/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Transsibiriske/mongolske jernbane
Fra : Bille1948
Vist : 401 gange
300 point
Dato : 10-09-16 12:36

Er der nogen, der har været på denne tur, og som kan anbefale den? Eller er det spild af tid og penge?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-09-16 12:58

Desværre, det tillader økonomien ikke, men turen har altid stået højt på vore ønskeliste.

https://www.youtube.com/watch?v=kqFMGEuMP1o

God weekend

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-16 14:12

Kan forestille mig at man kører i timevis i den endeløse tajga hvor man ikke kan se forskel på skov og træer.
Men i det rigtige selskab er der sikkert gode oplevelser i en helt anden kultur, også kulinarisk.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-09-16 19:14

Der findes en hel del på skrift om turen, du kan hente det på biblioteket.

Jeg var på et tidspunkt meget hug på den tur, men nu har jeg skrottet det, pga. Der er meget kort tid på de enkelte stationer til at se sig om, det sted der var bedst tid var ved Teiga søen, som er næsten tørlagt. Som jeg lige her husker navnene. ( hæng mig ikke lige op på søens navn ) ellers var tiden ude af toget begrænset.

Toget deler sig på et tisdpunkt i 3 veje, en til Peking - en til afgang til Japan. Og så kan jeg ikke huske den sidste.

Men læs de forskellige rejseselskaberne beskrivelse, her kan også ligge små variationer. Men sæt jer godt ind i hvad turen byder på, jeg fik lidt fornemmelse, at det er blevet lidt af en legende som måske har overlevet sig selv.

Jeg kan tage meget fejl, men undersøg det nøje, også om der er andre muligheder som på et andet plan kan være interessante. Få endelig en god ferie.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-16 19:30

Citat
( hæng mig ikke lige op på søens navn )

Bajkal, men der er vel andre steder som også er ødelagt af kommunisternes hærgen gennem 70 år

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-09-16 20:09

Sikkert en fin tur, som jeg dog ikke tør tage på,
det skyldes primært toilet forholdende i toget.

En af mine venner var på denne tur for år tilbage,
alle i det pågældende tog fik tyndskid og der var kun to toiletter.

Tag i hvert fald et par ekstra toilet ruller med...

Og som alternativ, en sø rejse,
her kan vi anbefale en tur fra Hirtshals, via Færøerne til Island,
masser af toiletter, fin service og duti frie indkøb.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-09-16 21:21

=> LuffaA: den tredje destination er Vladivostok. Man kan jo stå af undervejs og tage en eller to overnatninger og så køre videre.

=> svendgiversen: Vi havde tænkt os at vælge 1. klasse, der er nemlig eget bad og toilet, så vi undgår det, du skriver. Kigger nu også på dit forslag om Nordatlanten. Det ser også vældig interessant ud, men taxfree priserne er nu ikke ret lave. De svarer til grænsekioskerne på en god dag. Men naturen fejler jo ikke noget. Nogen anbefaling om det skal være Færøerne eller Island først?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-09-16 21:40

Min kollega rejste også på første klasse, men også der var toilettet optaget,
og det hjalp ikke, at han som nordmand, havde lært sig russisk.

Angående turen til Island kommer man til Færøerne både før og efter,
hvor der er ture både ud og hjem.

Selv efter to udsøgte ture i det nordlige Island, foretrækker vi Færøerne...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-09-16 00:23

Citat
Man kan jo stå af undervejs og tage en eller to overnatninger og så køre videre.

Klart, man får smadret kroppen bare af at rokke i et tog.
Jeg kender et ældre par der tog sejlturen over flere dage på en af de russiske floder

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-16 11:17

Ja, at sejle er et godt alternativ, men flodbredder har det med at ligne hinanden, også i Rusland.

Min bror har prøvet en sådan tur, og også en af mine venner, der blev syg og måtte indlægges.
Ikke nogen god oplevelse, derfor fortrækker vi sejlads i Vesten.

Vi skal iøvrigt snart på sejltur fra Kiel til Oslo, også et godt alternativ, især for os syd danskere...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-09-16 13:23

=> Svendgiversen: Var det med eller uden bil, du/I gjorde turen?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-16 14:28

Uden bil til både Fæ-ørne og Island, der er busture begge steder.

Nu også snart til Oslo uden bil, og selvfølgelig er flod sejlads erne uden bil.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 12-09-16 14:37

Vi var med på to fine busture på Island, men man kan også leje en bil:

http://www.smyrilline.dk/rejsemaal/island/island-pakkerejser-koer-selv-ferie/explorer-highland

På Fæ øerne havde jeg en gammel studiekammerat, der viste os rundt,
men også der var der busture både ud og hjem.

Langt at foretrække frem for den Transibiriske...

Godkendelse af svar
Fra : Bille1948

Dato : 12-09-16 16:40

Tak for svaret svendgiversen.

Det bliver de nordatlantiske øer med Smyril line.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-16 17:09

God tur