/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
er det normalt
Fra : nørd
Vist : 215 gange
100 point
Dato : 09-08-16 13:28

hejsa.
mit barnebarn var på weekend besøg,og hun er i den grad blevet vild med at tegne tissemænd der tisser,hun bliver 7 på torsdag.er det helt normalt?vh nørd

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 09-08-16 14:00

Hej nørd
Lad dog barnebarnet tegne tis sende tisse mænd.
Hvis du syns' det er mindre passende, kan du lade være med at
kommentere det ret meget. Så finder hun nok på også at tegne andet.

Nilsg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 14:17

Man kan så spørge sig selv? hvor hun har det fra.. syntes ikke et barn på 7 år normalt ser den slags ting - i sin daglig dag.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-08-16 23:07

Har du kommenteret det overfor pigen?

Jeg kunne nok ikke lade være. Måske sige med et smil, "du tegner godt nok mange tissemænd".

Jeg ville også undre mig.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-08-16 01:01

Hvorfor undrer det?
Er det forbudt at tegne tissemænd, der tisser?
Jeg ser det som et led i pigens udvikling, nemlig at få et sundt og naturligt forhold til kroppen. Nøgenhed er vel ikke farligt!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-08-16 09:29

Citat
Er det forbudt at tegne tissemænd, der tisser?

Så absolut ikke.

Citat
Hvorfor undrer det?

Når jeg undrer mig, så er det fordi, det er min erfaring, at børn ofte tegner det, der fylder i deres tanker.

Da mine børn var små tegnede de ofte noget, der, i manges øjne, ikke forestillede noget, men når jeg så f.eks. sagde, at det var nogle fine farver der var brugt, og spurgte hvad der var tegnet, så fik jeg forklaringen.

Jeg tror min søn var 3 eller 4 år da han, i børnehaven, lige efter en sommerferie, havde tegnet og farvet nogle store firkanter på et stykke papir, da jeg spurgte hvad han havde tegnet viste det sig, at de forestillede nogle bygninger i Zoo, bl.a. abehuset.

Min datter var 4 eller 5 år, da hun havde lavet en tegning med flere aflange firkanter ved siden af hinanden, og i den ene ende af hver firkant var der en cirkel (lidt groft forklaret). Jeg spurgte hende hvad hun havde tegnet, og svaret var "alle menneskene døde".
Det var kort efter hendes oldemors død.

Vi skal ikke se pædofili alle steder, men vi skal heller ikke lukke øjnene for, at det sker.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 10-08-16 10:19

Hej! Jeg har vet barnebarn (dreng) på 4 år. efter at han er begyndt i børnehave har han hurtigt tillært uartige ting, - sprog og numseting.

Man skulle tro at pædagogerne synes det er en naturlig og sund opførsel.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-08-16 12:42

Citat
Hej! Jeg har vet barnebarn (dreng) på 4 år. efter at han er begyndt i børnehave har han hurtigt tillært uartige ting, - sprog og numseting.

Man skulle tro at pædagogerne synes det er en naturlig og sund opførsel.

Mon ikke det nærmere handler om, at han nu er ude blandt flere andre børn, hvoraf nogle har ældre søskende.
For børnene går der ofte sport i, at konkurrere om hvem der kan de værste gloser.

Og som der er beskåret på personalet i daginstitutionerne, så tror jeg de er nødt til, at prioritere hvad der er vigtigst.

Da mine egne var små (nu 16 og 20) gjorde jeg det klart for dem, at uanset hvordan der blev snakket andre steder, så ville jeg ikke høre det sprog. Og hvis de begyndte på det alligevel, så blev de sendt ind på deres værelse, med besked om, at de kunne komme ud igen når de var færdige med, at bruge de ord jeg ikke ville høre.
Uden publikum var det ikke sjovt ret længe.

Det samme gjorde jeg da min datter havde behov for at fortælle mig, at jeg var dum.
Jeg sagde til hende, at hun godt måtte synes, at jeg var dum, men, at jeg ikke gad at høre på det, og hvis hun havde behov for at sige det, så måtte hun gå ind på sit værelse og gøre det.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-08-16 12:09

Kære trollepige, min kommentar dækker jo Nørds spørgsmål .
Selvfølgelig er det fordi børnenes opførsel er præget at et sådan sprog.