/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernskrivebord
Fra : ThomasCSR
Vist : 232 gange
100 point
Dato : 14-08-16 10:24

Jeg har i årevis brugt fjernskrivebord til at betjene 2 af mine computere.
Efter at have lagt win 10 på dem, sker det ofte, at den computer, jeg betjener fra fryser, når jeg vil afbryde fjernforbindelsen. Der er så ikke andre muligheder end at hardlukke maskinen.
Er der andre, der er stødt på problemet?
Er der nogen, der har et løsningsforslag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-16 00:50

Citat
Der er så ikke andre muligheder end at hardlukke maskinen.

For ? mange år siden havde jeg et lignende problem, det var dog 2 PC´r der var direkte forbundet til hinanden med et special kabel, og det var simpelt nok = Log af den PC der giver problemer/ styrer den anden og ellers sluk den, og LOG på den første igen.

Har lignende problem nu til dags, nu er det bare Mobilos der brokker sig, via wIfI.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-08-16 01:10

Hmm, ja..
Nu er det spdsn, at det er når jeg vil forlade en maskine, der altid skal være tændt, at problemet opstår. Det er ikke HVER gang, men ofte at det sker.
Jeg har prøvet at lukke fjernforbindelsen ved at klikke på x'et på bjælken i toppen. Jeg har også prøvet at minimere samme sted og derefter lukke fjernbetjeningsvinduet på styrecomputeren. Det kan ske i begge tilfælde.
En anden interessant ting er, at hvis jeg lukker den fjernbetjente PC, har jeg få sekunder til at forlade vinduet. Hvis jeg er for længe om det, sker det samme.
Det får mig til at tro, at betjeningscomputeren ikke kan finde ud af, hvad den skal gøre, hvis forbingelsen forsvinder uventet. Hvornår det er "uventet" kan jeg ikke gennemskue.
Det er i øvrigt noget, der først er begyndt, efter jeg har købt en ny PC med Windows 10 installeret fra starten.
Jeg er ikke meget for at logge ud, da jeg har 3 NAS-drives, der kræver login. Jeg bruger defor samme login på alle enheder.
P. S: Der er ingen problemer, når jeg fjernbetjener fra mobilen.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 28-08-16 20:05

Jeg har i årevis svoret, at jeg ikke ville have noget med HP at gøre, men faldt over en maskine med super data og tænkte, at de nok var blevet bedre.
Nu har jeg surfet lidt, og hvis man søger på "Win 10 freezing", så kommer der stort set kun artikler om HP????????