/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Prisforskel på danske og amerikanske pro~
Fra : SubZero69
Vist : 985 gange
50 point
Dato : 25-06-03 06:36

Er der nogen der kender til store prisforskelle på nogle produkter der nemt kan sendes til USA? Altså hvad koster en DVD f.eks. derovre? Overvejer at starte lidt eksport ved simpelthen at opkøbe billige produkter som kan afsættes til dyrere priser "over there".

//sub

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-03 07:09

Du kan prøve at kigge på: www.radioshack.com . Det er en kæmpekæde af elektronikforretninger Ca. 7000 butikker.
Det giver dig en ide om priser. Jeg tror ikke at der er meget at afsætte "over there", tænk lige på den billige dollar, i øjeblikket. Husk også deres el-forsyning er 115 VAC 60 Hz. Produkterne skal være godkendt i USA, feks. UL.
Mit bedste bud på noget der kan sælges, ville være B&O produkter. Disse er meget dyrere i USA, end i Danmark.
Problemet er bare at B&O, selv vil sælge, og du kan hurtig komme i problemmer. Der kan også tjenes penge på feks. Mercedes (brugte), det er dog ikke så simpelt som det lyder. Der er forskel på eur. & usa modeller, og de skal indentiske med dem der godkendt i usa. Det betyder at du skal bygge bilerne om, feks. brændstof systemer, bremser osv.
Jeg tror ikke meget på ideen bla. pga dollarkursen, men held og lykke.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 07-08-03 18:31

Tak for svaret viskinge.

Kommentar
Fra : mkpoynton

Dato : 25-11-03 23:02

Hvorfor ikke goere det den anden vej???? Hvis du vidste hvor mange ting der er billigere derovre!!
Istedet for www.radioshack.com - proev www.bestbuy.com. Det er en endnu stoerre kaede/forretning hvor de saelger ALT indenfor electronok/computere/spil mv.
Computere fjernsyn og saa videre er billigere der, men det koster jo meget at sende det herhjem!!
Proev at taenke i andre baner, som fx varemaerker indenfor toej osv.

Kommentar
Fra : mkpoynton

Dato : 25-11-03 23:03

PS - jeg har boet i Florida i et aar og tager jaevnligt tilbge dertil - hvis du har spoergsmaal skal jeg gerne besvare!!

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 26-11-03 23:53

Jeg tænkte egentlig på hvad prisen var på DVD film? Så kan de måske sælges herhjemme?

Kommentar
Fra : itvivl

Dato : 06-03-04 01:11

mht. DVD film i USA saa skal man HUSKE at tage hojde for at vi i Danmark har en anden kode.. Mener det er kode 2 i Dk og 1 i USA, ellers er det omvendt.. Saa det har altsaa en stor betydning, med mindre alle har en kodefri DVD, og det er det jo ikke.. Jeg bor i USA her for tiden og ja DVD film er meget billigere end i DK, men HUSK det med koderne mm. du ved hvem dine kunder bliver, og om de kan bruge hvilken som helst kode.. En DVD koster i USA fra 10-20 dollars. De nyeste koster 20.. Og ja lige for tiden er kursen nede paa 5 saa det er 100 Dkr, men for det meste ligger kursen paa de 6 stykker, saa det er ogsaa noget der skal taenkes over.. Haaber at du kan bruge min hjaelp.. Held og lykke..