/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Para Guld
Fra : svendgiversen
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 10-09-16 21:30

Fint nok at handicappede også får muligheden for at komme til Ol,
mange af dem har sikkert trænet endnu mere end ikke handicappede.
men, hvor går grænsen for handicap?

Jeg så lige nogle løbe under 11 sekunder på 100 meter,
med enten et eller to kunstige fjederben, ikke langt fra verdensrekorden.

Når en eller anden af dem med kunstige lemmer overhaler verdensrekorden for raske,
ret sandsynlift i både højde og længde spring, så bliver det vel forbudt.

Giv dem dog en fin medalje, men lad være med at kalde det OL Guld.
i et forum hvor, ikke den bedste, men den mindst handikappede vinder.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-09-16 21:53

Citat
Når en eller anden af dem med kunstige lemmer overhaler verdensrekorden for raske,
ret sandsynlift i både højde og længde spring
Jeg tror næppe det vil ske - altså, at de overhaler de raske Fordi, så er det jo omvendt - altså, de raske er handicappede...osv....
Det tror du heller ikke selv på, vel Svend..?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 10-09-16 22:20

Citat
kunstige fjederben,

Du er inde på noget? der burde tænkes videre med, fjederben siger sig selv de giver et ORDENLIGT spark frem af/ op, så der er vel egentligt SNYD/doping at bruge den slags = tilbage til TRÆBEN.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-09-16 22:22
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-09-16 22:23

Giv dem dog en fin medalje, men lad være med at kalde det OL Guld.
i et forum hvor, ikke den bedste, men den mindst handikappede vinder.

Det lyder i mine ører noget overbærende og nedladende ligesom Team Danmark, der kun giver halv bonus til halve mennesker.

http://www.teamdanmark.dk/Presse/Nyhedsarkiv/2016/Maj/26-05-OL-bonus-fastsat.aspx?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=Team+Danmark&utm_content=update+”Eliteidræt+er+med+til+at+samle+Danmark+på+tværs+a

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-09-16 22:51

Jeg synes også, det er en underlig form for (manglende) konkurrence.
Jeg så en "Thalidomid barn", manglende hænder, spille bordtennis med een der støttede sig til en stok, men havde hænder. Hvem er mest handicappet, af de to???

Jeg synes det må være en oplevelse for dem, at være sammen med "ligesindede". Og under dem det godt, men at kalde det for OL, er ude i hampen.

Kald det i stedet for et festligt sammenkomst, for handicappede mennesker.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-09-16 23:03

Citat
Kald det i stedet for et festligt sammenkomst, for handicappede mennesker.

Selv ser jeg det ikke = syntes det er at op/ned `gradere´ mennesker til noget de ikke skal/ burde være.
Som at se filmen 4 Of July hvor der virkeligt skal ´elskes´ og gearstangen ikke virker.
https://www.youtube.com/watch?v=HhZ3H18ynTA

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-16 10:28

Tak for svaret mig-selv.