/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Låse skrivebordets indstillinger
Fra : Ammitz
Vist : 328 gange
200 point
Dato : 23-07-16 14:32

Kan man låse skrivebordets indstillinger i Win10?

Når jeg har placeret alle mine skrivebordsikoner i den rækkefølge jeg ønsker, og har opdateret, kan jeg så låse denne indstilling fast, indtil jeg ønsker ændringer heri?

Hos mig sker der nemlig det, - at indstillingen i løbet af kort tid, flytter sig rundt igen, og sætter sig, som de selv har lyst til, i en pærevælling, og de ændrer også størrelse fra den størrelse jeg har valgt, og størrelsen på ikonskriften (den der står under ikonet) ændrer sig også.
Jeg har kun flueben ved: Juster ikoner til gitter og Vis ikoner på skrivebordet.
Hjælp udbedes...
Ammitz

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-07-16 16:15

Prøv at fjerne den med at justere til gitteret. Det hjalp hos mig - Windows 7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-16 19:05
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-07-16 13:24

Molokyle!
Jeg forstår ikke engelske forklaringer. Er nødt til at have det på dansk.
Til og fra gitter er afprøvet, - ændrer ikke ved problemet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-16 16:09

Siden du ikke får lov til at rette, er det måske fordi du ikke er administrator.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-07-16 17:48

Eyvind
Nej, det er jeg...
Det er en opgradeing fra Win7 til Win10.
I Win7 havde jeg ikke disse problemer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-16 20:55

Jeg har i dag leget lidt med naboens win 8 > 10 hvor skrivebords ikonerne pludselig ændrede størrelse

Efter at være her:
højreklik på skrivebord > vis > små ikoner og så mellem bagefter.
Og så neden under > sorter efter > prøv en af dem >
Derefter sætte dem på plads som du vil have.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-16 22:43

Sådan står mine indstillinger (WIN7) = ? mener at du først skal ? ´nulstille/ fjerne alle kryds og boller´ det hele, og en genstart sætte ikoner på plads? muligvis endnu en genstart og så sætter du kryds ved ...
http://peecee.dk/upload/view/460899
Mener endda, der kan være skjulte ting og sager der skal vises?

Ellers hent programmet FENCES - rimelig genialt program - som mange har glemt med tiden:
http://www.stardock.com/products/fences/
De har også et virkeligt godt program der hedder Stardock, hvor du bare kører musen over ? og alt viser sig - bare en side bemærkning - til dårlige nerver/ IKONER:
http://www.stardock.com/products/objectdock/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-16 22:46

Citat
Jeg har i dag leget lidt med naboens win 8

Virker den stadig....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-16 11:25

Naboen virker vist endnu.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-07-16 13:42

Eyvind:
Er startet arbejde igen efter ferien, - så jeg prøver lige dine forslag, når jeg igen har muligheden for at rive lidt tid ud af kalenderen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-16 16:27

Ok

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-07-16 10:50

Har nu prøvet lidt af hvert, - men hver gang jeg tror noget hjælper, - sker det ganske pludseligt, at "noget" igen overtager styringen, og ændrer alle indstillinger igen.
Hvad mon der går ind og ændrer i mine valg?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-08-16 10:54

Har nu igen haft lidt tid til at forsøge forskelligt, - men det virker desværre ikke...
Er der nogen som kan komme med nye forslag...
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-08-16 13:15

Forsøger stadig at finde problemet.
Er kommet frem til, - at det er ved åbning, den laver ballade.
Når den lukkes op, - står alle Ikoner i en pærevælling øverst til venstre.
Når jeg så genstarter og den så åbner, - har den rettet ind, - og ikonerne står som jeg ønsker det.

Men det er da unødigt tidsspild, at dette skulle være nødvendigt, synes jeg.
Ammitz

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-16 14:21

Enhedshåndtering - er driveren ok til skærm og skærmkort
Har du 2 skærme tilsluttet

Viser den ur og dato korrekt nede til højre

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-08-16 16:23

Driveren er OK - opdateret.
Nej ikke 2 skærme tilsluttet, - men 2 PC'er tilsluttet samme skærm.
Ja, - ur og dato er korrekt.
Ammitz

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-16 20:13

ok så prøv med een skærm ad gangen - altså koblet helt fra.................måske vil den ene styre og den anden ikke vil tillade denne styring.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 10-08-16 13:04

Har jo kun en skærm, - som jeg med en omskifter bruger på de 2 PC'er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-16 18:33

Nåe ja - men så har jeg ikke nogen forslag.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-08-16 23:32

Det er en anelse uden for tråden, men...
Du kan droppe omskifteren og i stedet fjernbetjene den ene med Windows indbyggede fjernskrivebord. Så kan man endda kopiere fra den ene og sætte ind på den anden.
Jeg har 3 PCer og de 2 er uden tastatur og skærm. Men det er nok bedst at kunne se skærmbilledet på betjeningscomputeren

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-08-16 12:23

Nej du har ret Thomas. - den løsning dur ikke for mig.