/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Niels Jeppesen født 28 janua
Fra : 2601
Vist : 409 gange
500 point
Dato : 27-08-16 17:06

Hvor bliver Niels Jeppesen født 28. januar 1797 i Purup, Østbirk sogn i Voer herred, Skanderborg amt af.

Det sidste jeg har på ham er en folketælling 1801:
Folketælling - 1801.
Skanderborg, Voer, Østbirk, Purup, 20,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jeppe Mikkelsen 38 Gift Hosbonde Bonde og gaardbeboer
Bodil Jakobsdatter 33 Gift Hans kone
Mikkel Jepsen 8 Ugift Deres børn
Peder Jepsen 7 Ugift Deres børn
Niels Jepsen 5 Ugift Deres børn

Jeg har prøvet at søge efter ham som Niels jensen, niels jepsen uden held.

Hans moder dør 18. maj 1806 og hans fader gifter sig igen og får en søn der også heder Niels Jeppesen MEN født 21 maj 1815. Jeg har set om min Niels er død op til 1815 uden at finde ham.

Jeg har fundet ham i Lægsrullen
Århus 1797 E Tillægsrulle,

MEN da jeg ikke er god til det med lægsruller kan jeg ikke finde ham efter 1797.

Nogle der kender ham?

På forhånd tak for hjælpen.

Jeppe Mikkelsen
Niels Løbenr. 173. Opholdssted: Pupur. født 28 JAN 1797
Opslag 198

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-08-16 22:08

1751-1799 Opslag 148 højre side i midten
VH Palle

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 28-08-16 11:05

Til pallebhansen

Først vi jeg sige dig mange tak fordi du ar forsøgt at hjælpe mig.
Dernæst vil jeg sige et stort UNDSKYLD fordi jeg har udtrykt mig så dårligt.

Dåben har jeg:
den 28de Januarii fødte Gaardmanden Jeppe Mikkelsens Hu-
stru, Bodil Jakobsdatter, af Purup en Søn kaldet Niels
som Dominica Reminiscere blev holdt for Daaben af
Johanne Thomasdatter, tienende i Gandahls Huus - Faddere
Niels og Anders Mikkelsen af Østbirk, Niels Andersen
af Purup og Mikkel Smeds Hustrue af Fisvig.
Østbirk side 148 nr. fød.4. Opslag 148, Enesteministerialbog 1751-1799.

Det er hvad der sker efter FT 1801 at jeg ikke kan finde Niels. Jeg har også forsøgt at finde ham som konfirmeret ca. 1811-1814 uden held.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-08-16 18:00

Desværre har jeg ingen adgang her , ved ikke om du har
Niels Jeppesen. Født: 28. jan. 1797, I: Purup, Østbirk Sogn, Skanderborg Amt. Død ...

https://www.myheritage.com/FP/genealogy-search-ppc.php?lang=DA&type&action=person&siteId=251501311&indId=1500962&origin=profile

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 28-08-16 19:01
Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 28-08-16 21:54

Tak for svaret katekismus.

Nej jeg vil sige mange tak for din store hjælp som har hjulpet mig meget.

Med venlig hilsen.