/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
optager
Fra : kivi
Vist : 247 gange
100 point
Dato : 30-07-16 17:01

er der nogen som har erfaring den indbyggede optager i win 10

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-16 17:20

Optage Hvad
billeder optages med kamerafunktionen. det er der masser af erfaring med.
Lyd er ligeså let

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-16 20:58

Citat
indbyggede optager

hvilken optager?
Print skærm virker fint - og det gør lydoptager også

Eller findes der gratis programmer der kan klare det

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-16 21:02

Ønsker du at optage ? film af hvad du laver (eller bare optage hvad din MUS laver), så skal du ofre penge på et købe program, de gratis virker ikke efter hensigten eller fyldt med Watermarks, så man ikke kan se hvad der forgår på klippet.
Optage hvad din mus gør:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=record%20mouse%20clicks%20and%20replay

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-07-16 08:41

jeg skal overspille nogle gamle kassettebånd

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-07-16 10:40

Går ud fra at det er lydbåndskasetter du mener.
Så skal du bruge en kasetteafspiller. Meget gerne batteridreven. Netdreven kan i nogle tilfælde give vrøvl med brum og støj,men kan også virke fint.
Afspilleren skal have en linieudgang, udgang til høretelefon , kan også bruges. Den forbindes så til computerend lyd-linieindgang. Ikke til mikrofonindgang,for så vil det overstyres og forvrænges.

Det er bedst at bruge et lydoptageprogram, som direkte danner mp3 filer, og hvor man kan se om styrken står optimalt. MP3directcut er godt og gratis. Det kan også redigere i optagelserne bagefter.
Det eneste man skal være opmærksom på er at lydkortes indgang er sat til linien, og at mikrofon og andet er koblet fra. Det kan for de fleste lydkort ske via hurtigikonen med den lille højtaler ,som de fleste har nede til højre på skærmen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-07-16 11:06

alt det kender jeg men kan jeg bruge den optager der er på win 10 til at modtage fra kasseten

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-16 23:53

Citat
kan jeg bruge den optager der er på win 10 til at modtage fra kasseten

Sagtens, hvis den bare kan finde dit ? lydkort.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 06-08-16 07:55

Tak for svaret mig-selv.