/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
betænkelig ved indbygget batteri mobil
Fra : ilgp
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 29-07-16 20:18

Hej. Jeg går i overvejelser om at udskifte min LG G4c med en Huawei P9 Lite. Batteriet på min LG kan jeg selv tage ud og skifte når det ikke kan mere. Er lidt betænkelig med Huawei'en da batteriet er indbygget. Den dag det skal skiftes skal den jo til reparation, men da jeg ikke før har haft en mobil med indbygget batteri, vil jeg høre jeres mening om det er noget som jeg skal være betænkelig ved?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-07-16 20:25

Personligt holder jeg mig fra alt hvad der har ´indbygget´ batterier, men her en guide:
https://www.youtube.com/watch?v=f5ESODDsWlE

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 29-07-16 21:52

Der er bare det, at det efterhånden er få telefoner hvor man selv kan skifte batteriet.

Accepteret svar
Fra : ara

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-16 22:28

Har haft en LG G2 med indbygget batteri.

Den kørte som en drøm i 3 år og holdte længe på strømmen. Jeg vil ikke være nervøs for at købe en mobil med indbygget batteri.

Min elskede G2 døde da den faldt ned fra bordet for en måned siden.

Nu er jeg på Huawei p9.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 29-07-16 23:34

Det er også en Huawei P9 jeg har lidt kig på, men Lite modellen. Den får en en meget fin omtale og er god i test, samt ikke så dyr. Jeg må finde ud af hvad forskellen er på dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-16 23:45

Nu ved jeg ikke hvor længe der er mellem du skifter telefon men er du som de fleste så holder batteriet meget længere end du beholder telefonen, min gamle Sony Ericsson z550i er cirka 10 år og kører på det andet batteri, det er en reserve telefon min mest brugte telefon en smartphone bliver skiftet cirka hvert andet år så der bliver batteri levetiden ikke aktuel, det er ikke noget jeg vil bekymre mig om når jeg næste gang køber ny

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-16 02:12
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-07-16 05:40

Min gamle Xperia var efter 5 års brug faldet godt 6 timer i standbyforbrug, men var skrammet og glasset var revnet så den skulle skiftes under alle omstændigheder.
Man kan købe nyt batteri til Huawei og der følger sikkert også en monteringsanvisning med.
Telefonen skal ikke adskilles for at sætte kort i, men der skal bruges mini-sim så der skal du være på forkant med et nyt kort, det lægges ned i en skuffe som trykkes ind...........og her må du altså ikke have 10 tommelfingre.
Men du kan downloade den store manual (under service) fra den dansk sprogede hjemmeside og kigge lidt, den skal alligevel bruges efter købet, der står ikke en skid i den lille som følger med telefonen.
Jeg er glad for min nye P 9, men man skal også ind i en noget nyere Android version.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-07-16 10:32

Vores tidligere Nokia 1020. Aldrig bat problemer. Vores nuv. LG-nexus5x, ingen problemer. Vi har haft to af hver. Tidligere har vi haft Nokia og Motorola, alle med inb. bat. Har aldrig haft problemer med bat/strøm.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-07-16 12:14

Citat
Har aldrig haft problemer med bat/strøm.

Ach, vi skal lige nogle år tilbage.
Jeg købte en Motorola i 1998, den åd strøm grundet dårlig dækning som der var dengang, i baggrunden søger den jo at have forbindelse til en sender og det koster i standby så den holdt ikke et døgn når man talte meget i den.
Den havde så et udvendigt batteri som blev klikket på samt udtræksantenne og det var aktuelt at have et ekstra opladt batteri med.
Det er først det sidste års tid at smartphones er kommet over et par døgn, men strømforbruget er højt til skærm m.m.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-07-16 13:04

http://telepristjek.dk/p9-vs-p9-lite-duel/

En lille test der forklarer forskellen.

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 31-07-16 23:50

Tak for svaret ara. Har besluttet at købe en Huawei P9 Lite. Mvh ilgp