/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ukrudts middel
Fra : mig-selv
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 01-08-16 02:06

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-08-16 08:10

Kender ikke de anførte men er glad for http://www.bayergarden.dk/Produkter/k/Keeper-L-mod-ukrudt-200ml

198,- hos jem&fix og det holder i 3-4 måneder

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-08-16 08:31

Jeg har før brugt Roundup,men efter at jeg har været lidt uheldig med at det støvede over på planter,som egentlig ikke skulle fjernes er jeg begyndt at bruge en gasbrænder,det virker ligeså godt,og kan også købes billigt i jemogfix.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-08-16 10:00

Brug hverken Round Up eller Trinol, de ødelægger grundvandet,
brug i stedet for eddike syre, kun med halvt vand.

Efter et par dage kan det visne så brændes af med en ukrudtsbrænder,
som anbefalet ovenfor.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-08-16 13:39

Eddikesyre er afprøvet, og har efter 14 dage kun svedet et par græsstrå, og mine hænder.
Gasbrænder er sikkert udmærket - bare ikke til 600 kvadratmeter.
Har fræset haven men der dukker ukrudt op med det samme

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-08-16 19:06
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-08-16 19:14
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-08-16 22:08

Citat
https://www.middeldatabasen.dk/product.asp?productID=50440
Det er koncentreret gram pr. l

Har set på siden.
Men det forklarer ikke om RoundUp er bedst, for mig at se indeholder midlet det samme som så mange andre og meget billigere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-08-16 22:10

HOVSA - så ikke der var flere data du lå til mig. SKAL lige se nærmere på links

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-08-16 22:11

MEN, ellers var det nok mere personlige oplevelser med de forskellige midler

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-08-16 23:04

Citat
Miljøstyrelsen fraråder også, at du selv begynder at lave blandinger – fx fortynde eddikesyre eller kaustisk soda med vand.
– Det er ikke alene ulovligt, men også forbundet med en stor usikkerhed og i nogle tilfælde en høj risiko at anvende den slags "hjemmeblandede" bekæmpelsesmidler, siger Vibeke Møller fra Miljøstyrelsen.

http://www.idenyt.dk/haven/godning/brug-de-gamle-husrad-mod-ukrudt-med-made/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-08-16 23:34

Alle de omtalte midler er det virksomme stof Glyphosat med forskellig styrke.
Jo stærkere blandingener gram pr liter er, jo bedre virker det!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-16 00:04

Citat
Miljøstyrelsen fraråder også, at du selv begynder at lave blandinger – fx fortynde eddikesyre eller kaustisk soda med vand.

Har også (NÆRLÆST) LÆST de sider, men ´styrrelsen´ har JO HELLER ikke testet SYRE/ andet/ gamle husråd - i følge hvad jeg har læst, da de mener det ikke er nødvendigt at lave TEST af ? syre - mens direkte farlige stoffer gerne må bruges ? i den daglige gang i gaven - og endda i overflod.

Skal nævne at jeg er egentligt lige glad, da det er anden gang i mit liv (snart 20 år med have) jeg vil ofre penge på den slags kemikalier, så hvis jeg sviner et lille stykke jord til, kan være mig lige meget har sikkert tabt mere olie/andet i haven der er værre for grundvand, men betegnes som ? hændeligt uheld.

Citat
Alle de omtalte midler er det virksomme stof Glyphosat med forskellig styrke.

Syntes også jeg så en ´direkte´ linie mellem alt den slags gift, så prøver den billige fra HNyborg og giver det et ? ekstra skud vitaminer.. ukrudtet skal altså væk, inden næste forår.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-08-16 00:41

Hvis det er spray, skal du være opmærksom på, at det er ligesom hamburgryggen, pumpet med vand, så læs indholdsbetegnelsen inden du afgør om det er billigt eller ej

https://www.middeldatabasen.dk/Product.asp?productID=50462

Indhold af aktivstoffer
7 g/l glyphosat

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-16 01:09

Sølle 600 m². Prøv sort plastik. Det varmer dejligt op. Og er faktisk vanvittig effektiv. Alle de kemikalier er faktisk en middelsvær katastrofe!

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 05-08-16 18:51

Jeg hører netop i radioen at f.eks humlebier dør, fordi de tiltrækkes af duft - sværmer om "Aske træ" (jeg husker trætype) - uden at finde blomster (ukrudt) - nektar - og dør af sult, omkring træet !

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-16 22:04

Tak for svaret 3773.
Tror det bliver til ´næste´ sommer, jeg har givet planter med både syre og andet, og det vokser sgu videre med úforstyrret kraft - bortset fra græs, det dør efter en uges tid - både med syre (kommer igen efter 1 uge) og VÆRRE
Ellers får det hele en omgang BETON.