/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
com surrogate?
Fra : shakky
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 26-08-16 17:16

Hej kanduer

jeg har et problem,det er hvad er COM currogate,når jeg forsøger at åbne windows billede fremviser,så kommer pc med denne fejlmelding(com surrogate er holdt op med at fungere),det er en bærebar HP som jeg opgraderede fra win 8,1 til win 10 og så har jeg efter problemer gået tilbage
til fabriksindstillinger,altså win 8.1,jeg har også problemer med win defender,den kan derefter ikke
fuldscanne,håber på lidt hjælp.ps.den blev opgraderet til win 10 i fasen af starten hvor man nu
kunne hente win 10 gratis,som jeg var glad for.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-16 18:16

hvis du stadig har denne surrugate

så prøv at hente denne:

http://filehippo.com/download_iobit_malware_fighter/

og lad den scanne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-08-16 20:25

Du har et billede/ fil der er beskadiget.
Åben den mappe du har filen i, og kør musen LANGSOMT ned over alle filer og der dukker samme besked op ved den dårlige fil = slet filen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-08-16 20:28

NB har selv haft fejlen på en disk der var angrebet af Virus, og du kan ikke redde det som er beskadiget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-16 22:37

Citat
hvis du stadig har denne surrugate

så prøv at hente denne:

http://filehippo.com/download_iobit_malware_fighter/

og lad den scanne

Sikkert udmærket, men på min pc/ diske er det altså filer, der giver den melding - mit problem startede med noget man kaldte/ kalder Politi-virus og værre - mine billeder og ISÆR film var stortset ødelagte og jeg mistede over 2 Terrabyte - skrev om det i et indlæg for mange år siden, som jeg ikke kan finde mere.
Film = kan muligvis reddes (ved at konvertere dem), men de vil Pixelere helt vildt og lyden er ude af sync
Billeder kan ?? reddes ved at tage et snapshot som man så kan lege med, men aldrig med godt resultat.
Jeg finder stadig billeder/ film der giver SURRUGATE fejl på mine diske, og det er virkelig mange TB jeg har liggende.
Og ALLE har fejl i nederste del af billedet/ film.

Jeg kan ikke lige finde et eksempel, men jeg har for ikke længe siden haft et MC kamera der gav samme resultat, ved så ikke om spørgsmålet kan findes i kandu´s gemmer, men Eyvind gav da sit ´besyv´ med på det.

Og så lige et NB - hvis du søger mellem dine billeder, så få STOR fremvisning på, så kan du se fejlen på skærmen istedet for at bruge musen - men fejlen kan stadig være tilstede uden man kan se det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-16 22:43

Citat
Og ALLE har fejl i nederste del af billedet/ film.

Altså hvis de vises som store Miniature billeder - men åbne dem med Windows kan man godt opgive