/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Overførsel af penge.
Fra : Keldd
Vist : 480 gange
300 point
Dato : 03-09-16 09:47

Hvis mine tænder trænger til en operation til 80.000kr.
kan et familiemedlem så overføre pengene til mig, uden
nævenyttige instutitioner(skat,mm) begynder at blande sig??
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-09-16 09:50

Du kan få et såkaldt arveforskud, men der er nogle begrænsninger i beløbsstørrelsen.

Google arveforskud

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-09-16 10:04

Hej Keldd længe siden. håber du har det godt.

Jeg ved ikke hvad reglerne er, men kunne dit familiemedlem betale regningen direkte hos tandlægen - så er der jo ingen overførsel til dig.......

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-09-16 10:08

Det vil stadig falde ind under reglerne for arveforskud

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-09-16 10:09

Hej Bent
God ide Bent,jeg bliver altid nervøs,når det handler om beløb
over 50kr.
Ja,jeg har det fint,og dig med ikke? Hilsen Keldd...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-09-16 10:12

Bille
Jeg kigger på sagen....tak for dit indlæg
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-16 15:32

Ligegyldig hvordan du gør ,så er det en skattepligtig gave.
noget andet er om væsenet opdager det.
Men du kan låne pengene med 1% rente om året. Og begynde tilbage betaling om mange år.
den er holdbar.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-09-16 15:48

=> Transor: man kan give arveforskud på op til kr. 65.000,- pr. år pr. barn, lidt mindre til svigerbørn, børnebørn.

Så får man smilet mens man lever, og ikke efter man er lagt i graven.

Google: arveforskud.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-09-16 17:28

Arveforskud, så vil jeg da håbe for Keldd, at hans forældre stadig lever og har de penge.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-09-16 20:15
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-09-16 08:20

Transor
OK,fandens til system vi lever i.
Hilsen Keldd....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-09-16 08:25

Ans:
Det er lige det,mine forældre har meldt sig ud for længe siden.
På den anden side ville de ikke tro på der eksisterede så store beløb.
Hilsen Keldd......

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-09-16 08:41

Ans- McBobo og I andre som har været så flinke at kommentere mit spørgsmål.
Ans foreslog jeg kunne kontakte advokatvagten,og på torsdag er den i mit område,
så det gør jeg.hæng fast her, så skriver jeg hvad historien ender med.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-16 14:57

Held og lykke med de nye bisser, jeg håber, at du juleaften kan tygge en flæskesvær

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-09-16 21:04

Ja ja Ans,jeg vil så optræde til sommer med at lukke øl op med tænderne.
Kandu opfører sig mærkeligt,jeg mangler et indlæg,og igår kunne jeg ikke komme igennem.
Hilsen Keld....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-09-16 21:18

Jeg er ikke sikker på, at jeg har "hørt" hvad konklusionen blev?

Nogen, der kan forklare det?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-09-16 08:40

Bille
Som jeg skrev før mangler jeg et indlæg.Advokaten sagde der ikke blev noget vrøvl,
så det har jeg taget til efterretning.
Jeg har været til første behandling,puh ha,og når trådene fra operationen er kommet ud,
skal der gå 3 måneder,inden der forsættes.4 implantater sidder der,så mangler der 4 tænder,
2 broer,og sikkert lidt andet.
Hilsen Keldd

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 300 point
Dato : 17-09-16 19:48

Som Keldd skriver

Citat
Kandu opfører sig mærkeligt,jeg mangler et indlæg,og igår kunne jeg ikke komme igennem.
Hilsen Keld....

Hvilket sikkert også skyldes, at Keldd fik to enslydende spørgsmål samme dag.

Bille1948, både du og jeg har deltaget i begge spørgsmål, så du må da have læst "konklusionen"

Keldd, jeg ønsker, at du bliver glad for dine nye tænder. Kandu er af og til som en "tandløs" maskine

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 18-09-16 09:46

Tak for svaret ans.
Om 3 måneder, når tænderne er på plads, vil jeg fortælle om de er pengene værd
Der går jo så lang tid inden syningerne og implantaternes fastgørelse er stærk nok til at arbejde videre på, så det kommer til at knibe lidt med at være klar til Juleaften.
Hilsen Keldd.....................