/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Jeg har en googlekonto -
Fra : kipumi
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 16-07-16 09:41

Jeg har en google konto. Nu har min mand ( endelig) gået med på også at få en email og googlekonto og en telefon med data - Jeg har oprettet ham med gmail og brugernavn, på hans telefon, men det virker ikke, og nu hvor jeg prøver på min egen pc, kommer kun jeg frem. hvordan får jeg ham på pcen??
Spørg hvis jeg har stillet mit spørgsmål dårligt.
TAK....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-07-16 10:06

Har du logget ind på hans konto på PCen?

Den kommer jo ikke "automatisk" frem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-16 11:46

Citat
Jeg har oprettet ham med gmail..

Jamen, hvilken Gmail-konto? Din egen? (Man kan nemlig oprette flere konti med forskellige brugernavne ...men med samme password) Hvis du har oprettet ham som bruger under din egen konto? Så er der vel ikke noget at sige til at han ikke kan logge ind med eget brugernavn og password. Det (passwordet) tilhører jo dig! Hvis han skifter password på en sådan konto? Så må du også bruge samme (nye) password.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-16 11:49

Ps. Det kan blive 'bøvlet' at oprette ham, hvis IKKE du selv samtidig er logget HELT ud af din Google konto, når du opretter den nye konto. Google er 'ferm' til at kæde alle konti sammen: Youtube, Gmail, Facebook, Twitter, Android, mm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-16 12:19

Jeg vil lige spørge.

Hvilket styresystem har du på din computer. win 7 - win 8 - win 10
1. din egen gmail - ser du den via et mailprogram
2. eller ser du din egen gmail via www.google.dk

gmail kan ses fra alle computere via www.google.dk sådan:

start en browser
www.google.dk
log in med xxx.@gmail.com og det password som passer til den gmail.

Er der lavet rod i oprettelsen af din mands mail......................kan du bare oprette en ny - dog ikke med samme mailadresse som den der ikke virker.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 16-07-16 16:49

Eyvind: Jeg har win 10 - jeg ser min email via www.google.com
Jeg har min egen konto, og det er altså ikke på min konto, han skal have en mail.
Jeg ordnede det på hans telefon med gmail og password (hans eget valgte) - men han kan ikke komme ind på den på telefonen. Så ville jeg prøve på min pc - men der kommer jeg selv hele tiden frem, og selv om jeg lokker helt ud. så så snart jeg prøver, står JEG der igen. Han har måske sagt forkert med passwordet, så jeg ville lokke ind på min pc og lave det om, og selv skrive det ned ....og han vil gerne have den email, han valgte. Er dette svar nok ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-16 23:09

Dette er fra browseren Chrome.

Oppe til højre for den lille klokke er der evt et profilbillede eller noget andet klik på den.

Nu kan du vælge tilføj konto

Hvis du vælger Log ud og der efter log ind vil din gmailkonto stadig stå der
men lidt ned kan du se muliheden for at logge på med en anden konto - klik på den mulighed

Nu kan du tilføje en konto så der senere kan vælges mellem disse to konti ved opstart af google.dk (com)

Hvis i ikke vil logge af og på men bare vil skifte mellem konti er der denne mulighed.

Hent en browser eks. Opera eller Firefox og så oprette adgangen vis www.google.dk

Ps. hvis du ikke bryder dig om den nye EDGE browser så findes den gamle Intrnet Explorer der stadig,
selvom den gemmer sig lidt.

Internet Explorer:
Startvinduet
Alle apps
Rul helt ned og klik på windows tilbehør
Højreklik på Internet Explorer og vælg fastgør til start
Eller mere fastgør til processlinje

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-16 23:59

Grunden til at du kommer 'ind igen' til din egen konto ...selvom du er logget ud ..hvilket jeg stiller mig tvivlende overfor ...med din beskrivelse:
Citat
prøve på min pc - men der kommer jeg selv hele tiden frem

.. er fordi du også skal slette dine "Midlertidige Internet Filer" ..og dermed cookies.

Ellers følger du Eyvinds anvisninger
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-16 02:28

Citat
Google er 'ferm' til at kæde alle konti sammen: Youtube, Gmail, Facebook, Twitter, Android, mm.

