/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Stikkontakt på front af komfur
Fra : bigfool
Vist : 555 gange
300 point
Dato : 07-09-16 16:55

I årtier har i hvert fald Voss produceret komfurer (nok kun glaskeramiske), hvor man har kunne vælge en eller flere modeller der bl.a. havde en 230v stikkontakt monteret i venstre eller højre front, hvilket kan være praktisk når man står og laver mad og lige har brug for et ekstra strømudtag.

På Voss' hjemmeside, (http://www.voss.dk/Products/Komfurer/Glaskeramisk/), har de stadig 4 modeller med denne funktion, men laver åbenbart ikke dette på deres induktionskomfurer.

Er der en af jer der har kendskab til om der skulle være andre komfur-producenter, der også har komfurer med en 230v stikkontakt i fronten?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 150 point
Dato : 09-09-16 13:52

Nej, min kone siger at det nu kun er på ældre komfurer man har dette el stik.

Vort nye induktions kogeplade har heller ikke dette udtag, men er jo selv tilsluttet el stik,
iøvrigt sammen med opvaskemaskinen, hvilket har givet problemer.

Men i et moderne køkken er der jo el stik nok.

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 29-09-16 16:16

Tak for svaret svendgiversen, om end jeg ikke fandt dét, jeg ledte efter. Har nu købt et induktionskomfur uden el-stik, men skal så passe på, hvad jeg bruger af f. eks. kaffemaskine, microovn, el-kedel, brødrister og lign. ting samtidigt, da alle stikkontakter i køkkenet kører på samme el-gruppe...