/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win10
Fra : kj
Vist : 455 gange
300 point
Dato : 15-07-16 15:54

Efter opdatering fra Win 7 til Win 10, er alle tekster i lysegråt og næsten ulæselige.
Samtidig kan jeg kun vælge enkelte faste farver på skærmbaggrund, i win7 kunne jeg også vælge blandingsfarver.
Har i en løsning på disse spørgsmål, eller skal jeg virkelig gå tilbage til Win7 igen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-07-16 16:07

Du skal gå ind i starten i venstre hjørne og vælge Indstillinger
og derinde Personlig tilpasning så finder du alle farver og baggrunde...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-07-16 16:28

Det kan også være driveren til dit grafitkort, som ikke er god til win 10.
Det er især visse bærbare , hvor fabrikanten ikke har opdaterede drivere.
Prøv alligevel om du kan finde en.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-07-16 16:49

Du kan tjekke dine drivere med dette gratis program:

http://www.iobit.com/en/driver-booster.php?__c=1

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-07-16 21:37

Min grafikkortdriver er opdateret.
Den personlige indstillinger er prøvet på kryds og tværs, men tilgodeser ikke mit problem.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-07-16 22:54

Citat
Den personlige indstillinger er prøvet på kryds og tværs, men tilgodeser ikke mit problem.

Nu er det begrænset hvor meget kryds og tværs der er at gøre med i de indstillinger

Du har sikkert lavet noget lort i installationen siden det ikke virker eller også fatter du ikke hvad det går ud på...

Der er i hvert fald en masse farver og baggrunde hvis alt er som det skal være.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-07-16 22:59

Det kan være at din grafikkortdriver er opdateret. Men er det nu til en version som positivt angiver at den duer til Win 10 i 64 eller 32 binit vudgave, som skal svare til dn du har..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-07-16 00:36

Har du mon prøvet den Driver Booster jeg anbefalede dig?

Der er en mulighed mere du kunne prøve at køre IOBIT ADVANCED SYSTEM CARE
http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php den kan sætte nogel ting på plads der måske er "skruet forkert sammen"...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 03:15

Tjek systemet for fejl

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-07-16 11:31

Hvordan tjekker jeg systemet for fejl.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-07-16 12:26

Citat
Hvordan tjekker jeg systemet for fejl.

fortæl mig lige en ting - læser du ikke de råd/indlæg der bliver skrevet til dig?

Tjek systemet med denne her: http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 16-07-16 13:12

Citat
Hvordan tjekker jeg systemet for fejl.

fortæl mig lige en ting - læser du ikke de råd/indlæg der bliver skrevet til dig? Nørd, i tvivl!

Tjek systemet med denne her: http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php

Gå til START / Computer - højreklik på drev C: egenskaber/ undersøg og ret fejl.
(kender ikke lige Win10, men sådan er det på alle andre Windows)
Eller du kan bruge Kommandopromt (SØG) og indtast C: enter/ og så CHKDSK/F/R enter, det tager som regel en ónd´ alder, så lad være med at afbryde.
Mener du også kan få mulighed at undersøge system når du starter din PC, med F8 tasten.
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=system+restore+f8
Ved ikke lige om det anbefalede program kan klare det?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-07-16 13:17

Citat
Den personlige indstillinger er prøvet på kryds og tværs, men tilgodeser ikke mit problem.

Findes der ikke ´skjulte´ indstillinger, mener du kan vælge og vrage som det passer dig, du skal ind i en af menuerne og vælge?? noget man ikke lige tænker over? eller det bare et H-Klik på skriverbordet og der kommer mulighederne frem.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-07-16 15:36

Til marken 84
Jo, jeg læser indlæggene og bruger de nyttige af dem, dine 2 webadresser var ikke nyttige, den ene gav en virusadvarsel og den anden hjalp ikke.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-07-16 18:01

Citat
den ene gav en virusadvarsel og den anden hjalp ikke.

Der er ikke noget af det jeg har givet dig link til som indeholder virus kan jeg da på det bestemteste gør opmærksom på!

Men du får lov til selv at fortsætte herfra...

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-07-16 00:00

hvis din browser siger der er virus på www.iobit.com er det fordi du allerede har virus på din maskine.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-07-16 08:20

PS. hvis du vil ha se de gamle muligheder så kør dette via run

Kode
control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-07-16 08:22

ellers i Microsoft.Personalise vælg Theme og skift til et du bedre kan lide

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 27-07-16 14:00

Tak for svaret mig-selv.