/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB Icon.
Fra : Mosebaek
Vist : 321 gange
300 point
Dato : 08-08-16 18:47

Så må jeg have fat i Kandu igenigen!!

Windows XP.

Da jeg er storforbruger af USB`er, mangler jeg "Skub-ud" iconet på proceslinjen. Den er pludseligt forsvundet.
Har været i Start > indstillinger > proceslinje og start. "Sikker fjernelse af hardware" står til "vis altid".

Meget mystisk. Har aldrig "tabt den" før. Ved godt jeg kan højreklikke direkte på USB`en, og "skub ud", men jeg vil hellere gøre det på proceslinjen.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-08-16 19:50

Hos mig er det en pil, på processlinien. Når jeg holder musen henover står der "vis skjulte ikoner".

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-08-16 21:13

Citat
Hos mig er det en pil, på processlinien. Når jeg holder musen henover står der "vis skjulte ikoner".

Nøjagtig det samme her. Eller rettere sagt, var. Den er simpelthen forsvundet op i det blå luft.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-08-16 21:19

Kan du ikke finde det, så prøv disse 2 lige så nemt/besværligt som, Windows:
http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm

https://quickandeasysoftware.net/software/usb-disk-ejector

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-16 21:51

Du har en pil i venstre kant af ikonerne nede i højre side.
Klik på den og vælg tilpas
Nu kan du klikke og vælge "vis ikon og meddelelser"

Som jeg husker det.
Ellers vil jeg sætte en XP i min maske og kigge efter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 03:14

H-Klik på proceslinien/ egenskaber = tilpas.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 03:15

Citat
Du har en pil i venstre kant af ikonerne nede i højre side.
Klik på den og vælg tilpas

det var det samme

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 09-08-16 10:54

Nu har jeg åbnet min XP

Her er så hvad jeg fandt frem til:

Højreklik på processlinjen og vælg egenskaber.

http://peecee.dk/upload/view/461179/full

Jeg håber du kan bruge det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-16 12:58

Jeg har afprøvet alle mulighederne, som i viser. Ikke for at virke højrøvet, men jeg kendte dem alle i forvejen.

Men af uforklarlige grunde, er den dukket op igen. Og det virker. Har lige påfyldt fire USB`er. Ville gerne prale af, at det var på grund af min egen ihærdige indsats. Men det tror jeg nu ikke er tilfældet.
Men tak til alle, for udvist interesse.....ikke mindst til Eyvind, for udførlig vejledning.

Vi må nok henlægge sagen som uopklaret, men problemet elimineret.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-16 14:23

Det kunne jo være en forbigående "fejl 40"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 15:01

PC har deres eget liv, de forstår bare ikke at det er mennesket der bestemmer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 15:06
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 15:11

Det ville så ikke som det skulle, men denne kan der da grines af:
http://www.dagens.dk/sites/default/files/styles/600-wide/public/download13.jpeg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-16 18:07

Ja, man kan godt sige teksten på dit billede, er modstridende oplysninger.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-16 20:10

mig-selv ....... dårligt link som ikke virker på hoveveje.
http://www.dagens.dk/sites/default/files/styles/600-wide/public/download13.jpeg

I morgen vil jeg prøve linket på motorvejen, hvor der er en hurtigere forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-16 20:15

Tak for svaret Eyvind. Du får æren af at lukke mit spørgsmål, nr. 353.

Vh. M.