Tak, jeg har lige købt ny større mobil, mailadresser som jeg forinden havde skrevet på Gmail uden faste kontaktpersoner optrådte på mobilen.
Jeg kan ikke bruge det praktisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-16 07:21

LuffeA -> Samme her. Alle kontakter fra facebook optræder i oversigten over alle kontakter på mobilen. Dette til trods for at jeg overhovedet ikke bruger facebook fra min mobil (Samsung Xcover m. android). Desuden optræder disse facebook 'venner' ikke blandt mine gemte kontakter i opkaldsoversigten (..de tlf.nr. jeg aktivt har gemt på mobilen). Så hvordan de er havnet dér er mig lidt en gåde? Måske fordi jeg har brugt Youtube og Gmail på mobilen? Endnu mere mærkeligt er at jeg på facebook ikke har opgivet mit telefonnummer og bruger en helt anden mailadresse som intet har med Google at gøre, så hvordan kan de så være blevet overført? Kan det være fordi en facebook 'ven' har sendt en SMS besked til min telefon? At jeg læser den har jo intet med facebook at gøre, men 'vennen' kan jo selvfølgelig godt have opgivet sin Gmail adresse og telefonnummer og så er vennelisten fra facebook kommet ind via denne kontakt?

Jeg har endnu ikke fundet en metode til at slette disse 'fremmede' kontakter på min mobil. Jeg har på fornemmelsen at skulle jeg en dag finde ud af at fjerne dem fra oversigten over alle kontakter, så dukker de hurtigt og 'på mystisk vis' op igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-16 15:19

Luffe og Molo
Hos mig er der ingen i " kontaktpersoner " så når jeg vil eks. Skrive en mail - henter jeg bare adressen i gemte emiler. Emilierne kan jeg udenad.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-16 16:03

Og YouTube gemmer brugernes cookies, nok det mest irreterende da min søgning derinde er spredt over et stort område.

PS. Jeg har downloadet et program til computeren fra Huawei, det er en .rar fil som er totalt umulig at åbne selv om jeg har prøvet et par programmer til det samme, jeg vil sgu have den i .exe
Eller kender nogen et all-round program til det samme brug.......jeg har Android 6 og Windows 10

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-16 18:29

Eyvind -> Jeg benytter ALDRIG min mobil til e-mail. Kun alm. opkald og SMS. Gmail følger med enhver android, så deeeet...?

Googles søgemaskine er også standard på android. Så mine søgninger i Youtube reflekteres ligeledes af Google's lidt for 'hjælpsomme' funktioner

kipumi -> Undskyld vi 'sladrer' sammen i din tråd, men det er faktisk brugen af BIG DATA som de Google indsamler, der kan gøre tingene lidt bøvlet at skille ad !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-16 18:44

Ps. Eyvind -> Jeg taler ikke om " kontaktpersoner " . Jeg taler om ALLE KONTAKTER i androids basale system indstillinger. Hvilket er noget helt andet end gemte kontaktpersoner i telefonens opkaldsfunktioner og i en email app's kontaktlister.

Altså...

Ikke engang nulstilling af telefonen hjælper stort. Man har jo stadig samme tlf. nr. og SIM kort. Så på et eller andet tidspunkt bliver der da bare synkroniseret mellem div. konti og sægehistorik igen ..UDEN du behøver at give tilladelse dertil.

Joeh... Ok. man kan deaktivere Gmail'en og Google+, men så er der ikke meget grin ved en mobil med Android. Så kunne man lige så godt have beholdt fastnettelefonen: Cobra fra Eric0phon:

https://www.google.dk/search?q=Cobra+ericofon&newwindow=1&client=opera&hs=AHt&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiBk_Cyuv3NAhXCVSwKHX8KALgQsAQIKw&biw=1024&bih=696

QED </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 31-07-16 10:28

Tak for svaret Eyvind. Jeg har passet børnebørn !! har slet ikke haft tid, men tak for svaret, nu har jeg fundet ud af at tilføje en ny konto. Det er mig, der ikke ved nok, for jeg troede, at han kunne få en for sig "selv" - altså ikke hvor jeg stod også. Nu har vi hver vores, og det er udmærket, men alligevel LIDT irriterende, med det skift. Men tusind Tak...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-16 22:02

Ok men det behøver ikke, at være besværligt med 2 separate google gmail konti.

Den ene bruger med eks internet explorer:
start browser
www.google.dk
Indstillinger brug siden som standard
Log ind med xxx@gmail.com
Træk browservinduet ud til siden og den fylder nu kun ½ skærm

Den anden bruger med eks google crome elle opera
start browser
www.google.dk
Indstillinger brug siden som standard
Log ind med yyy@gmail.com
Træk browservinduet ud til den anden side og den fylder nu kun ½ skærm

Nu har i to separate gmail adresser .......som endda kan sende email til hinanden.