får et valg??

Og så må vi jo se, hvordan vi beholder vore aller dygtigste???
De der kan sætte noget i gang og øge Danmarks indtjening...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-16 17:58

svendgiversen -> "Vore aller dygtigste" har åbenbart ingen gang på denne jord, hvis det står til rekrutteringsiveren i det offentlige ..og dermed til embedsværket og politikerne:

Citat
Min 18-årige nevø er lige begyndt at læse international business på CBS. Det kræver et snit på 12,2, så man skal være et lyst hoved for at slippe ind på uddannelsen.

De studerende begynder da også knap nok, før samtlige store konsulent- og revisionshuse byder sig til, som når Real Madrid går på jagt efter fremtidens fodboldstjerner. Forleden dukkede alt fra McKinsey til KPMG op på Solbjerg Plads i København for at gøre reklame for sig selv og lokke talenterne til.

»Var der nogen offentlige virksomheder«, spurgte jeg min nevø.

Næ, det mente han bestemt ikke. Han observerede kun private foretagender, der prøvede at gøre sig lækre over for cremen af dansk ungdom. Det er hos dem, alle ambitiøse studerende helst vil arbejde med udsigten til god løn og rejser til udlandet.

Men hvorfor behøver det at være sådan? Hvad ville der være til hinder for, at det skandaleramte Skat tilbød en karriere med at jagte skattesnydere og forsvundne milliarder i Panama og andre skattely? Eller muligheden for at genrejse en milliardvirksomhed med 6.200 ansatte, som er hele velfærdssamfundets motor?

Kilde: http://politiken.dk/debat/signatur/ECE3386184/skats-fallit-er-ren-ebberoed-bank/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-09-16 18:17

Ja, hver sin avis, alt efter opfattelse og bopæl.

Jeg ser i min, at Lars har hele to pistoler for panden, en i hver tinding,
hvem trykker først af og hvem får skyld for et valg i utide?

Og så har jeg, sådan som Tøse Tulle, der ikke ville tage et ansvar, nu fører sig frem
et nyt forslaG: Pave Tulle.

Ingen tror vel at Mette har erfaring nok til at kunne styre Danmark i disse krise tider,
og selv om Lille Lars ikke er for klog, vi har ikke brug for en ny pave.

Lige nu tænker jeg på et nyt kælenavn til taberne: noget med, ikke lasagne, men
lidt a la samuldsbølspilldz, hvem har bedre forslag??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-16 22:42

Hvem er TULLE???

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 140 point
Dato : 19-09-16 08:19

Skulle vi lige prøve at holde overblikket et øjeblik. Det er så let - og også lidt morsomt - at kaste rundt med påstande og øgenavne, men det bliver let til gold smalltalk. Så lad os prøve at hoppe op i helikopteren og se tingene lidt i et større perspektiv.
svendgiversens spm er, hvorfor DF åbner for et bredere samarbejde, hvori ikke kun DF og V, men også S også indgår. Svaret er på en måde ligetil, og også let nok at læse sig til i Thulesen Dahls tale på sit partis årsmøde og i de interviews, han så flittigt giver i disse dage. Nemlig, at de borgerlige partier er så stærkt splittede, at der reelt ikke kan føres langsigtet politik. Og det ser vi jo er korrekt, for Løkke Rasmussen må hoppe fra tue til tue med små løsninger, en ad gangen, og hele tiden i skyggen af partier, der hver i sær forsøger at positionere sig. Dansk politik har forandret sig efter Fogh Rasmussen, det er jeg enig med molokyle i, og det er sket på en snigende måde, hvor det ene parti efter det andet tænker kassetænkning i stedet for velfærd, tænker egen promovering i stedet for politiske resultater. Det er en debat for sig selv, som må føres en anden gang. Men det korte af det lange er, at 9 partier + et par stykker på vej ind, råber i hver sit verdenshjørne og har skabt et samarbejdsklima, der er dårligere, end vi længe har set det.
Thulesen Dahls analyse tager udgangspunkt i denne utilfredsstillende situation, og hans bud på en løsning er i grunden nærliggende, nemlig at de tre store partier, der tilsammen råder over et meget stort flertal i Folketinget og vel efter et folketingsvalg formentlig stadig vil ligge på omkring 110 mandater, sammen tager et ansvar for at regere landet i en fireårig periode. Det ville give ro til at gennemføre også upopulære, men langsigtede, løsninger og større justeringer indenfor områder som f. eks. udlændinge- og asylpolitik, ejendomsbeskatning m., v.
Asyl- og integratonspoli8tikken koster Danmark rystende dyrt. For snart 10 år siden blev den årlige udgift beregnet til omkring 34 milliarder kroner årligt, når man indregnede alle udgifter (altså også fængselsvæsen, sygehuse, skoler etc.) Beløbet er i dag formentlig oppe på 50 mia eller mer, og det er klart, at vi her finder hovedårsagen til, at velfærdssamfundet, som vi har kendt det, er massivt truet. Tilsvarende: Når unge og ældre, studerende, hjemløse, middelklassefamilier og andre ikke kan finde en bolig i byerne, som de har råd til, er der naturligvis en krystalklar sammenhæng med, at der hvert år skal skaffes boliger til mellem 10.000 og 20.000 udenlandske husstande i de samme boligområder, endda personer, der helt eller delvis får finansieret deres huslejeudgifter af staten. Prøv at gå en tur i København og se, hvem der bor i vores hovedstad; hvis det er fem år siden, I sidst har været der, vil i opleve en voldsom forandring i personsammensætningen. Det koster på mange måder dyrt at skaffe disse titusinder af boliger til de fremmede.
Hvorfor har Thulesen Dahl først foreslået et VS+DF samarbejde nu? Fordi det først er nu - under Mette Frederiksen - at S er begyndt at indtage en realistisk holdning, både til DF og til asylpolitikken. Det er jo i den grad gået ud over S's vælgere, at i årevis S var døve og blinde overfor DF's advarsler om udlændingepolitikken. ,Det har kostet, at velfærdsstaten er begyndt at krakelere, og det er i yderste øjeblik, hvis der skal handles.
Derfor skal vi se DF's udspil som et forsøg på at råde alle gode kræfter op i, hvad man kunne kalde et redningsforsøg for Danmark. Lad så være, at nogle af os har fordomme overfor det ene eller andet parti eller bestemte politikere, men kan vi komme med bedre forslag en Thulesen Dahls?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-09-16 09:20

