/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
utøj
Fra : nørd
Vist : 298 gange
100 point
Dato : 06-09-16 13:50

hej.
har på andet år måtte smide alle mine blomster på altanen ud,sidste år var det spindemider,i år var det mel-lus,jeg har vasket alt ned,hvad kan jeg ellers gøre?(er der nogle blomster der ikke er modtagelige for diverse sygdomme)og som er vinterhårdfør?jeg er ikke til kunstige blomster.
vh nørd

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-09-16 14:53

De mest hårdføre vi har her ved Flensborg Fjor er Morgenfruer,
de breder sig overalt og du må hente lige så mange frø du ønsker på Fjordvej 25...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-09-16 21:18

Citat
(er der nogle blomster der ikke er modtagelige for diverse sygdomme)

Hos mig ender det med spindemider hvis jeg har en efeu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-16 12:00

Plant nogle fløjlsblomster mellem dine planter, de holder meget af utøjet væk, fløjlsblomster overvintrer ikke så du skal plante nye hvert forår

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-09-16 12:39

Persille skulle holde bladlus væk, jeg ved ikke, om de også holder andet utøj væk.

Og tomatplanter får fluerne til at holde sig væk, om de har samme effekt på andet utøj ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-09-16 20:11

Ja, der findes mange gode råd om planter der holder utøj væk fra dine blomster.
Et af de mindre kendte er nok Eukalyptus blade, som alle insekter afskyr og flygter fra.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-09-16 20:14
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-16 20:39
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-16 09:54

Så fandt jeg hele 9 ikke giftige bekæmpelsesmidler:

https://groenforskel.dk/slip-skadedyr-helt-uden-brug-giftige-sproejtemidler/

Godkendelse af svar
Fra : nørd

Dato : 10-09-16 07:50

Tak for svaret svendgiversen.