/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Brug af tags = at tagge nogle.
Fra : vedikkealt
Vist : 277 gange
300 point
Dato : 28-08-16 10:23

Hej med jer.

Når jeg på Facebook deltager i samfundsrelaterede diskussioner bruger jeg at tagge dem som jeg synes er relevante for mine opslag.

Det ser sådan ud...... #larsløkke #magtmisbrug #jobcentre #ulighed #fattigdom
#apartheid #JørnNeergaardLarsen #kommune
#blåblok #kommuner #fattig #fattige #jobcentretsofre
#grådighed #kynisme #ondskab #dkpol #liberalalliance
#danmark #regering #folketing #Christiansborg
#venstre #konservative #danskfolkeparti #radikale
#BMO #konservative #cepos #kontanthjælpsloft
#Kerteminde #Odense #Thisted #VibekeManniche
#lægekonsulent

Og her kommer så spørgsmålet

#konservative #Kerteminde #Odense #Thisted #VibekeManniche #lægekonsulent bliver ikke til aktive link når jeg kopierer afsnittet med tags ind...nogle der har en løsning eller god forklaring ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 28-08-16 13:33

vedikkealt -> Det du kalder: " tags" ..er i 'virkeligheden' "blot": henvisninger, link's, interconnected/redirections, sammenkædet/koblet information... osv.

Altså en dynamisk sammenkædning af forespørgelser/søgninger og alm. statististisk udfaldsrum på de relevante fundne resultater (..ud fra visse kriterier) ved en "simpel/avanceret" maskinel søgealgoritme.

Relevansen af efterspørgelser går ikke kun på direkte henvisninger, men også på flest forespørgelser der inden for samme 'emne' .inde4n for et vist tidsrum. Dette kaldes SEO (Search Engine Optimization): https://da.wikipedia.org/wiki/Søgemaskineoptimering

Søgemaskinen finder åbentbart dine ønsker irrellevante udfra dine abonnementer/søgekriterier.

Det er jo ikke human intelligens der sidder bag udvælgesen af dine søgeresultater/abonnementer.

..det er ´simpel' matematik i spændingfeltet mellem statistik og sandsynlighedsregning.

Præcis som ADAM ...Finansministeriets ORAKEL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-16 13:37

Ps. Med 'søgemaskine' mener jeg IKKE Google, BING eller noget..?

..men den søgealgoritme som ligger til grund for dine resultater (visninger) på Facebook.

Den støtter sig i sine visninger til; oplysninger der hentet ind om dig ...IKKE dine faktuelle ønsker!
</BIG BROTHER>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-16 13:47

Pps. Det korte svar finder du her (..sablet fra WIKI linket ovenfor):

Citat
SEO kan deles op i to dele, den første er On-Page SEO, som er den del du optimerer på selve hjemmesiden, mens den anden del er Off-Page SEO, som også kaldes Linkbuilding.

LINKBUILDING !!!

..som 'gemmer sig' bla. i dine Cookies ...men også ANDRE steder

Vil du vide mere om søgealgoritmer og filtrering?

http://www.mitpressjournals.org/doi/abs/10.1162/106365600568202#.V8LO8ClvU7o

Pas på: Det er langhåret læsning
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-16 14:08

En 'case' på; hvad jeg mener:

Hvis du f.eks. skriver en søgning i Google efter: rødspotte

..i meningen: REDSPOTTING: Det at ramme et punkt/mål med f.eks. en rødlys LASER pen.

..så får du resultatet: https://en.wikipedia.org/wiki/Red-spotted_toad

En FRØ? ..eller den røde plet på Jupiter: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Red_Spot

Det var nok ikke liiiige det man var ude efter, men istedet noget i retning af:

https://en.wikipedia.org/wiki/Targeting_pod#Laser_designators

Tjaeh.. det var blot lige et eksempel jeg rystede ud af ærmet. Ikke noget jeg har tænkt dybere over.

Meget interessant emne ..iøvrigt
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-09-16 11:22

Tak for svaret molokyle.

Det er da lige så langhåret læsning som du også beskrev det var

Så TAK for hjælpen

Bedste hilsner fra vedikkealt