Tak for svaret Oldboston.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-09-16 09:57

Jeg har en anden tese og tilgang til spørgsmålet end Oldboston, som jeg også giver udtryk for på Politikens debatsider:

Citat
Henrik Mortensen 40 min. siden

Det sørgelige er, at medens politikerne og alle velstillede borgere har travlt med at rage til sig af fælleskassen, så rettes debatten, blikket, kikkerten og kritikken mod de svageste befolkningsgrupper efter devicen:

"Vi må gøre op med overførsels- og kontanthjælpsmodtagernes krævementalitet"

Det er proportionsforvrængning så det vil noget.

Kilde: http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE3387359/vi-lever-i-griskhedens-aarti/

Årsagen til Tulles forsøg på en anden politisk konstellation end den nuværende er et tiltag som skal sikre at blå blok ikke mister magten ved et valg og at der opretholde status quo i forhold til at ændre ved den førte omfordelingspolitik.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-09-16 20:08

Ikke mange ser dette Molo, og jeg var lige ved at give dig points for dit fine indlæg fra Politiken,
men du må da indrømme at Oldboston s indlæg er langt det bedste.

Selv om vi nok ikke er helt enige med ham, om Tulles nu store rolle i dansk politik.

Hvis du stiller et et supplerende spørgsmål, skal jeg nok støtte dig,
og også prøve at jorde det andet pistolskydende parti, der nu reelt vælter regeringen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-09-16 10:37

I dag var det et debatoplæg i Politikken som omhandle LA's forhandlingsstratigi ift. 2025 planen.

Jeg kunne (igen) ikke holde fingre fra tasterne i den forbindelse:

Citat
Henrik Mortensen 33 min. siden

En af de personer jeg mindes tydeligt og som altid fremlage store planer var: Egon Olsen fra Olsenbanden. Som de fleste vil kunne huske gik det galt HVER gang planerne skulle føres ud i livet. Så var det sådan set ligegyldigt hvor genialt gennemført planerne blev eksekveret. Der optrådte altid uforudsete hændelser som spændte ben for udførslen. Resultat: FIASKO. Sådan er det sådan set også gået med alle andre tidligere tiders politisk langsigtede fremtidsplaner. Det er ingen store forventninger fra min side om, at det vil gå anderledes denne gang!

Kide : http://politiken.dk/debat/profiler/dan-joergensen/ECE3391276/loekke-river-ned-uden-en-plantegning/

I min optik har Tulle nu heller ikke så mange skud i bøssen. I hans seksløber er der kun to skud i revolveren: Flygtningestramninger og grænsekontrol. Så man firer og skruer man på alle andre kontakter kun for at få disse ligegyldige bagateller gennemført.

Besynderlig uambitiøs værdipolitik og stikken halen mellem benene.

</MOLOKYLE>