/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Overførsel af penge.
Fra : Keldd
Vist : 520 gange
300 point
Dato : 03-09-16 09:56

Kan man forvente besøg, af skat,told eller hvad ved jeg,hvis man
modtager penge fra et familiemedlem,til et tandlægebesøg (80.000kr)
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-09-16 09:57

Nej, Google arveforskud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-16 11:01

Lige nu er det vist omkring 70.000 til børn og børnebørn pr. år uden problemer.

Ellers Lån dem ud - og så kan du forære det "årlige afdrag" som gave.

Det er uden at vide det helt bestemt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-09-16 13:55

Hov hov Eyvind,det er sgu mig der skal have dem,
ellers går det fint,og det gør det også med dig håber jeg.
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 300 point
Dato : 03-09-16 14:16

Hej Keldd, hyggeligt at "se" dig igen på kandu

Du kan jo eventuelt søge råd hos advokatvagterne

http://www.advokatvagterne.dk/find-din-advokatvagt

Håber at det går dig godt, "med undtagelse af tænderne" Bor du stadig i det sydsjællandske?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-09-16 14:30

Ans: Tak for din respons.Ja jeg er stadig i Sydsjælland.
Det går fint,og også med dig håber jeg.Jeg kigger på Advokatvagten.
Hyg dig Hilsen Keldd.................

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-16 15:27

Hvis du er helt eller delvis på offentlig forsørgelse skal du ikke udfordre systemet.

I pengestrømme i den størrelsesorden har bankerne pligt til at stille nærgående spørgsmål da det drejer sig om hvidvask, skatteundragelse, sort arbejde og terrorstøtte, desuden skal regninger af den størrelse betales elektronisk helt ned til 10.000, man taler endda om at sænke grænsen yderligere.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-09-16 08:14

LuffeA
Næh næh Luffe,jeg har aldrig fået en klink fra det offentlige-men mener du at man ikke kan betale en elektronisk regning på over 10.000kr ??
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-09-16 11:06

Det er over 10.000 den skal være elektronisk, det gælder ihvertfald for håndværkere, tandlæger laver nok ikke sort arbejde.............. de har ikke behovet med de priser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-16 11:24

Med det høje beløb - har du tænkt på Sverige, som måske ikke er så dyrt. (Husk pas)

Uden at vide det, så kan det måske betales uden for meget bøvl.

Og jo tak det går da meget godt her.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-09-16 12:34

Luffe
Jeg forstår hvad du skriver,godt nok-Mange tak
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-09-16 12:38

Eyvind
Jeg har kigget på Ungarn,og Sverrige har jeg følere til.
Men jeg bliver nok i Danmark.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-16 22:39

Du kan læse om pengegaver (uden indblanding af skat mm ) 2015 satser

http://www.minadvokat.dk/gave/

Du kan også via din tandlæge søge hjælp til så stor en tandlægeregning, når det er en gangsforseelse, tandlægen afgør, om det er en nødvendig behandling, eller kosmetisk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-09-16 23:45

Citat
Jeg har kigget på Ungarn,og Sverrige har jeg følere til.

Jeg fik lavet en protese til overkæften i Sverige som også indebar opgravning af resterne, det krævede så flere besøg, men jeg boede i Nordsjælland så med transport var det billigere end i Danmark.
Jeg mener at have læst at proteser bliver fremstillet i udlandet, den endelige tilpasning sker så klart på en dansk klinik.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-09-16 09:17

Luffe
Jeg har knækket en ældre guldtand i undermunden,og den skal graves op.
samtidig er der lidt vrøvi i den anden side,Så 4 implantater, en bro, og vel sagtens
et afdrag på tandlægens RollsRoyce,nå ja,jeg er selv blikkenslager, ting er
dyrt ind imellem.
Jeg bliver i Danmark,og betaler,så er jeg også nærmest et hospital hvis noget
går galt.
Bare han nu ikke ser det her,så undlader han måske at bedøve mig,
når det begynder at gå vildt til.
Hilsen..........
Keldd...........
.

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 14-09-16 12:25

Tak for svaret ans.
Jeg talte med én, han sagde:" Det bliver der ingen vrøvl med" og nu er de 4 implantater sat i,
lidt ondt gjorde det, han satte alle 4 i på én gang,og gravede de knækkede guldtænder op,
og syede eet eller andet sammen .det tog 1 time.sytråden skal væk om 10 dage,tænderne og
2 broer kommer først i, eller på om 3 måneder,hvad det så hedder.
Lad os se hvad det ender med.
.............Hilsen .....
........Keld......