/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Arbejdsgruppe på Win 10
Fra : ThomasCSR
Vist : 473 gange
300 point
Dato : 22-07-16 21:01

Jeg har lige opgraderet 2 af mine PCer til Win 10 og købt en til, der er født med 10'en.
Nu vil jeg gerne lave en arbejdsgruppe, så jeg kan dele dokumenter.
Problemet er, at det eneste sted, jeg kan finde, der har noget med arbejdsgrupper at gøre, får jeg at vide, at der eksisterer en arbejdsgruppe oprettet af PC "A", og bliver spurgt om jeg vil deltage. Jeg kan få adgangskoden fra PC "A".
Sidder jeg ved PC "A" og går arbejdsgruppeadministration, får jeg at vide, at der eksisterer en arbejdsgruppe opretter af PC "A"!!! Vil jeg deltage?
Denne eksisterende arbejdsgruppe er formodentlig en, jeg har lavet for flere år siden... dengang maskinen var en Win 7.
Nu (endelig) til spørgsmålet:
Hvordan sletter jeg den arbejdsgruppe/skifter adgangskode/får noget til at virke?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-16 16:40

Jeg har ikke selv rodet med det....................men prøv at kigge her:

http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=17

Adgangen er den gamle.
Højreklik på startvinduet og vælg system

Nu er det muligt du kan rette.

Ps. Ved inst af win 10 laver den selv en arbejdsgruppe (workgroup)
Og det er den du skal rette.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 300 point
Dato : 25-07-16 08:07

tror mere dette er hvad der spørges efter , da man her kan se eller skift password

https://www.youtube.com/watch?v=Kyv_dZ_zWGo

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-07-16 08:18

Tak for svaret JegErHer.
Det er præcis det. Jeg har på et tidspunkt rodet med brugernavn.
Mit spørgsmål i anden tråd fra samme dato såm denne, kan så også forklares.
Jeg havde ændret brugernavn og derefter ændret det tilbage. Så havde jeg pludselig TO konti med samme navn, og den oprindelige (hvor alt arbejde og programmer lå) kunne slettes, men ikke den nye, tomme konto.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 25-07-16 08:56

du er velkommen.
det med bruger holder vi i den anden tråd :)