/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af solfilm
Fra : mabou
Vist : 265 gange
100 point
Dato : 26-07-16 18:53

Hej.

Har forsøgt at montere solfilm købt i thansen.

Dette har vist sig at være mere vanskeligt end jeg regnede med.
Jeg har fulgt vejledningen på YouTube, men alligevel bliver der ved med at komme store lange luftbobler i bunden af vinduet.

Et det metoden jeg bruger eller er det denne billige solfilm der er problemer.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-07-16 19:57

Den "nemme" løsning er med en knappenål at prikke et hul i den ene ende af hver bobbel og derefter med en tommelfinger presse filmen på plads fra den anden ende. Så skulle luften gerne sive ud af det prikkede hul.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-16 20:14

Du skal give det hele sæbe vand = rude og tape, så går det som smør.
Problemet? kan være at ruden er buet, og der opstår rynker/bobler, og så skal der prikkes/ skæres i filmen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-16 20:18

Og du har vel renset ruden før montering? ellers er det en ´ommer´ fra TH, tag et billede og vis dem resultatet, eller lad dem prøve? hvis de tør.

Ellers kunne du varme tapen op med en hårtørrer før brug, og ellers bruge samme metode.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-16 20:21

Citat
Jeg har fulgt vejledningen på YouTube,

der skal du bruge noget der kan varme filme op:
https://www.youtube.com/watch?v=axkk8D_p8fc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-16 20:22

Glem sidste indlæg.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-16 20:23
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-07-16 22:33

Citat
Du skal give det hele sæbe vand = rude og tape, så går det som smør.

Giv ruden sæbevand, og brug en vindues-skraber når du sætter filmen på, så du presser boblerne ud.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 27-07-16 00:28

Jeg bruger sæbe og vand, som både sprøjtes på rude og film.

Ruden er naturligvis rengjort grundig inden.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-07-16 09:54

Citat
Jeg bruger sæbe og vand, [B]som både sprøjtes på rude og film[/B].

Jeg kender ikke den film man sætter på bilruder, men den "film" jeg har sat på mit badeværelses-vindue havde papir på bagsiden. Jeg kom godt med sæbevand på ruden, og så startede jeg i det ene hjørne med at sætte folien fast, og trak papiret af i takt med, at folien blev sat fast. Brugte en vindues-skraber til at trykke folien fast og presse bobler ud.

Den metode lærte jeg for mange år siden, af én der satte logo'er på sin firmabil.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-16 19:45

Citat
og så startede jeg i det ene hjørne med at sætte folien fast, og trak papiret af i takt med, at folien blev sat fast.

Jeg præsterede det for 35 år siden tørt-på-tørt, 4 høje smalle kunstplakater med klar plast så de blev rengøringsvenlige........jeg røg som hele Ruhr-området dengang........jeg snoede bagpapiret om en rundstok og rullede plasten af så den satte sig, uden een boble.
Jeg har de indrammede billeder endnu, men tør ikke gentage det da jeg er syg, dog er der i min lille lejlighed et ældre badeværelse med glatte grå glasserede fliser hvor jeg har beklædt 2 rækker fliser hele vejen rundt med marmormønstret film der matcher farven...........skønt.

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 28-07-16 17:06

Tak for svaret mig-selv.