/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Placering opdateres ikke korrekt
Fra : Brassovitski
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 14-09-16 13:09

Når jeg åbner Enhedsadministration til min Google konto får jeg denne besked:
Placeringen er ikke tilgængelig
Sidst online 8. september 2016

Jeg har tjekket indstillingerne i henhold til denne vejledning: https://support.google.com/accounts/answer/3265955?hl=da

Men placeringen opdateres ikke, nogen der har en ide til hvad der går galt?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-09-16 13:38

Enhedsadministrator skriver "Sidst synkroniseret: I dag kl. 12.07 (For 1 time siden)", hvorfor er placeringen så ikke opdateret?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-09-16 15:29

Hvad med at sende et spørgeskema til Google som de selv foreslår?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-16 15:41

Prøv at genstart din tlf

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-16 17:11

Der er tre måder telefonens placering kan findes på . Man måler signalstyrken fra de nærmeste sendemaster, og bestemmer så derved den relative afstand til dem . Det kan give en nogenlunde placering afhængig af terrænet og afstannden mellem masterne.
Ude på bøhlandet hvor man -måske- kun rækker til en mast, duer metoden ikke.
Man måler hvor mange og men hvilken signatur WIFI signaler der er ved telefonen. Smarte programmer kan slå telefonens wifi til selv om man tror den er afbrudt. I byerne kan resultaten være forbavsnde præcis.

Men den nøjagtige betjener sig af telefonens indbyggede GPS. Det duer ikke hvis telefonen er i en betonbygning, og måske ikke engang i en murmestervilla. Det ernok der dit problem er.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-09-16 22:07

Tak for svaret transor. Du har nok ret, for her da jeg kom hjem og tjekkede, fandt enheds administratoren telefonen inden for 10 sek.