/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvorfor advarsel mod fillsh.net?
Fra : Oldboston
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 15-07-16 17:18

Jeg fik anbefalet filsh.net eller filsh.de til at downloade noget musik til privat brug, og det fungerer fint. Men flere gange kommer der en advarsel op fra firefox, som fortæller, at siden er blevet blokeret af sikkerhedshensyn, risiko for phishing el. lign. Såvidt jeg kan se, beder filsh.net slet ikke om oplysninger af nogen som helst art, så hvori består risikoen. Er det kommercielle interesser, der ligger bag advarslen, eller er der en reel sikkerhedsrisiko? Mon der er nogen på kandu, der har
en viden om dette? For jeg vil bestemt ikke løbe nogen risiko, men heller uden grund forkaste et website, der tilsyneladende virker meget nyttigt og kan bruges på fuldstændig legal og praktisk måde. .

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-07-16 17:38

Det må jo være en indstilling i Firefox der er indstillet på at skrive det - måske en falsk positiv virus advarsel...

Google siger ikke noget om http://de.filsh.net/ og WOT: Web of Trust, Website Reputation Ratings som er installeret i Chrome siger heller ikke noget.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-07-16 20:20

firmaet kan læse din ipadresse og så er det nemt nok at finde dig og hvem ved så har du måske ikke flere penge på dine konti??
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 03:12

Den eneste grund jeg kan komme på, er at den url du indsætter har reklamer eller andet med som diverse programmer kalder skadelige og måske advarer imod.
Det mener jeg at du burde kunne slå fra i din browser

Kan ikke forstå hvorfor du ikke bare bruger en MP3 downloader der skal du bare søge, ikke noget med at indsætte links.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 16-07-16 05:44

mig-selv, det, du skriver, lyder interessant; men jeg er ikke helt klar over hvor jeg kan finde en mp3 downloader. Er der en sådan, som du kan anbefale? mpders-vilje, tak for svaret, jeg tænker, det skal opfattes humoristisk, for ellers er vi vel ovre i, at man skal anonymisere alle sine bevægelser på netttet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-16 11:57

Nu henter filsh.net (..vist nok?) sine klip fra Youtube. Hvorfor dog ikke hente den ved 'fodertruget'?

Prøv: https://www.4kdownload.com/products/product-videodownloader

Den er 'sikker' og problemfri: http://www.kandu.dk/Tip22585.aspx

http://kandu.dk/userprofile.aspx?uid=81351 </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 13:00

Kan ikke anbefale et program, men da jeg i sin tid hentede musik fra nettet, hed den bare MP3 downloader, og man indtastede bare bare kunstner eller titel og det dukkede frem til hentning.
Kvaliteten kan man jo altid diskutere, med det er til at lytte til.
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=free+mp3+download+program
Den Molokyle henviser til, henter vist kun fra tuben og som film? har ikke prøvet den.

Og afhængig af hvilken type musik du kan lide, findes der ´Danske sider´ hvor du kan hente virkelig god kvalitet, http://bibzoom.dk/ er en af dem, musikken er dog DRM beskyttet men det er meget nemt at fjerne, og så kan man så snakke om MORAL, men det var ikke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-16 23:35

Ingen moralske betænkeligheder ved at lytte til/se Youtubeclip's. Der ER betalt royalties.

..og man kan finde næsten alt ...også på Dansk:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-16 23:44

Ps. De advarsler du får Oldboston kunne muligvis komme ifbm. 3. part i en iframe (tracking-cookies: https://da.wikipedia.org/wiki/Cookie ). Selv medier som Ekstrabladet og Politiken har måtte gå ud og undskylde for 'mistænkeligt' indhold der blev spredt via deres annoncører's indlejrede reklamer. Dette har de dog med tiden rettet op på.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-16 07:14

Nu har jeg 'sovet' lidt på dit 'problem'. Firefox advarer vist ikke om 3. part cookies ..eller om andet 'skadeligt' indhold. Dette burde dit antivirusprogram gøre. Så der er sandsynligvis i stedet tale om et udløbet certifikat. Du kan læse om problemet her:

http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/870640

Dvs. Du måske skal tjekke om datoen er korrekt sat

..men, som du også kan læse:

Citat
Det er iøvrigt også sket at de store som f.eks. google har ladet et certifikat udløbe (der ville give den fejl). Det er sjældent. Men det sker.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 20-07-16 09:18

Tak for svaret molokyle. Der skulle en lodtrækning til - mellem moloyle og mig-selv - for at give points. Også tsak til marken og modersvilje.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-16 14:41

Tselv Tsak..
</TMOLOKYLE>