/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fjern aflæst el måler
Fra : mig-selv
Vist : 319 gange
50 point
Dato : 15-08-16 23:07

Svært at finde info om det på ´Min side´ men det er i forbindelse/ efterfølger til dette spørgsmål.
http://kandu.dk/Spg176207.aspx
Bliver den nulstillet? ved hver fjern aflæsning/opgørelse? som foregår en gang om året.
Ellers er de forresten ikke særlige flinke til at oplyse om både det ene eller andet = sørgeligt.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-16 07:18

Nej

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-08-16 10:00

Den, jeg har, bliver ikke nulstillet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-16 13:21

Her har vi kvartalsvis opgørelse, altså ingen store overraskelser en gang om året hvor man skal prøve at tænke langt bagud hvem eller hvad der pludselig æder strøm og hvornår.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-08-16 19:08

Fjernaflæst måler....skide godt system - særligt for dem der har KØB & SALG med indover.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-08-16 11:47

Alle tiders system.
Jeg kan faktisk på "Min forsyning" se mit forbrug på el og vand fra dag til dag, og det er da nemmere end selv rende rundt og aflæse målerne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-08-16 12:15

Citat
Jeg kan faktisk på "Min forsyning" se mit forbrug på el og vand fra dag til dag,

Det kan jeg også, men først fra Juli i år, de har slettet alt gammelt forbrug, og grunden de giver er at der er kommet nye regler på markedet - hvilket jo intet har at gøre med ens forbrug.

Men min måler har en masse tal? aktuel visning siger 34xxx (fra installation?) og så er der en der siger 4xxx (muligt forbrug siden aflæsning) som ikke kan nulstilles, hvilket svarer meget godt til mit forbrug, og så er der trip-tæller og aktuel forbrug.

Men der er vel ikke andet end vente til næste opgørelse for at se om den går på O igen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-08-16 14:49

Citat
de har slettet alt gammelt forbrug, og grunden de giver er at der er kommet nye regler på markedet

Det må være regler der kun gælder for din kommune
Jeg kan se tilbage til og med jan 2016

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-08-16 15:56

Ved ikke rigtig grunden til det, men før omlægningen (som de kalder det) kunne jeg gå 5 år tilbage og se diverse, men dette er hvad jeg kan se nu:
http://peecee.dk/upload/view/461336/full

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 19-08-16 15:42

Tak for svaret Stouenberg.