/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
clausj@post8.tele.dk
Fra : lyngballe
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 25-06-03 09:58

En bruger skrev, at man gerne måtte skrive direkte til hans e-mail (i en speciel anledning). En anden kritiserede en tredie bruger for at bruge en "ikke-tilsløret" , "spam-fangende" e-mail-adr. (som jeg ikke kunne finde noget sted i den pågældende meddelelse). Men hvor står da så de e-mail-adr. hvis ikke de står i teksten? Og hvor skriver man sin egen "ikke-scanbare" version af sin e-mail.adr.?
vl j
h
Claus Jørgensen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 10:32

Jeg vil mene, alle e-mail adresser man giver fra sig i offentligt forum er tilgængelige for alle. Hvis man kaster sig for løverne, er det på eget ansvar. Jeg har da selv 2+, e-mail adresser. En udelukkende som SPAM fanger, en midre vigtig og en meget hemmelig. Her er min spamfanger : molo@lite.dk og her er måde at skjule den på:
molo - 'snabel A' - lite.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 10:43

Nå ja; du spørger også hvordan man kan se e-mail adresserne her på kan.du. Hvis man har gjort sin egen e-mail synlig i sin profil, kan den læses ved at klikke på brugerens navn over indlæget. Prøv f.eks at klikke på molokyle ovenfor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 10:54

molokyle.. der står din email ikke, men det gør den sandsynligvis når i min indbakke, næste gang du poster et indlæg. Det gjorde claus`post tele adresse ihvbertfald... tjek din egen indbakke og se om min står der - eller om der bare står "skingur har sendt en kommentar" (eller hvad det nu lige er der står!)
Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 10:56

JEG VRØVLER!!!!!

Claus`stod der kun fordi det var titlen på spørgsmålet!!!

Jeg tror IKKE man kan se adressen nogensteder!!!!

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 25-06-03 11:16

Dejligt, at folk kommer med reaktioner - og endda så hurtigt. Selvom jeg ikke helt forstår Skingur's: " men det gør den sandsynligvis når i min indbakke, næste gang du poster et indlæg"! Men foreløbig tak, begge!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 11:30

skingur -> Ok. så er det kun når jeg selv vælger mit link i 'Fra :'. Det havde jeg ikke lige tænkt over.
lyngballe -> Det er en dårlig ide at bruge en E-mail adresse som spørgsmål overskrift. Da jeg bruger TDC freemail som spam-fanger er det ikke muligt at følge linket som Kan.du sender til min indbakke. Klikker jeg på linket; ja så tror TDC jeg vil skrive en mail og sender mig ind på en 'Skriv email' side. Nu står der heldigvis også hvor mail'en kommer fra, så jeg må lige logge ud af TDC's side og direkte ind her for at kunne svare. Lidt usmart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 11:30

ja, jeg beklager.. det gik vist liiige lidt hurtigt! Jeg ville have skrevet (hvis jeg kunne formulere mig bare sådan nogenlunde forståeligt!) at adressen nok ville stå i den mail, der kommer fra kandu, når der er kommet et nyt indlæg fra en bruger.

Der står:

Kære skingur,

Der er kommet en ny kommentar til et spørgsmål,
du abonnerer på hos kandu.dk

Kommentar til spørgsmålet:
"clausj@post8.tele.dk" i kategorien Kandu.dk.

Du kan læse kommentaren her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/17672

Og så var det at jeg i min hurtighed tænkte "ja ja, se bare, der står en email adresse!" men som jeg skrev før, så vrøvler jeg bare!

Andre gange står der fx
"Pia J" har fremsendt en kommentar til spørgsmålet:
"hundelufter løn??" i "dk.fritid.dyr.hund" nyhedsgruppen.

Du kan læse kommentaren her:
http://www.kandu.dk/dk/news/313374

Med venlig hilsen

service@kandu.dk

, men det er vist kun når der er en kommentar fra usenet.

Håber ikke du er blevet endnu mere forvirret!!!

mvh Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 11:35

Jamen... Jeg vrøvler sku' da også.... Pinligt !

Lidt længere nede i mailen hos TDC står der rigtigt nok : Du kan læse kommentaren her.

Det er jo bare fordi jeg ikke er vandt til at se en E-mail adresse som afsender navn.

...sorry </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 11:39

Dermed endnu en grund til ikke at bruge emailadresser som titel på et spørgsmål.. vi kan ikke finde ud af det så!!!

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 25-06-03 14:13

Det med e-mail-adressen som titel var da også -indrømmet– en senilitetslapsus. Det skal ikke gentage sig. Men lov mig så ikke at sige den til nogen!
Og tak endnu engang!
Lyngballe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-03 11:47

For lige at vende tilbage til dit spørgsmål. Prøv at klikke på: 'Fra: molokyle' nu. Er det godt nok for dig mht. visning af E-mail adresse? Tror du andre brugere kan decifrerer adressen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 01-07-03 07:14

Jatak, MOLOKYLE og Christina Skingur for tip og orientering.
Om en e-mailadressestøvsiger kan dechifrere din adresse ved jeg ikke, men jeg tror godt jeg kunne!
De bedste sommerhilsener til jer begge fra
Clausj snabel post8.tele.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:07

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>