/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opladning
Fra : kivi
Vist : 299 gange
50 point
Dato : 14-09-16 17:20

jeg har lige købt mig en ny mobil og der fik jeg i vide jeg ikke måtte sætte den til at lade om natten man skulle sjat lade den istedet for , er der nogen her som har fået samme besked , den er købt i elgiganten så???

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 14-09-16 17:38

»Det er bedre at undgå at aflade et lithium-ion-batteri fuldstændigt, for det forkorter batteriets levetid. Det er heller ikke en god ide at oplade batteriet fuldstændigt – det bedste er at holde batteriet omkring 30-80 procent opladet. Så forlænger man batteriets levetid.
Dette er lånt fra Videnskab.DK

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 15-09-16 09:04

Elgigangen blander tingene sammen, der har været ladere som er brudt i brand (Apple) og det er ikke sundt når folk ligger og bobler.
De nyeste telefoner bliver lynopladt på 1-2 timer, det kan man godt indpasse i ræset omkring aftensmad hvor mange også tager et bad, bortset fra at mange panikker ud hvis de ikke har dimsen i hånden hele tiden.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 15-09-16 09:04

Gammelt råd mener jeg stadig holder:

Ja: Undgå så vidt mulig at aflade batteri til under f.eks. 30%
og undgå at lade op på allerede fuldt opladt batteri, hvis ikke software automatisk undgår over-opladning.

Derudover er det mest vigtige for holdbarheden, at man - så vidt mulig - holde et ensartet forbrugsmønster og opladningsmønster.

Det enkleste er blot, at holde mobil telefon fuldt opladet.

Software fejl har desværre medført fuldt afladet batteri, efter hver gang kan jeg måle en kraftig reduktion af akkumulatorens kapacitet.

Efter ca. 20 total afladninger af min akkumulator - og 3 års brug - er kapacitet reduceret til 20% af kapacitet fra nyt.

Mit gæt er baseret på, at - da enhed var ny - kunne jeg med WiFi, MMS, ringe og stadig fylde Ram kort med billeder/video - ca. 10 timers video - helt og på en enkelt opladning.

I dag kan jeg kun optage 2 timers video, på opladning, og har derfor anskaffet mig ekstern akkumulator boks (billig) - der oplades, når jeg kører i bil .

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 15-09-16 16:16

Tak for svaret LuffeA.